آخرین اخبار

4. تير 1402 - 16:42   |   کد مطلب: 45372
رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد از برپایی ۴۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی توسط آموزش و پرورش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سجاد محمدی‌شمیم  اظهار کرد: ثبت نام در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان اسدآباد تا ۷ تیر دارای فرصت بوده و افتتاحیه طرح از این تاریخ آغاز می شود و تا هفتم شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هفت سالن ورزشی، یک مرکز دارالقرآن و یک کانون پرورش فکری نیز در طرح اوقات فراغت دانش آموزی شهرستان مشارکت خواهند داشت ضمن اینکه در حوزه آموزش در طرح تثبیت و جبران اُفت تحصیلی دانش آموزان، کلاس‌های فرهنگی و هنری، کلاس قرآنی در تجوید، حفظ، روخوانی و مفاهیم و برنامه های ورزشی نیز برای تابستان دانش‌آموزان برنامه داریم.

محمدی‌شمیم، والیبال، بسکتبال، شطرنج، کاراته، کشتی، فوتسال، شنای دختران، پینگ پنگ و تیراندازی با تفنگ بادی را از جمله کلاس‌های ورزشی پیش بینی شده در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اسدآبادی دانست و خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها نیمی از دانش آموزان شهرستان شامل ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دانش آموز اسدآبادی در برنامه های پایگاه های اوقات فراغت اسدآباد شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای حضور در کلاس های اوقات فراغت باید به سایت https://my.medu.ir/ مراجعه کنند و در قسمت نورینو ثبت نام اینترنتی انجام دهند.

محمدی‌شمیم با بیان اینکه تمامی مربیان طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان دارای کارت مربیگری بوده و مورد تأیید آموزش و پرورش هستند، یادآور شد: والدین باید برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های ورزشی اوقات فراغت اقدامات لازم در زمینه ثبت رضایت نامه کتبی و بیمه ورزشی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان و توانمندسازی آنها در حیطه های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی داشته باشد، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود و رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش آموزان و اولیاء آنها به منظور شرکت عملی در سازندگی کشور و به تبع آن رشد مهارت‌های آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را می توان از اهداف برنامه‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی می‌توان برشمرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد در پایان بیان کرد: تغییر ذائقه نسل جوان به واسطه ظهور فضای مجازی کلید خورده است و باید برای مقابله با افسردگی و خمودگی دانش آموزان و بازگرداندن فضای نشاط به جامعه به ویژه در اوقات فراغت این قشر تلاش کرد.

 ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal