آخرین اخبار

10. بهمن 1402 - 8:56   |   کد مطلب: 47186
بعداز انقلاب در بخش کشاورزی اسدآباد صورت گرفت؛
دستیابی به سامانه نوین برای آبیاری اراضی
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه از 21 هزار هکتار اراضی مستعد آبی، تاکنون 19 هزار هکتار آن مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است، گفت: این درحالی است که قبل از انقلاب ظرفیتی مانند سامانه‌های نوین در بخش کشاورزی وجود نداشته است.

محمدکرم مرادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به وضعیت امور زیربنایی بخش کشاورزی شهرستان اسدآباد در طی 45 سال گذشته، گفت: این شهرستان با داشتن 21 هزار هکتار اراضی مستعد آبی، تاکنون 19 هزار هکتار آن مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است.

 

وی مجهز شدن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری را یکی از راهکارهای مناسب برای بهره‌وری بهتر و کاهش مصرف آب دانست و افزود: باتوجه به اینکه شهرستان ما در شرایط گرم و خشک قرار گرفته و با بحران کم‌آبی و خشکسالی مواجه هستیم، وجود این سامانه‌های نوین در بخش کشاورزی هم به آبیاری محصولات و هم کاهش مصرف آب کمک بزرگی کرده است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در راستای بهره‌وری از اراضی کشاورزی در شرایط کم‌آبی، احداث 250 کیلومتر کانال انتقال آب به منظور دسترسی کشاورزی ایحاد شده این درحالی است که در قبل از انقلاب چنین دستاورد و اقدامی نداشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای حمل و نقل محصولات کشاورزی و دسترسی راحت و به سهولت کشاورزان به مزارع بعداز انقلاب با ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی 250 کیلومتر راه بین مزارع احداث شده است.

 

مرادی یادآور شد: یکی از خدمات دیگر نظام جمهوری اسلامی در حوزه آب کشاورزی را احیاء قنوات خواند و افزود: در این راستا، 65 کیلومتر قنوات لایروبی و احیاء شده است که این امر بعداز انقلاب یک دستاورد و اقدام بزرگ در حوزه کشاورزی است.

 

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که در بخش کشاورزی دارای اراضی مستعد و خاک حاصلخیزی و به تبع دارای محصولاتی با کیفیت است، البته با شرایط خشکسالی و بحران کم‌آبی، وجود سامانه‎های نوینی مانند آبیاری تحت فشار کمک شایانی به پایداری امر کشاورزی و بهره‌وری بهتر در اراضی کشاورزی این شهرستان دارد و در این شهرستان از 21 هزار هکتار اراضی آبی، 19 هزار هکتار از این نعمت بهره‌مند شدند این درحالی است که قبل از انقلاب در کل چنین دستاوری نبوده، است.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal