آخرین اخبار

13. دى 1402 - 12:07   |   کد مطلب: 47019
دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در شکل‌گیری حلقه‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین، گفت: امروز حماس توانست دکترین عملیاتی و جنگ‌های برون مرزی، هیمنه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل را شکست دهد و ضربات جبران‌ناپذیر و غیرقابل ترمیمی بر این رژیم جعلی و ظالم وارد سازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آوای سیدجمال
سردار مهدی فرجی در آئین چهارمین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یادبود سردار شهید سید رضی موسوی در دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی که با حضور فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد و به همت بسیج اساتید دانشگاه برگزار شد، با اشاره به خاطرات خود به همرزم شهید سلیمانی از سال 1360 و در دوران دفاع مقدس، به تبیین مکتب شهید سلیمانی، خاطراتی از عملیات رمضان، آزادسازی بازی دراز، قصرشیرین، مهران، کربلای 5، لشکر 41 ثارالله فاتح فاو پرداخت.

وی عملیات کربلای 5 را یکی از بزرگ ترین و درخشان ترین نمونه های فداکاری و قهرمانی ایرانیان و به خصوص همدانی‌ها خواند و گفت: چنانچه در کربلای 5، حدود 7 هزار و 300 شهید تقدیم شده که هزار و 100 نفر از آن‌ها متعلق به استان قهرمان پرور همدان است.

دبیر کنگره هشت هزار شهید استان همدان افزود: در عملیات کربلای پنج بیش از 10 میلیون گلوله به زمین خورده است.

وی با بیان خاطراتی از نبرد با داعش در عراق و سوریه، و نقش درخشان حاج قاسم اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین هنر حاج قاسم این بود که هم جنگ را از مرزهای کشور دور کردند و هم نبرد و پیروزی بر داعش به عنوان یک ارتش منطقه ای مجهز به کمک‌ قدرت‌های جهانی و به خصوص آمریکا را با کمترین هزینه ممکن به سرانجام رساندند و هم توانست حرمین شریفین را حفظ کند.

فرجی همچنین شکل‌گیری حلقه‌های محور مقاومت در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و فراگیر شدن محور مقاومت را از بزرگ‌ترین دستاوردهای شهید سلیمانی دانست و افزود: آنچنان‌که امروزه گروه حماس به عنوان یکی از مدافعان مقاومت توانسته است با اقتدار، یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های مجهز جهان به آخرین فناوری‌های نظامی و اطلاعاتی را زمین‌گیر کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حماس توانست دکترین عملیاتی و جنگ‌های برون مرزی، هیمنه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل را شکست دهد و ضربات جبران‌ناپذیر و غیرقابل ترمیمی بر این رژیم جعلی و ظالم وارد سازد.

صادق خزل‌پور هم در سخنانی شهید سلیمانی را یک قهرمان ملی و جهانی خواند و تأکید کرد: باید منش و مکتب او را افرادی تبیین کنند که در مسیر حاج قاسم هستند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal