آخرین اخبار

2. اسفند 1400 - 12:17   |   کد مطلب: 41516
حسین عسگری‌مهرور با بیان اینکه از تعداد 28 مدرسه غیرانتفاعی سه مدرسه با عنوان "یادگار امام"، "شکوه دانش"، "کمال" که شرایط ظرفیت 20 درصدی در شهر اسدآباد را دارند، باز هستند، افزود: البته ما حضور در مدارس را اجبار نکردیم و به مدیر مدرسه هم اعلام کردیم که با رضایت اولیا و ایجاد فضای مناسب امکان بازگشایی کلاس را دارند.

به گزارش خبرنگار  آوای سیدجمال، در پی دریافت پیام مردمی در روز گذشته مبنی بر بازگشایی مدرسه غیر انتفاعی به دستور رئیس اداره آموزش و پرورش در این شهر در شرایط قرمز کرونایی، موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش پیگیر شدیم.

 

حسین عسگری‌مهرور، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در این باره به خبرنگار ما با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونای استان همدان که 17 بند دارد، اظهار کرد: در بند 9 این دستور العمل اعلام شده که آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی و مدارس غیر دولتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حداکثر ظرفیت 20 درصدی می‌تواند بازگشایی شوند.

 

مدارس زیر 50 نفر با 20 درصد ظرفیت کلاس می‌توانند حضوری باشند
وی با بیان اینکه ما اجباری در بازگشایی مدارس نداشته و نداریم و اعلام کردیم که 20 درصد مدارس با رضایت اولیا دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حاضر شوند، افزود: البته طبق مصوبه ستاد کرونا در بند 16 با هماهنگی علوم پزشکی با گرفتن لیستی از مدارس و تعداد دانش آموزان مقرر کردیم که مدارس زیر 50 نفر دانش آموز با ظرفیت 20 درصدی فعالیت کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یاداور شد: در شهرستان اسدآباد در دوره ابتدایی 85 مدرسه و در متوسطه اول 13 مدرسه زیر 50 نفر با رعایت پروتکل بهداشتی می‌توانند باز و با ظرفیت 20 درصدی فعالیت کنند.
35 مدرسه زیر 15 نفر دانش ‌آموز در روستاها اجازه فعالیت حضوری دارند

 

وی با بیان اینکه تعداد 35 مدرسه زیر 15 نفر هم در سطح روستاها داریم که اجازه داده ایم کلاس‌ها حضوری شوند، افزود: البته ناگفته نماند این مدارس جز مدارسی هستند که آنتن دهی اینترنت جوابگو نیست و یا معلم و یا دانش‌آموز شرایط حضور در شاد را ندارد.

 

عسگری‌مهرور با بیان اینکه ما یک دانش آموز کرونایی در شهرستان اسدآباد نداریم و بعضا" نشانه های سرماخوردگی است، افزود: به دانش‌آموزانی که سرما خورده‌اند، اجازه حضور در مدارس را نمی‌دهیم.

 

وی یادآور شد: ما تا 7 اسفند برای بازگشایی کامل مدارس منتظر ستاد کرونای استان هستیم.

 

معلمان حق تعطیلی آموزش در شاد را ندارند حتی کرونا نباشد!
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ما برای بازگشایی مدارس زیر 50 نفر مدارس دولتی و غیرانتفاعی را مثل هم ندیدیم، افزود: مدارسی که آمار محدود و فضای مناسب برای آموزش دارند را ملزم به بازگشایی کردیم.

 

وی با بیان اینکه  از تعداد 28 مدرسه غیرانتفاعی سه مدرسه یادگار امام، شکوه دانش، کمال در شهر اسدآباد باز هستند، افزود: البته ما حضور در مدارس را اجبار نکردیم و به مدیر مدرسه هم اعلام کردیم که با رضایت اولیا و ایجاد فضای مناسب امکان بازگشایی کلاس را دارند.

 

3 معلم به دلیل عدم فعالیت در شبکه شاد غیبت خوردند
عسگری‌مهرور با تأکید بر اینکه معلمان حق تعطیلی شبکه شاد را برای آموزش دانش آموزان ندارند، حتی اگر کرونا نباشد، افزود: این آموزش در شبکه شاد به صورت تکمیلی است.

 

وی با اشاره به اینکه 815 کلاس درس در شهرستان داریم که 705 آنها مجهز به تهویه شدند، گفت: روز گذشته در یکی از مدارس به دلیل عدم فعالیت 3 معلم در شبکه شاد به آنان و مدیر مدرسه تذکر و غیب رد کرده ام و قطعا" با چنین معلمانی برخورد می‌کنیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal