آخرین اخبار

3. مرداد 1400 - 23:52   |   کد مطلب: 39581
با گذشتن از موج چهارم همه گیری کووید ۱۹ کشور در آستانه ی ورود به موج پنجم با ابتلا به سویه ی دلتا ی ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، چند ماه پیش خبر های ناگواری از بالا گرفتن آتش کرونا در کشور هند افزایش شدید مزان مرگ و میر ها به گوش همه ی هم وطنان رسید چندی بعد نوع جهش یافته ی کووید ۱۹ که در هند متولد شده بود تحت عنوان کرونا دلتا مورد معرفی به مردم جهان قرار گرفت. هم زمان با صعود دوباره ی نمودار ابتلا به کرونا و تشخیص احتمال وجود پیک پنجم، کرونا ی دلتا در تهران مشاهده شد.

 

 

نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: امکان تست همه ی بیماران برای تشخیص دلتا از انواع دیگر ویروس وجود ندارد اما بررسی علائم بیماران و رفتار ویروس واضح است که کرونای دلتا در حال چرخش در استان های مختلف ایران است.

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان در این خصوص گفت: افزایش نگران کننده ی تعداد مراجعین به مراکز درمانی در ۲۴ ساعت گذشته خبر از شیب صعودی نمودار ابتلا و ورود به موج پنجم همه گیری کرونا می دهد.

 

 

محمد طاهری با تاکید بر این که گذشت حدود ۲ سال از آغاز همه گیری در ایران باعث عادی انگاری خود مراقبتی ها و کاهش رعایت اصول بهداشتی در هم وطنان شده است گفت: متاسفانه برپایی مهمانی ها با روند سابق، تجمع مردم در پارک ها برای تفریح و کاهش شدید استفاده از ماسک امروز کشور را در معرض خطر ورود به موج پنجم قرار داده است.

 

 

وی با بیان اینکه جریان واکسیناسیون نباید باعث کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی شود ادامه داد: حتی با وجود واکسیناسیون زدن ماسک و رعایت فاصله ی اجتماعی برای عموم مردم ضروری است

 

 

طاهری با بیان اینکه ۶۰ درصد موارد ابتلا ی جدید مربوط به برگزاری دور همی ها و مراسمات جمعی است  از عموم هم وطنان مجددا درخواست کرد از برپایی و شرکت در دور همی ها بپرهیزند و مسافرت های غیر ضروری را به زمان بهتری موکول کنند.

 

 

به گزارش عصر همدان خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به ویروس کرونا دلتا در استان همدان مشاهده نشده  اما میزان زیاد مسافرت ها به استان خصوصا ورود بالای مسافران از جنوب کشور، رنگ بندی کرونایی همدان را به وضعیت قرمز مبدل کرده است.

 

 

گفتنی است مشاهده ی اولین بیماران با علائم دلتا از استان خوزستان مخابره شده و به دنبال آن بیشتر مناطق جبهه ی جنوب و شرق قرمز اعلام شده است.

 

 

در این خصوص دکتر انسیه ملکی متخصص رادیولوژی گفت: کرونای دلتا با علایمی شبیه به سرما خوردگی و آنفلانزا بروز می کند اما احتمال ابتلای کودکان و همچنین میزان سرایت دلتا از فردی به فرد دیگر در این ویروس بیشتر از انواع قبلی است.

 

 

براساس آخرین بررسی ها و اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد در شرایط قرمز،فامنین زرد و سایر مناطق نارنجی است‌.

نتهای پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal