آخرین اخبار

12. شهريور 1401 - 9:59   |   کد مطلب: 43186
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام اینکه آبی به رنگ بندی نقشه کرونایی این استان بازگشت گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، شهرستان تویسرکان آبی و پنج شهرستان «بهار، نهاوند، ملایر، همدان و اسدآباد» در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش آوای سیدجمال،  «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت کرونا افزود: همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت شهرستان های «رزن، درگزین، فامنین و کبودرآهنگ» از استان همدان در وضعیت نارنجی هستند.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۸۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به صورت سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی و ۵۴۴ نفر به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۵ مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته، شبانه روزی و اورژانس بیمارستان های استان همدان ۲۶ نفر در بخش عادی و سه نفر در بخش آی سی یو بستری شدند.

مجذوبی با بیان اینکه تعداد موارد مرگ با تست پی.سی.آر مثبت در هفته گذشته ۲ نفر بوده است گفت: شمار مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته در هفته گذشته ۷.۸ درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش داشته همچنین مراجعان به اورژانس بیمارستان ها در این مدت زمان ۲۵.۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: موارد بستری جدید بیمارستانی در هفته گذشته ۴۰۲ نفر بوده است که نسبت به هفته ماقبل ۱۱۵ نفر معادل ۲۸.۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۷۳ نفر، موارد مثبت بستری ۳۴ هزار و ۴۹۱ بیمار، بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۹۰۷ نفر و موارد مثبت فوتی سه هزار و ۳۹۴ نفر است.

مجذوبی ادامه داد: تاکنون سه میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳.۳ درصد، نوبت دوم ۸۵.۲ درصد و نوبت سوم ۴۸ درصد است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵.۱ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۶.۲ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۳ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸.۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۵.۲ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

مجذوبی ادامه داد: شمار بیماران بستری مشکوک و قطعی کووید ۱۹ استان در حال حاضر ۲۱۳ نفر است که از این تعداد ۶۶ نفر در بخش آی.سی.یو بستری و ۲۵ نفر دارای وضعیت وخیم هستند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal