آخرین اخبار

25. خرداد 1402 - 11:38   |   کد مطلب: 45272
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد بحران آب و خرد بودن اراضی کشاورزی را از چالش‌های این شهرستان در حوزه جهاد کشاوری دانست و گفت: متأسفانه بیشتر کشاورزی این شهرستان معیشتی است تا اقتصادی! و این یک چالش بزرگ در این حوزه است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم مرادی در نشستی با خبرنگاران شهرستان اسدآباد که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: تا پایان تیرماه رفع تداخلات اراضی شهرستان انجام می‌شود و مشکلات و درگیرها با منابع طبیعی حل خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد یکی از چالش‌های پیش‌روی حوزه کشاورزی را مسئله آب و بحران آن خواند و گفت: اگرچه امسال 64 درصد افزایش را در بارش‌ها داشتیم و نظم خوبی در آن حاکم بود اما همچنان بحران آب و خشکسالی در این شهرستان به عنوان یک تهدید جدی مطرح است.

 

وی با اشاره به سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی به میزان 500 هکتار در اراضی شهرستان اسدآباد، گفت: امسال افزایشی در سطح زیر کشت این محصول نداشتیم و پیش‌بینی می‌شود 40 الی 50 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

 

مرادی در خصوص کارخانه رب اسدآباد و ارسال گوجه‌فرنگی به این کارخانه، گفت: مسئولان این کارخانه از راه‌اندازی مجدد آن در رسانه‌ها خبر داده‌اند اما ما برای فعالیت امسال این کارخانه چشم‌مان آب نمی‌خورد البته ارتباط کاری با ما هم ندارند.

 

وی در خصوص کیفیت تولید گوجه‌فرنگی در اسدآباد، گفت: هیچ جای ایران رنگ رب گوجه‌فرنگی اسدآباد را ندارد و این نشان کیفیت این محصول در این شهرستان است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد خرد بودن اراضی کشاورزی از چالش‌های این شهرستان در حوزه جهاد کشاوری است، افزود: متأسفانه کشاورزی اسدآباد بیشتر معیشتی است تا اقتصادی! و این یک چالش برزرگ در این حوزه است.

 

وی در بخشی از سخنانش به مسئله آرد نان وسهمیه شهرستان اشاره کرد  و گفت:  اسدآباد ۱۲۰ واحد نانوایی دارد و علی‌رغم اضافه بودن تعداد قانونی واحدهای نانوایی اما کمبود در سهمیه و توزیع آرد نداریم، البته سهمیه آرد روستاهای فاقد نانوایی هم به نانوایی‌های سطح شهر داده می‌شود.

 

مرادی با اشاره به قیمت پایین خرید جو، گفت: در این باره کشاورزان با قیمت پایین این محصول متضرر می‌شوند.

 

وی در حوزه دامپروری هم گزارشی دااد و گفت: هم اکنون در سطح شهرستان 22 واحد مرغداری وجود دارد که همه آن‌ها فعال هستند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در پایان از افتتاح 2 طرح در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت البته دو طرح بزر دیگر در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal