آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1400 - 12:54   |   کد مطلب: 38983
رئیس جمهور گفت: انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ بین المللی مورد توجه همه است و در روز ۲۸ خرداد ماه همه چشم‌های دنیا به ایران دوخته می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به مناسبت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی خرداد ماه افزود: در این ماه علاوه بر سالروز رحلت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد، امسال ما آماده یک انتخابات بسیار مهم هم می‌شویم.

 

رئیس جمهور گفت: انتخابات شورا‌ها گرچه بسیار مهم است، اما انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ جهانی و بین المللی مورد توجه همه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه در قدم اول ما شاهد هیجان خوب و مناسبی از حضور کاندیدا‌ها برای ثبت نام بودیم تصریح کرد: در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری جناح ها، احزاب و تفکرات مختلف حضور قابل توجهی داشتند.

 

آقای روحانی افزود: قدم دوم را هم ما در روز‌های آینده شاهد هستیم و آن اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از طرف شورای نگهبان است.

 

رئیس جمهور گفت: بسیار مهم است که اعلام شورای نگهبان تشویق کننده جامعه به انتخابات باشد یا خدای ناکرده کندکننده حرکت باشد.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم این قدم دوم هم انشاءالله به خوبی در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و ما شاهد ترکیب بسیار خوب و مناسبی باشیم که همه مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند.

 

رئیس جمهور گفت: قدم سوم که بسیار مهم است دوران تبلیغات است که هفته آینده شروع می‌شود.
 
  افتتاح پنجشنبه های ما ضربه سنگین بر کمر آمریکا بود
 
رئیس جمهور گفت: افتتاح‌های پنجشنبه‌های ما در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ضربه سنگینی بر کمر آمریکا بود که می‌گفت ایران را از بین بردیم و با افتتاح‌های پنجشنبه‌های ما همه دنیا به او خندیدند.

 

 آقای حسن روحانی که در جلسه هیات دولت سخن می‌گفت، افزود: در دوره تحریم‌ها، کرونا و مشکلات؛ افتتاح‌هایی انجام شد مثل عظیم‌ترین اتوبان که غرب را به جنوب کشور متصل می‌کند، یعنی از آبیک به چرمشهر.

 

 رئیس جمهور گفت: همچنین جاده پیچیده شمال که در ۱۸ سال قبل از آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت کرده بود، در همین دولت ۸۰ و چند درصد آن عمل و بخش بزرگی از آن افتتاح شد.

 

 روحانی با بیان اینکه امروز قادریم به جای سالی ۱۵۰ کیلومتر راه آهن ۶ برابر یعنی ۹۰۰ کیلومتر راه آهن افتتاح کنیم افزود: این تولید‌ها و افتتاح بود که دنیا را تکان داد، البته، چون در جنگ بودیم مردم صدمه دیدند و با سختی زندگی کردند.
 رئیس جمهور گفت: حالا که می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم عده‌ای مرثیه می‌خوانند.

 

 روحانی افزود: نمی‌شود که آدم بگوید من به فکر مردم هستم و هم وقتی بخواهد تحریم‌ها برداشته شود، گریه و زاری کند و مرثیه بخواند!

 

 رئیس جمهور گفت: قابل جمع نیست مرثیه خوانی برای زندگی مردم، توام با روضه خوانی برای برداشتن تحریم ها.
 روحانی افزود: اگر به فکر مردم هستید خوب است که ما داریم تحریم‌ها را برمی داریم، چرا انقدر از وین ناراحتید؟

 

 رئیس جمهور با بیان اینکه وین یک شهر و در کشور دیگری است، گفت: فکر می‌کنند وین این بغل هاست و می‌گویند چرا وین را ول نمی‌کنید!!

 

 روحانی افزود: این دولت چه بخواهد یا نخواهد در این هشت سال مذاکره‌ای نکرده که موفق بیرون نیاید.

 
  پرهیز از اقدامات غیراخلاقی در تبلیغات انتخابات
 
 رئیس جمهور بر ضرورت پرهیز نامزد‌های انتخابات از اقدامات غیراخلاقی، تهمت زدن و دروغ گفتن در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد.

 

 روحانی در ادامه سخنانش در نشست هیأت دولت گفت: ما نباید غَشّ در معامله کنیم یعنی اگر به حضور مردم می‌رویم و کالایی به آنان عرضه می‌کنیم این کالا، برنامه، نقد از گذشته و یا وصف شرایط حال باید منطبق با واقعیت باشد.

 

 رئیس جمهور تصریح کرد: اگر خدای نکرده تبلیغات با دروغ، تهمت و اقدامات غیر اخلاقی توأم باشد برای مردم غیر قابل قبول است کسی که آمده است تا سنگین‌ترین بار اجرایی را بر دوش بگیرد نباید از مسیر ناصواب به این هدف بلند برسد چنان که از قدیم برخی می‌گفتند هدف، وسیله را توجیه می‌کند ولی ما مسلمانان همواره با این شعار مخالفت کردیم و آن را خلاف اخلاق و اصول می‌دانیم پس مسیر، وسیله و هدف باید درست و قابل قبول باشد.

 

 وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تبیین اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: مسأله بسیار مهمی که مردم عزیز ما باید به آن توجه کنند این است که دولت دوازدهم در شرایطی پیچیده و مشکل مسئولیت را بر عهده داشت که حداقل در صد سال گذشته مشابه آن را نمی‌بینیم.

 

 روحانی افزود: این یعنی وقتی جنگ اقتصادی را با کرونا ضمیمه کنیم می‌بینیم آن چنان شرایط اداره کشور پیچیده بود که با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نیست.

 

رئیس جمهور گفت: باید گفت که این دولت در چه زمانی و با چه شرایطی کشور را اداره کرد وگرنه اگر بدون توجه به این نکات توضیح دهیم واقعیات را تحریف کرده ایم و به خوبی بیان نکردیم.

 

 روحانی افزود: خیلی مهم است که دولتی در سه و نیم سال با کمترین درآمد‌های نفتی در بودجه، کشور را اداره کرده است.
 رئیس جمهور اضافه کرد: این که کشور بدون وابستگی به نفت اداره شود جزو تصوراتی بود که هیچ کس تصور نمی‌کرد محقق شود و جزو آرزو‌ها بود، اما این دولت کشور را با بودجه بدون درآمد‌های نفتی اداره کرد.

 

 وی با طرح این پرسش که کشور چگونه بدون درآمد‌های نفتی در بودجه اداره شد، گفت: ما درآمد‌های جدیدی را برای کشور ایجاد کردیم و این بسیار اهمیت دارد که به آن بپردازیم که در سه و نیم سال اخیر کشور چطور اداره شد.

 

 رئیس جمهور افزود: این در حالی است که همه منابع درآمدی ما را قطع کردند و کشوری که همواره در تاریخ و از زمانی که نفت کشف شد اتکای بودجه اش به درآمد‌های نفتی بود در این دوره با مشکل مواجه شد، اما توانستیم اداره کنیم.
 روحانی گفت: دولت صادرات غیرنفتی را جایگزین نفت کرد که کار آسانی نبود عمده‌ترین صادرات غیر نفتی که در سال‌های اخیر ما را یاری کرد فرآورده ها، پتروشیمی و فولاد بود البته کالا‌های دیگری هم بود، اما این سه کالا بار سنگین صادرات را بر عهده داشت و جای نفت را پر کرد.

 

 رئیس جمهور افزود: صادرات غیر نفتی با واردات غیر نفتی کنار یکدیگر قرار گرفته اند به نحوی که مثلاً میزان درآمد‌های غیر نفتی ۴۰ میلیارد دلار و میزان واردات ما ۴۲ میلیارد دلار بود که این بسیار اهمیت دارد.

 

 روحانی با طرح این پرسش که چه کسانی فولاد پتروشیمی و فرآورده‌ها را به این جا رساندند؟ گفت: کسانی که ما را تحریم کردند در مخیله شان نمی‌گنجید که ما در منطقه به صادرکننده بنزین تبدیل شویم.

 

 رئیس جمهور افزود: یکی از مقامات امریکا در این باره گفته است «ما فکرش را نمی‌کردیم که ایران را تحریم کنیم و آنان به صادر کننده بنزین تبدیل شوند».

 

 روحانی اضافه کرد: امروز به صادر کننده بنزین، گاز و برق تبدیل شدیم و این کالا‌ها از صادرات ما به کشور‌های همسایه است اگر در قدیم صادرات ما نفت بود امروز این کالا به برق، فرآورده‌های نفتی و گاز تبدیل شده که این تحول بزرگی است.

 

 رئیس جمهور گفت: کسانی که در صنایع معدنی فعال بودند در سه چهار سال اخیر بار سنگینی به دوش گرفتند به نحوی که صادرات شمش فولاد ما از ۳۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به شش و نیم میلیون تن افزایش یافته که این افزایش چند برابری، تحولی عظیم است.

 

 روحانی افزود: هیچ کس نمی‌گوید که این تحول چگونه رخ داد و چطور زنجیره فولاد را طی کردیم تا به صادرات رسیدیم این موضوعات یا گفته نمی‌شود یا کمتر گفته می‌شود و مردم مطلع نیستند.

 

 رئیس جمهور گفت: این که دولت‌های یازدهم و دوازدهم یک باره تصمیم گرفت پتروشیمی را از ۵۶ میلیون تن در سال به صد میلیون تن در سال ۱۴۰۰ برساند شوخی نیست، اما ما این کار را در شرایط سخت تحریم انجام دادیم.

 

روحانی افزود: یکی از عواملی که سبب شکست و در هم ریختن امریکا در شرایط تحریمی ما شد این بود که تولید ما به حرکتش ادامه داد و در سال ۹۹ شاهد جهش تولید بودیم.

 

 رئیس جمهور در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: جهش تولید فقط شعار نبود که رهبر معظم انقلاب بفرمایند بلکه ایشان بیان فرمودند و ما عمل کردیم.
 

پایان مذاکرات وین پیروزی برای ملت ایران است
 
 رئیس جمهور گفت: من به ملت ایران قول می‌دهم، پایان مذاکرات وین پیروزی ملت ایران است و همین امروز ما قدم‌های بزرگی برداشته ایم.

  آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیات دولت افزود: اگر معیار ما معیشت و زندگی مردم است، پس چگونه می‌توان کشور را اداره کرد.

رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم مردم راحت‌تر به ارزاق عمومی دست پیدا کنند باید ممنوعیت واردات دو هزار قلم جنس برداشته شود.

 روحانی افزود: اگر بخواهیم مردم آزاد و راحت باشند، باید برای صادرات و واردات مشکلی نباشد.

 رئیس جمهور خطاب به منتقدان دولت گفت: ما اگر هر مشکلی را در صادرات و واردات بخواهیم برداریم، شما ناراحت می‌شوید.

 آقای روحانی افزود: ما می‌خواهیم تحریم را از بین ببریم، اما یک عده در داخل عزاداری می‌کنند.
 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مصالح ملی و زندگی مردم اصل است گفت: اگر کسی منافع حزبی، جناحی و قبلیه‌ای را به منافع ملی ترجیح دهد، خیانت کرده است.

 روحانی افزود: هدف ما در طول این مدت این بود که دشمن را وادار کنیم تا به اشتباهش اعتراف کند.

 رئیس جمهور گفت: مقامات کاخ سفید تاکنون چندین بار اعتراف کرده اند که جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بر ایران غلط و اشتباه بوده است.
 روحانی افزود: اینکه دشمن اعتراف می‌کند و شکست را می‌پذیرد، یک پیروزی بزرگی است.

 رئیس جمهور گفت: الان هم با اصرار دشمن پای میز مذاکره رفتیم، بنابراین مسیر ما مسیر درستی است.

 روحانی افزود: دستیابی به این اهداف به خاطر صبر و مقاومت مردم بوده است.

 رئیس جمهور دولت را نماینده مردم دانست و گفت: کسانی که به دولت توهین می‌کنند در اصل به ملت توهین می‌کنند زیرا دولت نماینده ملت است.

 
 ما جز رای و اعتماد به مردم چیز دیگری نداریم
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما همواره از هدایت‌ها و ارشاد‌های رهبری استفاده کرده ایم گفت: در برجام هم این گونه بوده است، ما قدم به قدم خدمت مقام معظم رهبری رسیده ایم و با حضور سران سه قوه گفتگو کردیم و از ارشاد‌ها و نصیحت‌های رهبری استفاده کردیم.

 

 روحانی افزود: مقام معظم رهبری چند هفته پیش دستوری درباره مذاکرات وین دادند که من آن را ابلاغ کردم.
 رئیس جمهور گفت: ما یک رهبر و یک کشور داریم و بدون وحدت و اتحاد پیش نمی‌رود.

 

 روحانی افزود: این بی انصافی است که خدمات دولت در ایام کرونا، توام با تحریم که هیچ کس در دنیا نداشته است، نادیده گرفته شود.

 

رئیس جمهور گفت:، اما در عین حال در همین دوران کرونا، همسان سازی حقوق انجام شد حداقل حقوق بازنشستگان دو و نیم برابر و ۶۰ درصد سهام عدالت را در همین دوران آزاد کردیم.

 

 آقای روحانی افزود: در همین دوران کرونا، بازار سرمایه به اوج رسید و اکنون حدود ۱۵ میلیون نفر در این بازار فعال هستند.

 

 رئیس جمهور با تاکید دولت به حمایت از بازار سرمایه گفت: امروز برای اجرای بسیاری از طرح‌های بزرگ را به جای بانک بازار سرمایه به میدان می‌آوریم.

 

 روحانی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نفتمان مورد تحریم قرار گرفت افزود: در این زمان ناچار بودند، نفت را طروق دیگر بفروشند و شما شاهدید که چه فسادی در همین مدت کوتاه رخ داد و میلیارد‌ها دلار پول ملت را بردند.
 رئیس جمهور گفت: هنوز معلوم نشد این پول چه شد و من حتی نامه نوشتم که این آقا را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهید تا عوامل آن مشخص شوند، اما گفتند خودمان بررسی می‌کنیم.

 

 روحانی افزود:، اما ما هم در این سه سال و نیم با دور زدن تحریم ها، با جلاد ظلم مبارزه کردیم، اما به رغم سختی‌ها و پیچیدگی‌ها هیچ فسادی در آن رخ نداد.

 

 رئیس جمهور گفت: اینکه یک دولتی در شرایط سخت، اقتصاد را سالم پیش می‌برد بدون اینکه حاشیه‌های سال‌های قبل از دولت داشته باشد این افتخاری برای ملت ماست.

 

 
مشارکت حداکثری؛ در کنار سلامت مردم در انتخابات
 
رئيس جمهور گفت: در انتخابات بايد حواسمان جمع باشد كه ضمن آنكه مشاركت حداكثري مي خواهيم، سلامت مردم را نيز مي خواهيم و اينها با هم تناقضي ندارند.

 

  روحاني در ادامه سخنانش در جلسه هيأت دولت افزود: اگر سلامت مردم را در اين هفته ها حفظ نكنيم مشاركت اصطلاحاً خراب مي شود و خداي نكرده مشاركت حداقلي به وجود مي آيد.

 

 رئيس جمهور با بيان اين كه اگر سلامت مردم حفظ شود و موج جديد كرونا بوجود نيايد خيلي راحت تر مردم پاي صندوق رأي مي روند، تاكيد كرد: مردم عزيز بدانند كه انتخابات مال خودشان است و صندوق آرا افتخار جمهوري اسلامي ايران است و جمهوري ما در سايه حضور مردم در پاي صندوق ها محقق مي شود.

 

 روحاني با بيان اين كه نظام ما بر دو پايه اسلاميت و جمهوريت استوار است، ادامه داد: خداي نكرده اگر دروغ و تهمت رواج يابد اسلاميت از بين مي رود و اگر مشاركت كاهش يابد، جمهوريت صدمه مي بيند.

 

 رئيس جمهور خطاب به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري افزود: شما برنامه هاي خود را به مردم بدهيد، فحش كه برنامه نمي شود، ظاهراً اگر فحش را از برخي بگيرند خلع سلاح مي شوند.

 

وي اضافه كرد: مثلاً امسال ما دچار خشكسالي هستيم نامزدها بيايند برنامه هاي خود براي مبارزه با خشكسالي را تشريح كنند يا اين كه ما هنوز با تحريم ها مواجهيم نامزدها بيايند و برنامه هاي خود را براي رفع آن بگويند يا اين كه هنوز با كرونا مواجهيم نامزدها بيايند برنامه هايشان را در مواجهه با كرونا بگويند.

 

 رئيس جمهور با بيان اين كه نامزدها بايد راهبردهاي خود را به مردم بگويند گفت: مردم بايد بدانند اين آقا تقابلي است يا تعاملي، دنبال تعامل با جهان است يا دعوا با جهان.

 

 روحاني افزود: هر كار مهمي كه مي خواهيم انجام دهيم بايد با راي و نظر مردم باشد نه اينكه امروز كه انتخابات است فضاي مجازي خيلي عالي و خوب است و فردا كه انتخابات تمام شد دنبال فيلتر آن با دست و پا مي گرديم.
 رئيس جمهور ادامه داد: نامزدها بايد به وضوح به مردم شرح دهند كه افراط گرا هستند يا اعتدال گرا؟ افراطي هستند يا اعتدالي و اين خيلي مهم است كه راهبرد و اصول را به مردم توضيح دهند آن وقت مردم احساس مي كنند كه نامزد مورد نظر برنامه دارد.

 

 وي با بيان اين كه اميدواريم دولتي قدرتمندتر از دولت هاي يازدهم و دوازدهم روي كار بيايد و بهتر كشور را اداره كند، گفت: آرزو مي كنيم كه دولت آينده بسيار قوي و قدرتمندتر بتواند كشور را اداره كند و ما را به نقطه نهايي برساند.
 

 

ملت فلسطين پيروز نهايي است
 
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین افزود: کشور‌های اسلامی باید تلاش کنند که در برابر تجاوزات سبعانه رژیم آدمکش صهیونیستی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
رئیس جمهور با انتقاد از سازمان ملل، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب که در این زمینه سکوت اختیار کرده اند گفت: اینجاست که متوجه می‌شویم که اگر ملت‌ها توانمند نباشند کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد و البته ما امروز وظیفه داریم که از مردم فلسطین حمایت کنیم و تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین خواهد بود.

 
تشکر ویژه رئیس جمهور از مدافعان سلامت، مردم و کسبه
 
وی اضافه کرد: گزارش اولیه مرکز آمار نشان می‌دهد که رشد گروه کشاورزی در زمستان پارسال شش و نیم درصد، گروه صنایع و معادن هفت و نیم درصد و خدمات یک درصد بوده که این خدمات بسیار مهم است زیرا کرونا همه فعالیت‌ها را محدود کرده بود.

 

روحانی با بیان این که رشد محصول ناخالص ما در این دوره ۴ درصد بود که این فخر کشور است، افزود: در مبارزه با کرونا هم ما افتخارات زیادی داشتیم و قدم‌های خیلی مهمی برداشتیم مدافعان سلامت ما کار بزرگی کردند که در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم.

 

رئیس جمهور با بیان این که مردم و کسبه در قضیه کرونا با دولت در تعطیلی صنوف خود همراهی و همکاری کردند گفت: این که بسیاری از مراکز اقتصادی ما تعطیل شد مردم صبر و تحمل کردند و این قابل تقدیر است.
روحانی با بیان این که از نقطه پیک موج چهارم کرونا در همه استان‌ها رد شده ایم و به سمت سراشیبی می‌رویم، افزود: البته خیلی کار داریم تا کار کرونا تمام شود.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و پرخطر گفت: در سامانه وزارت بهداشت لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد واکسن زده شده و در چه شهر‌ها و روستا‌هایی این واکسیناسیون انجام می‌شود که این نیز جزو افتخارات ماست.

وی با اشاره به این که برخی می‌گفتند اگر واکسن خارجی بیاید من نمی‌زنم، افزود: چه کار کنیم که نمی‌زنید؟

رئیس جمهور گفت: این افراد برای تشویش اذهان مردم می‌گفتند که آن واکسن‌ها معتبر نیست که ما به حرف آن‌ها گوش نکردیم و به اندازه کافی واکسن خریداری و وارد کشور کردیم که در حال تزریق است و البته با تمام توان در حال تولید واکسن داخلی نیز هستیم که تا اوایل تیر ماه امیدواریم به بازار بیاید.

 

روحانی افزود: این دولت به مردم قول داده که تمام توان خود را در چند ماه مانده به کار بگیرد برای رفع تحریم‌ها و شکستن کمر کرونا و تا امروز فکر می‌کنم در این زمینه‌ها موفق بوده ایم.

 

رئیس جمهور با بیان این که از اردیبهشت یعنی آغاز جنگ اقتصادی علیه ملت ایران ما نه خسته شدیم و نه تردید و شک داشتیم و نه لحظه‌ای استراحت کردیم گفت: ما با همه توان ایستادیم تا دشمن را بشکنیم و حداقل زندگی مردم را تأمین کنیم و تولید را پیش ببریم.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal