آخرین اخبار

19. دى 1400 - 13:53   |   کد مطلب: 41108
شهرستان اسدآباد هنوز سال‌هاست بدون سینماست، اما حالا با تعریف دو پروژه سینمایی برای آن، عزم مسولان را می‌طلبد تا پیگیر جدی به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها باشند.

به گزارش آوای سیدجمال، اسدآباد یکی از شهرهای استان همدان است که هنوز از داشتن یک سینما محروم است و علاقمندان به فرهنگ و هنر برای تماشای یک اثر سینمایی باید راهی همدان شوند و تازه‌های حوزه سینمایی را ببینند.

 

 

وعده ساخت سینما سالهاست در اسدآباد، شهر سیدجمال‌ داده شده است اما برای اینکه عملیاتی شود گویا زمان زیادی نیاز دارد، اولین سینمای روباز استان همدان یکی از این پروژه‌های فرهنگی است که در دل پروژه یادبود سیدجمال گنجانده شده، اما این پروژه نیز سال‌هاست انتظار را به دنبال داشته که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌ها هر چه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

 

 

فرماندار اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بنای یادبود سیدجمال طی سال‌های گذشته در مکانی ساخته شده و محوطه‌ای هم در نظر گرفته شده که نیازمند تملک چندین ملک بود، تعداد زیادی از خانه‌ها تملک شد اما دو قطعه باقی مانده است.

 

 

عدم پیگیری مطلوب، علت تعلل در سینما

سعید کتابی با تا‌کید بر اینکه این دو ملک هم باید در زمانی که تورم کمتر بود تملک می‌شد و برای امروز نمی‌ماند گفت: با این حال برای تکمیل این پروژه، بازدیدی که صورت گرفت، تصمیم بر آن شد شهرداری ورود پیدا کند و با مساعدت‌های استانداری تملک صورت گیرد.

 

 

وی عنوان کرد: مالکان بناهایی که قرار است تملک شود، شناسایی شده و قرار است با شهرداری برای تملک هماهنگی صورت گیرد تا با تملک سریع بتوان محوطه‌سازی را نیز انجام داد.

 

 

فرماندار اسدآباد یادآور شد: مقرر شده است هر چه سریع‌تر تملک صورت گرفته و کارهای عمرانی انجام شود تا بتوان پروژه را تا سالروز شهادت سیدجمال به اتمام رساند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه به خاطر شخصیت سیدجمال باید پروژه یادبود زودتر به نتیجه برسد تصریح کرد: موزه‌ای نیز در این پروژه وجود دارد که در معرفی این شخصیت بزرگ می‌تواند اثرگذار باشد.

 

 

کتابی در خصوص یک سینمای دیگر نیز که دو سه سال پیش قرارداد آن منعقد شده بود افزود: برای این پروژه تامین زمین و بهره‌بردار شهرداری است اما اینکه تاکنون محقق نشده به این دلیل است که خیلی خوب پیگیری نشده است.

 

 

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه این سینما بین اداره ارشاد، شهرداری و سازمان سینمایی است و هر سه باید آورده‌ای داشته باشند اما آورده شهرداری زمین و ساخت سینما است اما تجهیز آن با ارشاد و سازمان سینمایی است.

 

 

فرماندار اسدآباد عنوان کرد: شهرداری قطعه زمینی معرفی کرده که اگر مورد موافقت قرار نگیرد، قطعات دیگری مدنظر است تا هر چه زودتر این پروژه نیز وارد فاز عملیاتی شود هرچند سازمان سینمایی نیز در تعیین زمین باید موافقت داشته باشد.

 

 

ساخت پردیس سینمایی با سه سالن/ اکران روزانه ۳ تا ۶ فیلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه از شهرداری و شورای شهر اسدآباد به خاطر آماده نکردن مقدمات پردیس سینمایی این شهر گله‌مند هستیم گفت: آبان ماه سال گذشته معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان اسدآباد سفر کرد و در این سفر قرارداد احداث پردیس سینمایی امید اسدآباد به عنوان اولین پردیس سینمایی استان همدان تنظیم شد اما متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

احمدرضا احسانی عنوان کرد: سه شهر طرح پردیس سینمایی امید خود را با ما شروع کردند که در حال حاضر از این سه شهر، پردیس سینمایی دو شهر افتتاح شده و پردیس سینمایی شهر دیگر نیز تا دو ماه آینده راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد اما در اسدآباد اتفاقی نیفتاده است.

 

 

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متری اسدآباد با سه سالن در یک طبقه با مشارکت شهرداری ساخته خواهد شد که با بهره‌برداری این طرح روزانه ۳ تا ۶ فیلم سینمایی قابل اکران خواهد بود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: برای توسعه بنای یادبود سیدجمال تاکنون ۱۶ ملک تملک شده و باید دو ملک دیگر نیز تملک شود اما هنوز این دو ملک تملک نشده است تا پروژه به صورت کامل بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal