آخرین اخبار

19. آذر 1402 - 11:29   |   کد مطلب: 46852
رئیس اداره مخابرات شهرستان اسدآباد خبر داد:
ارتقاء اینترنت 4 روستا به تکنولوژی 4G
رئیس اداره مخابرات شهرستان اسدآباد از فعال بودن اینترنت پرسرعت برای 5 هزار مشترک در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان امسال روستاهای گذرکجین، پیرملو، هلورسفلی و سیراوند به تکنولوژی 4G ارتقاء پیدا خواهند کرد.

حسن‌رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، پیشرفت‌های حوزه ارتباطات و مخابرات را بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی غیرقابل قیاس با قبل از انقلاب دانست و گفت: البته بسیاری از فناوری‌های نوین اصولاً معنا و مفهومی قبل از انقلاب نداشتند که نمونه آن می‌توان به سرویس‌های اینترنت و تلفن همراه اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی تعداد کل مشرکان تلفن ثابت 805 هزار شماره تلفن بوده است، افزود: غالباً این امکان ارتباطی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت نصب بود و تنها تعداد 314 روستا  از آن بهره‌مند بودند.

 

رئیس اداره مخابرات شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب تعداد شماره تلفن‌های ثابت از مرز 40 میلیون مشترک عبور کرده، افزود: این امکان ارتباطی بعداز انقلاب در روستاها به 55 هزار رسید.

 

وی با بیان اینکه امروز شهرستان اسدآباد به لحاظ آماری دارای 21 هزار شماره تلفن ثابت و 60 روستا دارای شبکه تلفن ثابت است، گفت: 90 درصد پوشش ارتباط سیار را با 48 سایت BTS  دارد که به جز چند نقطه محدود اکثریت دارای پوشش موبایل هستند.

 

زارعی با بیان اینکه امروز مرتفع‌ترین سایت همراه اول در روستای گردشگری ملحمدره شهرستان اسدآباد نصب و راه‌اندازی شد، افزود: این سایت با تکنولوژی 4G. فعال است.

 

وی با بیان اینکه حدود 5 هزار مشترک اینترنت پرسرعت در شهرستان فعال است، گفت: تا پایان سال 1402 روستاهای گذرکجین، پیرملو، هلورسفلی و سیراوند به تکنولوژی 4G  ارتقاء پیدا خواهند کرد.

 

رئیس اداره مخابرات شهرستان اسدآباد فاز نهایی عملیات برگردان مرکز ولیعصر(عج) تا پایان سال 1402 اجرایی شده و بر بستر فیبرنوری ارتباط‌دهی خواهد شد، افزود:به میزان450 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان و روستاها انجام شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal