آخرین اخبار

31. مرداد 1401 - 10:01   |   کد مطلب: 43081
علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: به دستور وزیر محترم نیرو، خط ۱۵ کیلومتری که به طرح انتقال آب تا تصفیه‌خانه افزوده شده، ظرف دو هفته انجام خواهد شد؛ بنابراین حفاری آن تمام شده و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است. خویشتن‌‌داری و همکاری مردم در این چند روز که برنامه زمان‌بندی توزیع آب انجام شده، قابل تقدیر و تشکر است و تقاضا می‌شود که تا انتقال آب، با همراهی بیشتر به ما در این زمینه کمک کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در جریان سفر وزیر‌ نیرو به استان، در‌ گفت‌وگو با صدا و سیمای مرکز همدان، گفت: هدف از سفر وزیر محترم نیرو به استان، بررسی پیشرفت پروژه آبرسانی به شهر همدان و فرآیند اقدامات کار‌ بود.

وی افزود: از لحاظ خشکسالی و تنش آبی، استان همدان در یک منطقه خشک قرار دارد، طی چندسال گذشته از یک‌سو میزان تنش آبی شدت یافته و از سوی دیگر آب سد اکباتان نیز کاهش یافته است.

استاندار همدان اضافه کرد: به تعبیر وزیر نیرو، ابر پروژه انتقال آب به همدان، از سال ۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان تصویب و قرار شده تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ این‌ در‌ حالی است که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای همدان است. با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رئیس محترم جمهور، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است.

استاندار همدان تصریح کرد: طی چندماه اخیر، وزارت نیرو، در‌ راس آن وزیر نیرو، معاونین و همچنین آب‌منطقه‌ای و شرکت آبفای در سطح استان، اقدامات و فعالیت‌های خوب و موثری داشته‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، طی ۴‌ماه اخیر در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و تقریبا در‌ مراحل پایانی کار قرار دارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه وزیر نیرو به دنبال آن است تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای پروژه آبرسانی به شهر همدان، مشخص کند، گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، طی چند هفته آینده، فاز اول انتقال آب به همدان انجام خواهد شد. با توجه به اینکه اکثر پروژه آبرسانی به شهر همدان انجام شده‌، اما ممکن است کار تصفیه‌خانه طول بکشد.

وی بیان کرد: در این پروژه، انتقال آب به تصفیه‌خانه شهید بهشتی انجام خواهد شد که در این راستا یک خط ۱۵ کیلومتری اضافه شد که کمک می‌کند حلقه اتصالات و رینگ شهر تکمیل شود‌.

استاندار همدان یادآور شد: به دستور وزیر محترم نیرو، خط ۱۵ کیلومتری که به طرح انتقال آب تا تصفیه‌خانه افزوده شده، ظرف دو هفته انجام خواهد شد؛ بنابراین حفاری آن تمام شده و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است. بی‌شک، با توجه به تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه آبرسانی به شهر همدان، این بحران و تنش‌آبی حل خواهد شد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در روزهای اخیر، شاهد افت فشار در‌ مخازن آب شهر همدان بودیم، با توجه به افزایش گرما، میزان ورودی آب کاهش و مصرف آب افزایش یافته است و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: یک جدول زمانبندی توسط آب‌منطقه‌ای تنظیم شد که فشار آب در ساعاتی از شبانه‌روز، در برخی نقاط کاهش و در برخی نقاط نیز افزایش پیدا کند. این اقدام به‌صورت موقت انجام می‌شود تا فاز اول پروژه آبرسانی به شهر همدان تکمیل و راه‌‌اندازی شود.

استاندار همدان خواستار شد: خویشتن‌‌داری و همکاری مردم در این چند روز که برنامه زمان‌بندی توزیع آب انجام شده، قابل تقدیر و تشکر است و تقاضا می‌شود که تا انتقال آب، با همراهی بیشتر به ما در این زمینه کمک کنند.

قاسمی فرزاد افزود: در شهر همدان مجموعه‌ آب منطقه‌ای و آبفا، به صورت شبانه روز در‌ حال انجام کار هستند، از طرفی نیز، تلاش می‌شود تا از منابع مختلف، آب به شهر همدان تزریق کنند و با این روش کمبود‌ آب جبران شود.

وی با بیان اینکه تقاضامندیم مردم‌ فهیم شهر همدان و دیگر شهرهای استان، الگوی مصرف را رعایت کنند، چون هزینه‌های انتقال و تولید آب بسیار بالا است، تاکید کرد: اگر آب به صورت بی‌رویه مصرف شود با مشکلات فراوانی رو‌به رو خواهیم شد، بنابراین همه با هم کمک کنند تا با اصلاح الگو مصرف، بحران آب همدان حل شود. امیدواریم با اطلاع رسانی خوب صدا و سیما و اصحاب رسانه، این مقطع بحرانی را پشت سر بگذاریم.

عصر همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal