آخرین اخبار

13. بهمن 1401 - 22:10   |   کد مطلب: 44326
حجت‌الاسلام کمال محمدی‌یگانه با بیان اینکه ما شاهد تحقق همه آرمان‌ها و غایات انقلابمان نبوده‌ایم‌ و این موفقیت نسبی است، گفت: دوری از روحیه انقلابی، عدم پیروی کامل از رهبری، تجمل‌گرایی مسئولان، کمرنگ شدن روح دین و دیانت و ارزش‌های اسلام در جامعه و ترک امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم و ارزش شدن ضد ارزش‌ها در جامعه از آفاتی است که رخدادی چون انقلاب اسلامی تهدید می‌کند.

به گزارش آوای سیدجمال، رویداد انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب امام(ره) از آن یاد می‌شود، برگرفته از انقلاب  ناب محمدی(ص) و بر محور قرآن و اسلام شکل گرفت و با شکل‌گیری آن معادلات جهانی را بر هم ریخت؛

حال در آستانه چهل و چهارمین بهار این انقلاب به سراغ یکی از روحانیون منطقه اسدآباد رفتیم و در مصاحبه ای تفصیلی دلایل قرانی و اسلامی بودن قران و دستاوردهای این نهضت بزرگ امام(ره) را برای شکل گرفتن این انقلاب جویا شدیم.

 بفرمایید که نهضت انقلاب اسلامی بر پایه کدام محورهای قرآنی و اسلامی شکل گرفت؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: ضمن تبریک دهه مبارک فجر و درود و سلام بر روح امام خمینی ره و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی ایران با توجه به اینکه در نهضت انقلاب اسلامی همه گروه های مختلف جامعه مشارکت کردند بر طبق چند محور اصلی و اساسی قرآن و اسلام شکل گرفته از جمله
 1.ایمان مردم به خدا و قرآن
 ۲.هدف تحقق اسلام و ارزش های اسلامی بود
۳.اتحاد و همبستگی همه مردم با هر دین و مذهبی
۴.شروع مبارزه و انقلاب از مساجد بود مانند مسجد النبی(ص)
 ۵.ایثار و شهادت طلبی مردم
 ۶.مبارزه با فساد و استکبار و استعمار ظالم
  ۷.کمک به مستضعفان جهان و تحقق آیه شریفه ۵ سوره قصص: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ »که تحقق کامل آن ان‌شاءالله در زمان ظهور امام زمان(عج) است.

 

 انقلاب اسلامی چگونه معادلات جهانی در عرصه سیاست را بر هم زد؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: به دلیل اینکه در  اکثر جهان  روحیه استکبار و استعمار و دوری از دین و معنویت حاکم بود و هدف آنها دنیا و لذت و ظلم بود و هست،و انقلاب در مقابل این روحیه و روش قد علم کرد و مبارزه با استکبار و نشر دین و کمک به مردم مستضعف را پایه ریزی کرد.

چرا انقلاب اسلامی مکتب و چرا گفتمان محسوب می‌شود؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: چون دارای برنامه و محتوا است.

 بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در چند جمله چیست؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: استقلال و  اقتدار و عزت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف و جهانی.

روحیه انقلابی چه معنایی دارد و انقلابی کیست؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: روحیه انقلابی یعنی حفظ ایمان و اعتقاد و پایبند بودن به آرمان‌های امام ره و شهداء و پیروی از مقام معظم رهبری و انجام وظیفه در هر جایگاهی به نحو احسن در راستای اهداف اسلام و انقلاب اسلامی ایران. و انقلابی یعنی پایبند به اسلام و انقلاب اسلامی و انجام وظیفه است.

 آیا ما شاهد تحقق همه آرمان‌ها و غایات انقلابمان بوده‌ایم و اگر نه چرا؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: به طور کامل نخیر، ولی نسبی موفق بوده‌ایم، الحمدالله، و  دشمنان اسلام و دین مانع این انقلاب و تحقق همه آرمان‌ها شده‌اند، ولی ان‌شاءالله ما بر دشمنان و مشکلات غلبه پیدا می کنیم ان‌شاء الله. ‌

 رخدادی چون انقلاب اسلامی را چه نوع آفاتی تهدید کرده و می‌کند؟

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: آفاتی چون دوری از روحیه انقلابی و عدم پیروی کامل از رهبری و تجمل‌گرایی مسئولین و کمرنگ شدن روح دین و دیانت و ارزش‌های اسلام در جامعه و ترک امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم و ارزش شدن ضد ارزش‌ها در جامعه و کم شدن روحیه ایثار و شهادت و ....

 

از وقتی که برای پاسخ به سؤالات ما گذاشتید، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی‌یگانه: بنده هم از شما تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله خداوند متعال این انقلاب و مقام معظم رهبری را تا  ظهور امام زمان(ع) حفظ بفرماید و ما هم قدر این انقلاب را بدانیم و وظیفه خود را در راستای اسلام و انقلاب اسلامی انجام بدهیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal