آخرین اخبار

15. مرداد 1402 - 15:06   |   کد مطلب: 45747
دومین دبیر کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با مخاطب ویژه کودکان و نوجوانان در همدان در مهر ماه امسال برگزاری می‌‌شود، از همین رو اقدامات شایان ذکری در حوزه تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای این قشر انجام شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان کنگره ۸ هزار شهید استان بعدازظهر امروز با حضور مدیران اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و دو همدان، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جانشین دبیر کنگره ۸ هزار شهید، دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره، رئیس بسیج جامعه زنان سپاه، رئیس امور فرهنگی و اردوهای اداره کل آموزش و پرورش استان، نمایندگانی از اداره کل بنیاد شھید و امور ایثارگران استان، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، امور بانوان استانداری و فرمانداری، تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل کنگره ۸ هزار شهید استان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

در این جلسه دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره ۸ هزار شهید استان با بیان اینکه اولین نگاه ما کار برای حوزه کودک و نوجوانان با هم‌افزایی و تعامل با نهادهای دیگر برای رسیدن به نتایج خوب بود اظهار کرد: در این راستا توانستیم با افراد توانمند در حوزه ادبیات مجله زنگ حماسه را احیا کنیم.

محسن صیفی‌کار با اشاره به اینکه که یک کار بومی و استانی شکل گرفت و قرار است حدود ۱۰ هزار نسخه از آن چاپ شود افزود: آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته چراکه جامعه هدف ما دانش‌آموزان هستند.

وی با تاکید هزینه سنگین چاپ این نشریه ادامه داد: ۲۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان در مراحل مختلف در دست چاپ است یادآور شد: این یک کار بزرگ در سطح کشور به شمار می‌رود.

 دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره ۸ هزار شهید استان در بخش دیگر به چاپ ۱۰ جلد کتاب «آقای ورزش» اشاره و اظهار کرد: این کتاب مربوط به شهید شمسی‌پور است و بسیار خاص و شاخص در سطح کشور درخشید به نحوی که با توجه به اسناد و مدارک در مورد فعالیت ایشان در ۱۰ رشته ورزشی نوشته شده است و تصویرگری آن تا پایان مرداد تمام می‌شود و چنانچه اداره کل ارشاد کمک کند وارد مراحل چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ جلد کتاب هم در دست نگارش و تصویرگری داریم مانند «خانه آهوها» که مربوط به شهید چیت‌سازیان است  به طوری که تصویرگری آن تمام شده همچنین چند جلد کتاب در مورد شهدای نوجوان چون شهید علی اصغرطاهری از شهدای تفریجان داریم که خانم بیگزاده در حال نوشتن است.

صیفی‌کار تصریح کرد: ۳۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان خواهیم داشت اگرچه 14 مورد از  کتاب‌های کانون در راستای بررسی در دستور کار است و چنانچه تایید شود تعداد شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان برای کنگره بیش از این آمار خواهد بود.

وی در ادامه بزرگترین مشکل چاپ کتب را اعتبار عنوان کرد و گفت: همدان خواستگاه ادبیات کودک و نوجوان است اگرچه در حوزه بزرگسال هم که همدان زبانزد است و ما سوژه‌های قوی و فاخر و ملی داریم همچون کتاب اچ ۳ یکی از حکایت پیچیده‌ترین عملیات هوایی در دنیاست که ۸ هواپیما از پادگان نوژه همدان بلند می‌شوند و ۳ هزار کیلومتر تا مرز اردن می‌روند و پایگاه عراق را هدف قرار می‌دهند تا جایی که این یک عملیات حیرت‌انگیز در دنیاست و کتاب آن تصویرسازی و آماده چاپ شده است.

دبیر کمیته تالیف و نشر کنگره ۸ هزار شهید استان با بیان اینکه کتاب شهید جمور از شهدای اسدآباد در دو جلد آماده چاپ است یادآور شد: ما برای حوزه کودک و نوجوان حرف برای گفتن بسیار داریم و نباید محدود به زمان کنگره شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است همزمان با کنگره میزبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس باشیم و در کنار آن دو نمایشگاه نوشت‌افزار و کتاب کودک ونوجوان نیز داشته باشیم که نهادهای مرتبط باید برای برپایی آن کمک کنند.

صفی‌کار متذکر شد: باید سعی کنیم ناشران همدانی در نمایشگاه بیش از پیش دیده شوند و حضور فعالانه داشته باشند.

در ادامه این نشست  مسئول امور فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: در این بخش دنبال موازی کاری نباشیم که کارها عقب بیافتد.

پرویز ابراهیمی با تاکید بر اینکه آمار بالایی در اعزام دانش‌آموزان به باغ موزه همدان، راهیان نور و مزار شهدا داریم گفت: کنگره فرصتی برای تولید و چاپ کتاب در این حوزه برای تبیین فرهنگ شهادت و ایثار بین بچه‌ها خواهد بود چراکه کتاب در حوزه کودک و نوجوان کم چاپ شده است.

منبع:فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal