آخرین اخبار

2. آبان 1402 - 8:18   |   کد مطلب: 46416
آوای سیدجمال از عصر ارتباطات و تلفن‌های بی‌پاسخ ادارات اسدآباد گزارش می‌دهد؛
انتظار لبریز شده ارباب رجوع پشت خط تلفن ادارات!
در شهرستان اسدآباد بیش از 84 دستگاه دولتی و غیردولتی وجود دارد که عدم پاسخگویی کارکنان به تلفن‌های ادارات در زمان تماس ارباب رجوع موجب نارضایتی آنان شده است.

به گزارش لیلا نظری فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، عدم پاسخگویی کارکنان به تلفن در ادارات، یکی از معضلات اساسی در سطح ادارات و نهادهای دولتی است که شاید کمتر به چشم می‌آید اما نارضایتی زیادی را به دنبال دارد.

 

انگار در خواب به سر می‌برند یا تلفن اداره را از پریز برق کشیده‌اند و یا در اتاق کارشان حضور ندارند، این در حالی است که یک ارباب رجوع هر لحظه ممکن است کارش بدون حضور در اداره و فرصت سوزی‌ها با یک تلفن حل شود.

 

اگر چه بیشتر مواقع یک ارباب رجوع به اداره هم که رجوع می‌کند، پاسخی از کارکنان نمی‌شنود و مشکلش حل نمی‌شود اما اگر همان یک تلفن را پاسخ دهند در پشت درب اتاق کارکنان و یا ریاست اداره منتظر نمی‌ماند.

 

با پیشرفت تکنولوژی تلفن‌ها که هوشمند شدند باید فرهنگ پاسخگویی به موقع هم در میان بین کارکنان ادارات فرهنگسازی می‌شد که متأسفانه این مهم یک مشکل اساسی در ادارات اسدآباد مطرح است.

 

این روزها کمتر اداره دولتی در سطح کشور به تبع آن در سطح شهرستان اسدآباد از سیستم تلفن هوشمند بهره‌مند است و اما نظارتی از سوی هیچ ارگانی که دلیل عدم پاسخ دادن به تلفنی که ساعتها زنگ می‌خورد، نیست.

 

وقتی با یک اداره تماس می گیری، بعد از به صدا در آمدن چند بوق…بوق…بوق… کسی آن سوی خط می‌گوید شما با اداره فلان تماس گرفته اید لطفا پس شنید صدای بوق شماره مورد نظر خود را بگیرید، آنگاه هر کدام از واحدها یک شماره دارد که به ترتیب آن را اعلام میکند؛ روابط عمومی شماره ۱، واحد مالی شماره ۲، واحد اداری شماره ۳ ، دسترسی به اپراتور شماره ۰ و به همین ترتیب و کم مانده که با خدماتی هم که کار داشته باشی یک شماره به شما بدهند؛ در پایان هم می‌گوید: در غیرصورت منتظر بمانید و باز هم صدای بوق…. بوق….بوق که متأسفانه کسی پاسخگوی این تلفن نیست.

 

اگر چه پیشرفت تکنولوژی در رشد فکری خوب و نشان از توانایی جامعه است اما امروز مسئله چیز مهم تری است که با وجود این پیشرفت ها هنوز فرهنگ پاسخگویی از سوی کارکنان دولتی هم وجود ندارد.

 

تصورش را کنید این صدای بوق و شنیدن صدای اپراتور و باز هم صدای بوق چقد زمان می‌برد و دست آخر هم کسی پاسخگو نیست.

 

چون یا آن کارمند یا رئیس حضور فیزیکی ندارد و یا حوصله پاسخگویی؛ قافل از اینکه پشت این خط ها کسانی منتظر باشند که با یک تلفن رفت و آمدشان به اداره نیفتد.

 

شهر اسدآباد با وجود بیش از ۸۴ دستگاه دولتی و غیر دولتی و وجود بیش از ۲ کارمند در هر اداره‌ای که ممکن است هر کدام از این کارمندان با یک خط تلفن یا در اتاقی جداگانه‌اند و یا در اتاق چندین کارمند وجود دارد که متاسفانه شاهد هستیم تلفن ادارات به صدا در می‌آید و کارمندان زحمت پاسخگویی را به خود نمی‌دهند.

 

وقتی گذرت به اداره می‌افتد به جای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به او تازه متوجه می‌شود که همان کارمند با گوشی همراه خود در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند.

 

متاسفانه ادارات اسدآباد از این لحاظ می‌توان گفت رها شده‌اند و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است. حال انتظار می‌رود مسئولان شهرستان کمی نظارت را بر این‌گونه مسائل بیشتر کنند چرا که اگر یک کارمند دولتی این مهم را رعایت نکند دیگر از دیگر قشر جامعه توقعی نیست.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal