آخرین اخبار

19. تير 1400 - 12:34   |   کد مطلب: 39449
کیومرث سرمدی با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در دو روز گذشته با مدیریت مصرف، گفت: قطعی آب در شهر اسدآباد را در روزهایی که قطعی برق نداشتیم، پیگیر خواهم شد که این امر از سوءمدیریت است یا کمبود آب!؟.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، در بحث قطعی و کمبود برق در کشور، اظهار کرد: بخشی از دلایل این قطعی ها به دولت برمی‌گردد که باید برای پیش بینی مصرف مردم در 5 و 10 سال آینده کارهای تحقیقاتی انجام می‌داد که از آن غافل بودند.

 

وی گفت: طبق برنامه ششم باید میزان مور نیاز برق و تولید برق که باید اتفاق می‌افتاد و یا نیروگاه‌ها توسعه می‌یافت و یا تعمیراتی که باید در نیروهگاه‌ها انجام می‌شد، صورت نگرفته و به همین دلیل در پیک مصرف دچار مشکل شده ایم.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس از دیگر دلایل قطعی برق در کشور را کمبود آب و بحران در این زمینه دانست و گفت: امروز ذخیره آب سدهای ما به دشت کاهش پیدا کرده و طبیعی است که میزان تولید نیروگاه‌های تولید برق آبی ماهم دچار چالش بزرگ شدند.

 

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق که باید در کشور صورت می‌گرفت، اتفاق نیفتاده است، گفت: یکی از راهکارهای کمک به شرایط عدم قطعی برق و خاموشیهای مکرر، مدیریت مصرف و کنترل آن است باید با فرهنگ سازی در بین جامعه انجام شود.

 

سرمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به تدابیر اخیر کمیته انرژی مجلس و ورود دولت به صورت جدی، در روزهای اخیر میزان مصرف برق کنترل شده و به نظر می رسد که خاموشی‌ها کمتر شود.

 

 

وی در خصوص کمبود و بحران آب در شهرستان، گفت: میزان بارندگی از میزان استاندارد که هیچ از میزان بارندگی پارسال هم کمتر بوده است، و این موجب کمبود آب مواجه شویم.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پاسخ به این سؤال که علی رغم عدم قطعی برق در دو روز گذشته چرا دوباره شاهد قطعی آب در شهرستان هستیم در حالی که دستوراتی مبنی بر عدم قطعی آب از سوی دادستانی صادر شده، گفت: این موضوع را پیگیری خواهم کرد. اما واقعیت این است که آب در منطقه کم داریم، و باید ببینیم که این قطعی آب ناشی از سوء مدیریت است یا از کمبود آب است! البته باید پیش بنی لازم برای عدم قطعی آب شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا در حالی کم با بحران آب مواجه ایم باید کارواش‌های ماشین در شهر اسدآباد با آب شرب فعالیت کنند، گفت: این یک معضل و واقعیتی است، باید تأمین آب برای فعالیت کارواش‌ها از سایر منابع باشد نه از آب شرب! باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal