آخرین اخبار

3. مهر 1402 - 16:49   |   کد مطلب: 46135
رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه آقای دالوند، شهردار این شهر در زمینه اقدامات زیرساختی از جمله بی‌توجهی به درآمد پایدار، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن شهرداری کوتاهی کرده و ما منتظر ورود به این امر بودیم که موضوع استعفایش را پیش آورد، گفت: ما در مدیریت شهری مستقل عمل کردن نداریم و متأسفانه شهردار در برخی امور شتاب‌زده عمل می‌کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، قاسمعلی شرکائی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اسدآباد با موضوع پاسخگویی به برخی شبهات پیرامون شورا و شهرداری، اظهار کرد: علیرغم فراز و نشیبهایی در طول دوره شورای ششم، به عنوان شورای برتر استان شدیم، برنامه هایی داشتیم اما متأسفانه به خاطرکم کاستی و یا عدم مدیریت و برنامه ریزی به آنچه می‌خواستیم، نرسیدیم و یا دستگاه شهرداری آن را به نتیجه نرسانده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: ما مدال خدمتگزاری در شورا را به گردن انداختیم تا به صورت زیرساختی به امور شهری بپردازیم، وگرنه در امور و مقوله روتین چندان تأثیرگذار نیستیم و شهردار و کارکنان این سازمان وظایف خود را انجام می‌دهند و بابت آن حقوق دریافت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 300 برنامه برای شهرداری مشخص شده است، افزود: متأسفانه هنوز در زمینه زیرساختی و ریلگذاری  نتواسنتیم گام مهمی برداریم و این مطالبه ما از شهردار بود که به علت شتاب‌زدگی در برخی امور، از آن غافل بوده است.
شرکائی ادامه داد: اگر دنبال راه‌اندازی کارخانه آسفالت بودیم و انجام شد، برای ایجاد یک درآمد پایدار و زیرساخت و پشتوانه‌ای  برای آیندگان باشد و در خصوص هوشمندسازی و الکترونیکی پرونده‌های شهرداری  همین موضوع ایجاد زیرساخت برای آینده مطرح بود.

 

وی با اشاره به استعفای آقای دالوند، شهردار شهر اسدآباد، گفت: ما تحققیق و بررسی را درباره آقای ادالوند انجام داده بودیم، حتی به دورود محل زندگی و خدمت سابق وی حاضر شدیم، درآنجا در بحث عمرانی قوی عمل کرده بود، و انتظار هم می‌رفت که با انتخاب وی و خدمتش در اسدآباد، همین‌گونه عمل کند، که متأسفانه به صورت زیرساختی وارد نشده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآبا  با بیان اینگه آقای دالوند تا جایی در بحث عمرانی خوب عمل کرد، افزود: متأسفانه در ادامه کار عملکرد در موضوعات زیرساختی نداشت و آن را رها کرده و به صورت پوپولیستی عمل کرد که قطعاً این آسیبی به شهر و مردم است.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از جاها آقای دالوند بدون هماهنگی با شورا انجام می‌داد، تصریح کرد: به خاطر نجابت شورا، همه لوایح و اقدامات شهردار با مصوبه شورا انجام شده است.

 

شرکائی با اشاره به اینکه سوم خرداد امسال تذکر شفاهی به شهردار داده بودیم و وی را یکبار هم به شورا دعوت کردیم، افزود: وی قرار بود 25 خرداد از شهرداری برود، اما باز با اصرار و اشتیاق خودش که گفت تمایل دارد در شهرداری بماند و جدی کار کند، شورا هم قبول کرد و باب دوستی و کار آغاز شد.

 

وی ادامه داد: ولیکن باز شورا به آنچه می‌خواست نرسید، باز هم نجابت شورا، رعایت انصاف و اینکه مردم نگویند هر روز شهردار تغییر می‌دهید، صبر کردیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه شهردار از 25 خرداد بنای رفتن داشت و ما شورائیان هم خبر نداریم وی برای انتخابات ثبت‌نام کرده یا خیر؟، افزود: البته وی در بندی از نامه استعفای خود به شورا اعلام کرده که به علت نبود فضای همدلی قادر به ادامه کار نیست، یک ماه هم هست که خانواده وی در شهر حضور ندارند و فرزندش هم در این شهر ثبت نام نکرده است و شاید هم برنامه انتخاباتی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه 22 شهریور نامه استعفای وی تقدیم شورا شده، افزود: ما براساس ماده 81، در موضوع تحقیق و تفحص در بخش‌های عمرانی و امور شهرداری ورود کردیم.

 

شرکائی با بیان اینکه ما ضامن برنامه شخصی کسی نیستیم، افزود: آقای دالوند در زمینه درآمد پایدار و هوشمندسازی و الکترونیکی شهرداری کوتاهی کرده و ما منتظر ورود به این امر بودیم که موضوع استعفای وی پیش آورد.

 

وی بابیان اینکه ما در مدیریت شهری مستقل عمل کردن نداریم، افزود: ما اعضای شورا ظرفیت‌ها و نقاط ضعف را می‌شناسیم و شهردار باید در کار اجرایی اقدام کند.

 

 رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد با بیان اینکه شورا مستقیم با مردم در ارتباط است و در نوک پیکان مطالبات مردمی از ادارات  قرار گرفته، گفت: ما نسبت به شهردار انتقاد نداریم و به بسیاری از ادارات گله‌مندیم و در بساری از موضوعات از جمله جمع آور ی آبهای سطحی، کمبود آب، فرونشست زمین‌ها مطالبه داشته ایم.

 

وی از ایجاد کمیته علمی و پژوهشی در شورا خبر داد و گفت: انجام آسفالت‌ریزی در سطح خیابان و کوچه‌ها و هر کار فرهنگی و عمرانی در سطح شهر  جزء وظایف شهردار و شهرداری بوده است و متأسفانه موضوعات زیر ساختی وارد نشده است.

خبرنگاران هم سدمعبر، نبود پارکینگ، عدم شستشوی باکس‌های زباله، غسالخانه، را از جمله مشکلات و معضلات در شهر برشمردند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal