آخرین اخبار

6. آذر 1402 - 14:28   |   کد مطلب: 46736
بعداز 6 ماه برگزاری جلسات مختلف برای تدفین شهید گمنام در شهر پالیز، با توجه به عدم جانمایی مناسب مکان تدفین این شهید، نماینده کمیته تفحص شهدای همدان آب پاکی را بر دست مسئولان ریخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان اسدآباد درحالی موضوع تدفین یک شهید گمنام در شهر پالیز مطرح شد که مسئولان هنوز درگیرودار جانمایی مکان تدفین و یادمان این شهید گمنام بودند!

در این میان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسدآباد با توضیحاتی پیرامون جانمایی مکان تدفین شهید گمنام در شهر پالیز، آن را غیرممکن خواند  و با این روند تدفین شهید گمنام در این شهر باز هم بی‌نتیجه ماند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان در این زمینه با اشاره به  اینکه در 62 نقطه کل استان همدان تعداد یک یا دو و یا سه شهید گمنام به خاک سپرده‌‍‌ایم، گفت: با وضعیت که در اسدآباد هست و مسئولان برای جانمایی یک مکان در شهر پالیز هنوز به نقطه اشتراکی نرسیدند، بعید به نظر می‌رسد امسال شهر پالیز دارای شهید گمنام شود.

 

بهرام دوست‌پرست با پیشنهاد اینکه مسئولان شهرستان اسدآباد مکانی را در جهت تدفین شهید گمنام برای سال آینده پیش‌بینی کنند تا شهر پالیز از وجود و بوی شهید بهره‌مند شوند، افزود: البته ممکن است کار تفحص شهدا در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد و این سفره با برکت جمع شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه مسئولان و برخی از اعضای جلسه در این شهرستان با کراهت و اما و اگر نسبت به تدفین شهید گمنام مطالبی را عنوان کردند، بنده به عنوان دبیر کمیته تفحص راضی به این امر و تدفین شهید گمنام در شهر پالیز نیستم.

 

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان با بیان اینکه شهید مقام بزرگی دارد و باید التماس کرد که یک شهید گمنام در یک نقطه شهری تدفین شود، اذعان کرد: ما در شهر برزول با اصرار و ذوق و درخواست مسئولان در تدفین شهید گمنام مواجه بودیم، به طوری‌که حتی برای برپایی یادمان شهید هر مسئولی مبلغی را اعلام می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان تالار قرآن همدان به شدت دنبال تدفین همین شهید گمنام در این مکان هستند، افزود: ان‌شالله در فرصتی دیگر در سال آینده اسدآباد از وجود شهید گمنام با جانمایی بهتر اقدام کنند.

 

جلال زارع، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه هفت مورد تعارض در خصوص دو جانمایی مکان تدفین شهید گمنام و یادمان او برداشت شده، افزود: باید در عمل عطش و تشنگی ما برای وجود یک شهید گمنام مشهود باشد، از خودمان هم گله‌مندیم که عطشی برای وجود شهید نداریم درحالی که عظش مردم برای شهید پررنگ‌تر است.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal