آخرین اخبار

18. شهريور 1400 - 20:05   |   کد مطلب: 40000
امام جمعه اسدآباد از جمع‌آوری یک میلیارد تومان زکات در پنج ماهه سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد چهارشنبه ۱۷ شهریور در جلسه شورای زکات شهرستان، اظهار کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده در سطح شهرستان ۵۲ میلیون تومان مربوط به زکات واجب، ۲۹۰ میلیون تومان زکات مستحبی و ۶۵۱ میلیون تومان مربوط به زکات فطره و پروژه‌ها بوده است.

 

 

وی تعهد امسال شهرستان در جمع‌آوری زکات را دو میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود:تا پایان سال این میزان تعهد شهرستان در رابطه با جمع‌آوری زکات با تلاش‌های لازم محقق خواهد شد.

وی تعهد سال گذشته این شهرستان در بحث جمع‌آوری زکات را دو میلیارد و ۸۸ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: از این میزان تعهد با افزایش تحقق بیش از دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان سال گذشته زکات از سطح ۵۹  روستای شهرستان جمع‌آوری شد.

 

 

حسینی مجد خاطرنشان کرد: از دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده سال گذشته اعتباری افزون‌بر ۶۰۰ میلیون تومان به سه پروژه‌ عمرانی روستایی امامزاده روستای حسن آباد امام و   ساخت مسجد و حسینیه روستاهای قاسم‌آباد لک‌لک و قادرآباد و مابقی برای کمک به نیازمندان اختصاص یافت .

 

 

فرماندار اسدآباد هم از رتبه نخست سال گذشته شهرستان در جمع‌آوری زکات در سطح شهرستان‌های استان همدان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته در شهرستان بیشترین پرداخت زکات به میزان ۱۰۰میلیون تومان به روستای قاسم‌آباد لک‌لک اختصاص داشت.

 

 

سعید کتابی سهم پروژه‌های عمرانی از زکات جمع‌آوری شده سال گذشته را ۲۹ درصد و سهم محرومان را ۷۱ درصد برشمرد و بیان کرد: ۸۰ روستای اسدآباد واجد شرایط پرداخت زکات هستند.

 

 

وی با تأکید بر تبیین و اثرگذاری نقش زکات در جامعه، خاطرنشان کرد: بخشداران شهرستان برای تبیین و اثرگذاری زکات و برای ترغیب  روستاها به پرداخت زکات می‌توانند در هر یک از روستاهای خود اقدام به  برگزاری جلسات فرعی  کنند.

 

 

کتابی با بیان اینکه پرداخت زکات نمونه بارز احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه است، گفت:  دین مبین اسلام احکام اجتماعی وسیعی دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توان بخش اعظمی از مشکلات جامعه را مرتفع ساخت که زکات از جمله آنهاست.

 

 

رئیس کمیته امداد اسدآباد هم  در ادامه از توزیع بیش از دو هزار کیسه جمع‌آوری زکات بین کشاورزان اسدآبادی با آغاز برداشت محصول گندم خبر داد و یاد آور شد: در سال‌جاری به‌عنوان یکی از اقدامات ترغیب و تشویق کشاورزان به پرداخت زکات، تعداد ۱۴۰ هدیه تشویقی به عاملین و کشاورزان پرداخت کننده زکات در شهرستان اهدا شده است.

 

 

بهنام لطفی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه پرداخت زکات، بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی از جمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول‌ و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان در روستاهای شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal