آخرین اخبار

10. خرداد 1400 - 9:08   |   کد مطلب: 39083
بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون در راستای توسعه گردشگری و رونق اشتغال روستای ملحمدره از محل اعتبارات بنیاد مسکن، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و دهیاری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال برای این روستا هزینه شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، سلیمان نظری‌دوست از اتمام طرح روشنایی معابر روستای گردشگری ملحمدره خبر داد و اظهار کرد: اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح روشنایی معابر روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور توسط توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هزینه شده است.

 

وی در رابطه با گردشگری بخش تصریح کرد: گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغالزایی و ایجاد درآمد است که می تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی  جوامع روستایی باشد که به همین منظور با برنامه ریزی و حمایت از این مهم می توان کسب و جذب سرمایه، زمینه های اشتغال پایدار را با هدف شکوفایی جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان فراهم کرد.

 

نظری دوست همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات جدولگذاری و بهسازی معابر روستاهای ولی آباد، حسن آباد، محمدآباد، چنارعلیا، آهوتپه و بادخوره واقع در بخش مرکزی شهرستان آغاز شده است و این پروژه ها در سایر روستاها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه در رابطه با شهر تازه تأسیس پالیز بیان کرد: انتظار است شهروندان پالیزی با مشارکت یکدیگر در ساختار هر چه سریع تر شهری نظیف و پاک و توسعه یافته با شهرداری شهر خود همکاری لازم را داشته باشند.

 

نظری دوست همچنین با اشاره به گام بلند و ارزنده بنیاد برکت در ورود به اشتغال روستایی در سطح شهرستان اسدآباد گفت: در دو سال گذشته بنیاد برکت در بحث اشتغال روستایی در شهرستان اسدآباد  به عنوان پایلوت ورود داشته که امسال هم در روستاهای بخش مرکزی شهرستان برخی دیگر از روستاها برای اشتغال هدف گذاری شده اند.

 

وی توانمندسازی زنان روستایی را مهمترین عامل توسعه روستایی برشمرد و یادآور شد: توجه به حضور زنان در عرصه های اقتصادی می تواند نقش مهمی در ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی داشته باشد که به همین منظور از ارائه برنامه های اقتصادی و تولیدی در سطح شهرستان و روستاها برای خدمت رسانی به روستائیان حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal