آخرین اخبار

28. بهمن 1402 - 15:06   |   کد مطلب: 47352
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از برگزاری پیش نشست همایش چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در دانشگاه بین‌المللی مذاهب خبر داد و گفت: دو مقاله با موضوع «سیدجمال» در این نشست بررسی شد.

صادق خزل‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی  «آوای سیدجمال»، با اشاره به رویداد بزرگ پیش‌رو با عنوان روز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی، گفت: قرار است در این روز همایش چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های این شخصیت فرهیخته برگزار شود که در این زمینه پیش نشستی در دانشگاه بین‌المللی مذاهب برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این پیش نشست به دبیری حجت‌الاسلام و المسلمین مجید قربانعلی دولابی، عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی در این دانشگاه برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزاری پیش نشست «چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی» را کاری ابتکاری و ارزشمند دانست و افزود: این پیش نشست برای نخستین بار و به نمایندگی از جامعه دانشگاهی سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار شد.

 

وی از میزبانی و برگزاری دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در برگزاری این پیش نشست ابراز خرسندی کرد و گفت: در این نشست اساتید و پژوهشگران گزارشی از استقبال ارسال مقاله به چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی ارائه دادند.

 

خزل‌پور خاطرنشان کرد: دو موضوع با عنوان «مناسبت فلسفه و تمدن از منظر سیدجمال الدین اسدآبادی» و «فارسیات سید جمال‌الدین اسدآبادی» به ترتیب توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی شاکری، عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی و سجاد هجری، مدیر گروه اجتماعی و فرهنگی پژوهشکده حکمت ارائه شد.

 

سید‌ جمال‌الدین اسدآبادی یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام است که به عنوان منادی وحدت در بیداری ملت‌های مسلمان تلاش‌های زیادی داشت.

 

 18 اسفندماه با عنوان روز بزرگداشت سید‌ جمال‌الدین اسدآبادی در تقویم به ثبت رسیده است که کنگره و همایشی در زادگاه وی به صورت دو روزه برگزار خواهد شد.

 

چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز به همت دانشگاه سید‌ جمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal