آخرین اخبار

3. بهمن 1401 - 21:30   |   کد مطلب: 44239
دکتر الهه عزتی از مسمومیت ۶۰ دانشجوی دانشگاه سیدجمال بر اثر گاز مونوکسیدکربن خبر داد و گفت: از زمان ورود اولین دانشجوی مسموم تا ترخیص آخرین نفر به مدت ۴ ساعت به طول انجامید و با تشخیص و تلاش به موقع کادردرمان و معاون درمان در بیمارستان قائم(عج) حال همه دانشجویان مساعد است.

دکتر الهه عزتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  از مسمومیت تعدادی دانشجوی دانشگاه سیدجمال براثر  مونوکسیدکربن خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز با اطلاع‌رسانی مرکز فوریتهای پزشکی، اورژانس بیمارستان قائم(عج) برای پذیرش دانشجویان دانشگاه سید جمال که با تشخیص مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مراجعه کرده بودند، در حالت آماده‌باش درامد.

وی با اشاره اینکه در همان لحظات اولیه معاونت درمان، ریاست و مدیریت بیمارستان، رییس اورژانس پیش بیمارستانی به همراه کارشناسان این معاونت برای بررسی اوضاع و معاینه مسمومین در اورژانس حاضر شدند، افزود: ابتدا تمام بیماران توسط تیم تریاژ اورژانس مورد بررسی قرار گرفته و بیماران سطح‌بندی شده و با وجود مراجعه این دانشجویان مسموم برای خدمات رسانی به سایر همشهریان، پزشک سوم اضافه شد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تعداد مجموع مراجعین مسموم شده بر اثر  مونوکسیدکربن  ۶۰ نفر بودند، افزود: ۸۰ درصد از این مسمومین تحت نظر قرار گرفته و اکسیژن درمانی و سرم تراپی انجام شد، بقیه موارد به صورت سرپایی ویزیت وترخیص شدند.

 

وی افزود:  ۴ دانشجو ABG از جهت اطمینان از اشباع خون از گازهای شریانی و بررسی اکسیژن رسانی اندام ها کنترل شد که نرمال بود.

 

عزتی بااشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای ارائه خدمت به مسمومین شامل افزایش ظرفیت تخت‌های اورژانس از ۱۲ تخت به  ۳۰، اکسیژن تراپی، سرم تراپی، انجام آزمایش abg، ویزیت و معاینه پزشک بوده، افزود:  از زمان ورود اولین مسمومین تا ترخیص آخرین نفر به مدت ۴ ساعت به طول انجامید و تاکنون حال دانشجویان مساعد است.

وی در پایان از زحمات کادر درمان و بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی، معاونت درمان، ریاست و مدیریت بیمارستان هم تشکر کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal