آخرین اخبار

7. مرداد 1403 - 16:43   |   کد مطلب: 48179
یک استاد دانشگاه خطاب به رئیس جمهور منتخب:
لزوم درس‌پذیری از عبرت‌های دولت روحانی!
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید رئیسی در خدمت به مردم، دل به خدا بسته بود و به غرب دلبسته نبود، خطاب به رئیس جمهور منتخب، گفت: پزشکیان برای انتخاب کابینه خود باید به عبرت‌ها در دولت روحانی توجه کند و از آن درس بگیرد که اولاً آن‌ بلاها سرش نیاید، ثانیاً نکات مثبت دولت شهید رئیسی را مدنظر قرار بدهد.

عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به اینکه فعل بشر عاری از خطا و اشتباه نیست و آثار مثبتی هم به دنبال دارد، گفت: ما نسبت به عملکرد آقای شهید رئیسی امتیاز بالایی می‌دهیم که البته این هم به آن معنا نیست که او نقاط ضعفی نداشته، بنابراین هم نقاط قوت و ضعف وی را بیان می‌کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شهید رئیسی را روحیه جهادی او دانست و گفت: البته نقاط ضعف وی هم به تفکرات نئولیبرالیسم سرمایه‌داری برمی‌گردد که در برخی سران حاکمیت حدود ۴۵ سال است که پس از پیروزی انقلاب هنوز رسوخ و نفوذ دارد و متاسفانه با تغییر دولت‌ها این تفکر همچنان باقی است، البته این تفکر با آمدن شهید رئیسی نیامده بود و بعداز او هم وجود دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز مسعود پزشکیان، رئیس جمهور همه ملت ایران است و مورد حمایت ماست، افزود: توصیه می‌کنیم رئیس‌جمهور منتخب آن نقاط قوتی که به روحیه جهادی شهید رئیسی و اکثر کابینه او برمی‌گردد را دنبال کند، چرا که با این روحیه ۱۰ هزار کارگاه تولیدی تعطیل شده و نیمه راکد را به فعالیت و رشد رساند، نرخ بیکاری از عدد دو رقمی به ۷ دهم درصد رساند، بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رساند، پروژه ساخت مسکن ملی را آغاز کرد که در هشت سال دولت قبلی به دلیل تفکرات غرب‌زدگی تعطیل شده بود.

وی به نقاط ضعف دولت شهید رئیسی هم پرداخت و گفت: ما در بین مقامات پولی و سرمایه‌ای تفکر غربی رهاسازی قدرت، رهاسازی ارزش پول، قدرت خرید مردم و نرخ ارز به دست افراد سلطه‌گر و انحصالگر و  وارداتچی که در اتاق بازرگانی قرار دارند، خوفی از این ندارند که نرخ ارز را خود تعیین کند، به خاطر همین تفکر است که علی‌رغم خدمات بسیار خود شهید رئیسی ولی بالاخره دولتش نتوانست تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفته از دولت سازش‌کار و غرب‌زده حسن روحانی به کمتر از ۳۵ درصد نقطه‌ای برساند و ما هنوز گرفتار تورم دو رقمی هستیم، دلیلش هم این است که این تفکر غرب‌زدگی در بدنه حاکمیت استوار و وجود دارد.

شیخی تصریح کرد: بازار آزاد در دنیای بیرونی واقعیت ندارد، بازاری که نابرابری درآمد، نابرابری ثروت و قدرت اقتصادی و نابرابری تاثیرگذاری و تاثیرپذیری وجود دارد، انحصار در واردات، صادرات و تولید وجود دارد که با این بازارها هیچ وقت بازار آزاد به منصه ظهور نمی‌رسد، پس این شعار از بُن و بیخ وجود ندارد و به بی‌عدالتی دامن می‌زند‌.
وی خطاب به آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب توصیه کرد که حتماً در انتخاب کابینه مراقبت و مواظبت کند، افرادی با تفکرات سرمایه‌داری و نئولیبرالیستی در کابینه نفوذ نکند که بلایی بر وی خواهند آورد که همانند شهید رئیسی نتواند موفق شود‌.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: آقای پزشکیان باید دقت کند که به سمت تثبیت پول ملی برویم، از اقتصاد دلارزدایی و یوروزدایی کنیم، به دنبال بین‌المللی کردن پول خود باشیم، قراردادهای دوجانبه با کشورهای دیگر ببندیم.

وی اذعان کرد: در دولت شهید رئیسی حرکت خوبی شروع و به نتیجه رسید، آن بود در موضوع مبادلات بین روسیه و ایران قرار است با ریال و روبل روسیه مبادلات انجام شود و دلار در این مبادلات حذف شده است.

شیخی با بیان اینکه شهید رئیسی در خدمت به مردم دل به خدا بسته بود و به غرب دلبسته نبود، افزود: بنابراین باید آقای پزشکیان در انتخاب اعضای کابینه، افرادی که آزموده هستند و آزمون خود را پس دادند و نمی‌توانند ره‌آوردی برای نظام داشته باشند، و لیاقت پست مدیریتی ندارند و با ضدانقلاب‌ها ۴۵ سال است همکاری دارند، و پیشرفت کشور را در هشت سال کُند و متوقف کرده‌اند، نرخ سرمایه‌داری به منهای دو کردند، نرخ بیکاری را به یک و نیم برابر افزایش دادند که اینان  لیاقت حضور در کابینه دولت آقای پزشکیان را ندارند.
وی تصریح کرد: آقای پزشکیان نباید گول اینانی که حول اظهار ارادت حزبی این عناصر خودفروش، غرب‌زده، نان به نرخ روزخور،  قدرت‌طلب، شهرت‌طلب، دنیاطلب را نخورد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کشور ایران هر بدبختی اگر دارد، از غرب‌زدگی و غرب‌زدگان است، گفت: دوره قاجار دوره ذلت ایران به دلیل نفوذ عناصر غرب‌زده در دولت قاجاریه است، آن‌چنان که علی‌رغم به کار گماردن امیرکبیر، شاه را گول زدند و همین نفوذ از انگلیس در کابینه روحانی باعث شد که در تیم ۱۲ نفره مذاکره‌کننده هسته‌ای ۶ نفر جاسوس از آب درآمدند و شهدای هسته‌ای بر روی دست‌مان

ماند.
وی با بیان اینکه اگر اروپا، آلمان، انگلیس و آمریکا اگر طبیب بودند، مشکل خود را حل می‌کردند، افزود: آمریکا بیش از ۶ تریلون بدهی انباشته دارد که اگر می‌توانند مشکل خود را حل کنند.

شیخی تاکید کرد: آقای پزشکیان برای انتخاب کابینه خود باید توجه به عبرت‌ها در دولت روحانی داشته باشد و از آن درس بگیرد که اولاً آن‌ بلاها سر او نیاید، ثانیاً نکات مثبت دولت شهید رئیسی و عدالت منطقه‌ای که او دنبال می‌کرد را مدنظر قرار دهد.
انتهای خبر/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal