آخرین اخبار

30. خرداد 1402 - 22:18   |   کد مطلب: 45325
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در دیدار با سرپرست شرکت گاز استان؛
انرژی گاز، پایه و بنیان صنعت است
باید تأسیسات و زیرساخت‌های موجود تقویت و بهینه‌سازی شود؛ چراکه گاز و انرژی یک فعالیت 24 ساعته و پایه و بنیان صنعت است.

به گزارش آوای سیدجمال،  آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه شهر همدان در دیدار با سرپرست شرکت گاز استان همدان، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم در شرکت گاز استان همدان با خانواده بزرگی که از کارکنان دارد، موضوع توجه به پیشکسوتان و بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد و از تجربیات این عزیزان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که همراهی یک سیستم با مدیر خود از عوامل موفقیت است، بیان کرد: موفقیت یک مدیر در صورتی محقق می‌شود که مجموعه کارکنان در واحدهای مختلف با او همراهی داشته باشند و از آنجا که خوشبختانه سرپرست جدید شرکت گاز استان همدان از بدنه این شرکت است، انتظار می‌رود همراهی خوبی بین کارکنان با مدیریت شکل گرفته و موفقیت های بیشتری را شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار، مجید الهیاری، سرپرست شرکت گاز استان همدان با ارایه گزارشی در زمینه گازرسانی، اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه‌های عمرانی و گازرسانی در شرکت گاز استان همدان به اتمام رسیده و فعالیت‌ها به سمت نگهداری و بهینه‌سازی رفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این استان، با پوشش جمعیتی 99.8 درصد روستایی و 100 درصد شهری، فعالیت‌های عمرانی و احداث شبکه به پایان رسیده و از آنجا که عمر شبکه‌ها بیش از 35 سال است، اکنون به سمت نگهداری و بهینه‌سازی پیش رفته‌ایم.

سرپرست شرکت گاز استان همدان افزود: با توجه به حجم گاز مصرفی در استان، علی‌الخصوص در فصل سرد و این‌که استان همدان جزو استان‌های سردسیر کشور می‌باشد، دو سال قبل اقدامات لازم در خصوص ساخت ایستگاه سوم تقلیل فشار همدان صورت گرفته و مراحل آن در حال طی شدن است.

الهیاری بیان کرد: ظرفیت ایستگاه سوم طراحی‌شده، حدود 120 هزار مترمکعب است و زمین آن خریداری شده که امیدواریم تا پایان 6 ماهه نخست سال و تا قبل از شروع فصل سرد، بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه، افزود: در همین راستا به دلیل بهره مندی جمعیت بالا در شهرستان ملایر در این شهرستان نیز، نیازمند احداث یک ایستگاه جدید هستیم تا بتوانیم در فصل سرما گازرسانی موثرتری داشته باشیم.

الهیاری در خصوص پیش‌بینی ایجاد نیروگاه در محور همدان به ملایر نیز، گفت: احداث نیروگاه در این منطقه به طور قطع مصرف گاز بالایی خواهد داشت و تهمیدات لازم در این خصوص باید اندیشیده شود تا مشکلی برای مصارف خانگی و صنعتی ایجاد نشود.

سرپرست شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: بنا بر آن‌چه عنوان شد، نخستین کار ما در شرکت، تقویت و پایداری جریان گاز است که در این خصوص، کریدور انتقال گاز در مرکز کشور حد فاصل خوزستان تا کردستان و در شهر دهگلان یک فضای مناسب است که درصدد هستیم با بهره برداری از آن، آینده استان را برای 15 سال آینده در خصوص تقویت جریان گاز و گازرسانی تأمین کنیم.  

الهیاری ادامه داد: در این خصوص درصدد اخذ مجوزهای اولیه هستیم تا با همکاری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ان‌شاءالله پس از گرفتن مجوزهای نهایی حدود 84 کیلومتر خط در این مسیر عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان، با تأکید بر ضرورت گازرسانی به صنایع با توجه به شعار سال که بر تولید رشد و مهار تورم تأکید دارد، گفت: در حال حاضر، گازرسانی به مشترکین خانگی و تجاری در همدان تکمیل شده و وارد فاز جدید یعنی گازرسانی به صنایع شده‌ایم که در همین راستا، ایستگاه‌های با ظرفیت بالا و تقویت شده و گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان همدان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: روابط عمومی شرکت گاز استان همدان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal