آخرین اخبار

18. آبان 1402 - 12:23   |   کد مطلب: 46567
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان:
بیشترین مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی است
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: عمده مصرف گاز در استان و کشور در بخش خانگی بوده و تمام تلاش ما فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه در این بخش است.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید اللهیاری در نشست خبری خود با موضوع مصرف گاز در فصل سرد سال با خبرنگاران، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه هرساله با ورود به فصل سرد سال شرایط مصرف گاز از تولید پیشی می‌گیرد، عنوان کرد: با کاهش دما و ماندگاری آن، این اتفاق بیشتر شده و به هر دلیلی چون در مبادی تولید افزایش ندارد، بعضاً مصرف‌کننده‌ها مراجعه کرده و ما خدمات گازرسانی را برایشان فراهم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده مصرف گاز در استان و کشور در بخش خانگی بوده و تمام تلاش ما فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه در این بخش است؛ رسانه‌ها نیز سهم عمده‌ای در این فرهنگ‌سازی دارند.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه مطابق توافقات به‌عمل‌آمده صنایع هشت ماه از سال را از نعمت گاز برخوردار بوده و چهار ماه بعد سوخت جایگزین استفاده می‌کنند، افزود: بنابراین برخی صنایع همین کار را می‌کنند که مطابق قرارداد بوده و از قبل مقدمات آن فراهم شده تا تولید نخوابد و سوخت جایگزین برای ادامه روند کار فراهم شود؛ اگرچه آن سوخت جایگزین ممکن است به محیط‌زیست آسیب بزند.
 
اللهیاری یادآور شد: مسئله مهم این است که ناترازی‌ها باید مدیریت شود و این مسئله (مدیریت) در بخش منازل و صنایع اهمیت دارد. باید به سمتی برویم که ضمن اینکه کمترین آسیب به صنایع برسد، با حداقل آسیب رسیدن به محیط‌زیست مواجه باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به سختی زمستان طی سال 1401 در میزان برودت و کاهش دما، تصریح کرد: خوشبختانه کارهای تعمیراتی، اصلاحاتی و تقویتی پیش‌بینی شده بود و شاهد مشکلی نبودیم و توانستیم با موفقیت زمستان سال گذشته را پشت سر بگذاریم.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان سپس تأکید کرد: میزان تولید گاز 850 میلیون متر مکعب و مصرف خانگی 680 میلیون متر مکعب است. با این وصف مقدار کمی برای مصرف صنایع و نیروگاه‌ها باقی می‌ماند که توازن آن بسیار مشکل است؛ بنابراین همه باید به کاهش مصرف در بخش خانگی کمک کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
 
اللهیاری ابراز کرد: در سال 1399، تقریباً 60 درصد میزان تولیدی گاز، صرف مصرف خانگی شده، امروز هم میانگین 60 درصد پابرجا است. اگرچه باید این نکته را متذکر شد که امروز میزان تولید ثابت بوده و با افزایش دو میلیون مشترک مصرف، همان است، به این معنا که مردم صرفه‌جویی داشته‌اند، اما بازهم نیاز است که صرفه‌جویی شده تا گاز باقی‌مانده به حوزه صنایع برود.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal