آخرین اخبار

23. خرداد 1400 - 13:23   |   کد مطلب: 39205
رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح آخرین وضعیت ارایه مجوز برای تزریق عمومی دو واکسن ایرانی کرونا، گفت: در تابستان بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید داخلی را خواهیم داشت و از مهرماه نیز میزان تولید داخلی به بیش از ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید. به این ترتیب تا پاییز می‌توانیم تمام گروه‌هایی که در اولویت واکسیناسیون هستند توسط واکسن‌های تولید داخل و بخشی را نیز از طریق واردات واکسینه کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه تامین واکسن چالش اساسی برای همه کشورهاست، گفت: ما هم طبق سند ملی، واکسیناسیون را انجام خواهیم داد و در این موضوع تعللی صورت نخواهد گرفت. تولید داخل به مراحل نهایی نزدیک شده است و به زودی در خردادماه قطعاً واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی را آغاز خواهیم کرد. با ورود واکسن‌های ایرانی تا حد زیادی نگرانی‌های ما برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کف حداقل میزان تولید ۱۹۷ میلیون دُز در سال خواهد بود، اظهار کرد: علیرغم همه تحریم‌ها زیرساخت‌های لازم در کشور به سرعت ایجاد می‌شود و بخش مهمی از این زیرساخت ایجاد شده است. ما در تابستان بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید داخلی را خواهیم داشت و از مهرماه نیز میزان تولید ما به بیش از ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید؛ یعنی تا پاییز می‌توانیم تمام گروه‌هایی که در اولویت واکسیناسیون هستند عمدتاً توسط واکسن‌های تولید داخل و بخشی را از طریق واردات واکسینه کنیم تا نگرانی کلی که در کشور وجود دارد، برطرف کنیم. حتما در پاییز به ۷۰ درصد خواهیم رسید.

 

 

رفتار ویروس؛ همچنان غیرقابل پیش بینی
وی افزود: رفتار ویروس روزبه‌روز غیرقابل پیش‌بینی است، این که بتوانیم با خیال راحت ماسک را برداریم یا فواصل اجتماعی را کم کنیم وجود ندارد. حتی در کشورهایی که واکسیناسیون در حد بالایی انجام شده است با چالش‌ها و افت و خیزهای جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای پیش بینی این موضوع باید بیشتر اطلاعاتمان را تجمیع کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal