آخرین اخبار

11. مرداد 1400 - 8:56   |   کد مطلب: 39642
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان گفت: با اجرای تفاهم نامه ای که در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استانداری منعقد شده است پنج هزار و ۷۰۰ شغل طی سه سال آینده در استان ایجاد می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، علی چهاردولی افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالزایی منعقد شده است.

 

 

 وی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ برای اجرای ۲ هزار و ۱۵۶ طرح اقتصادی، زیر بنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال به مدت سه سال منعقد شده است. 

 

 

 چهاردولی با اشاره بر مفاد این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: مفاد این تفاهم‌نامه شامل توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای هزار و ۵۳۰ طرح خرد، کوچک و متوسط با اعتباری معادل سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با هدف ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ شغل است.

 

 

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ طرح توانمندسازی و مشارکت اقتصادی‌ نیز در قالب الگوهای آسمان و سحاب اجرا می شود.

 

 

به گفته وی، این الگوها با اولویت کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر پیگیری می شود.

 

 

چهاردولی خاطرنشان کرد: رویکرد طرح آسمان و سحاب فعالیت در مناطق با مزیت‌های نسبی منطقه از جمله ظرفیت‌های کشاورزی، دامی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش آفرینی و مشارکت‌های جوامع محلی و غیره است. 

 

 

وی در ادامه افزود: همچنین ۳۰ طرح توانمند سازی و مشارکت اقتصادی با کارآفرینان با اولویت شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک، متوسط و پشتیبان در قالب الگوهای توانمندسازی اقتصادی و تسهیلات محور بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال بیش‌از  یک هزار و ۲۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

 

 

چهاردولی با بیان اقدامات اشتغالزایی بنیاد برکت در استان همدان، اظهار داشت: این اقدامات شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، زنبورداری، گلخانه، مشاغل خدماتی، کشت گیاهان داروئی وکشت موسیر است.

ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal