آخرین اخبار

15. تير 1402 - 17:06   |   کد مطلب: 45469
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: در تابستان امسال در ایام ، 30 تیر، 5 مرداد و 11 شهریور یادواره شهدای قله شنام و خلبان، مرصاد و انتظامی و قراویز برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ امیدعلی الیاسی در جلسه شهرستانی کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سالن جلسات فرمانداری اسدآباد با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهر و روستا، گفت: به مناسبت سالروز شهادت شهدای قله شنام و خلبان در 30 تیرماه، شهدای مرصاد و انتظامی در 5 مرداد و یادواره شهدای قراویز در 11 شهریور برگزار می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با تأکید بر برگزاری مسابقات ورزشی جام شهدای اسدآباد، بر سرکشی و دلجویی از خانواده شهدا تدکید کرد.

 

وی با بیان اینکه ما در مستندسازی اقدامات انجام شده در حوزه ایثار و شهادت و معرفی شهدا، ضعف داریم، افزود: نیاز است که هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف با تمثال شهدا به معرفی آنان بپردازند.

 

وی با تأکید بر احصا مشکلات فرزندان شهدا و ایثارگران، گفت:  آمادگی اخذ مجوز برای اعزام همسران و خانواده شهدا به گلزار شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از برگزاری 90 یادواره شهید در این شهرستان خبر داد و گفت: در طی سال گذشته ۳۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهید انجام شده است.

 

بهرنگ دالوند هم با اشاره به وجود دو شهید خلبان در اسدآباد، گفت: در میدان آزادگان که یکی از میادین در خروجی شهر به سمت بزرگراه کربلا است، ماکت هواپیمایی و تمثال مبارک دو خلبان شهید نصب شده است.

 

شهردار شهر اسدآباد با اشاره به تکمیل روشنایی در یادمان شهدای گمنام در پارک رودی شهر اسدآباد، تصریح کرد: تا هفته دولت مسیر این یادمان شهدا آسفالت و زیرسازی آن هم انجام می‌شود.

 

حمید اسدی هم با ارائه گزارشی از فعالیت و اقدامات شهرداری در حوزه معرفی شهدا، گفت: این شهر ۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که با تکمیل بلوار در شهر پالیز آن را به نام شهدای پالیز نامگذاری می‌کنیم.

 

شهردار شهر پالیز گفت: البته در این بلوار تمثال شهدا را نیز با طراحی زیبا نصب خواهیم کرد.

 

وی از اجرای عملیات روشنایی گلزار شهدای شهر پالیز خبر داد و گفت: در این شهر همایش پیاده‌روی با موضوع شهدا، یادواره شهدای خانگی هم برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد هم از نامگذاری دو مدرسه شهید به نام شهدا خبر داد و گفت: این دو مدرسه به نام شهیدان عباس قهرمانی و بنی عامریان ثبت و نامگذاری خواهند شد.

 

طیبه نظری هم با ارائه گزارش ی از اقدامات در حوزه شهدا، گفت: می‌طلبد که درکنار یادواره خانگی شهدا، برای ولادت شهدا هم در مناسبت‌های مختلف جشن گرفته شود.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری اسدآباد از جمع‌آوری فعالیت بانوان در پشت جبهه جنگ تحمیلی، گفت: می‌طلبد که در انتشار این کتاب حمایت صورت بگیرد.

 

 وی با اشاره به وجود 34 شهید در روستای موسی‌آباد، گفت: این روستا 34 شهید تقدیم انقلاب کرده که می‌طلبد برنامه فرهنگی انجام شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal