آخرین اخبار

12. آبان 1394 - 9:53   |   کد مطلب: 29224
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه محل دفن زباله‌های شهری اسدآباد مربوط به 16 سال گذشته است، گفت: روزانه 20 تن زباله در اسدآباد تولید می‌شود که توسط شهرداری به محل دفن حمل می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکائی پیش از ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه محل دفن زباله‌های شهری اسدآباد مربوط به 16 سال گذشته است، اظهار کرد: روزانه 20 تن زباله در اسدآباد تولید می‌شود که توسط شهرداری به محل دفن حمل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه محل دفن زباله‌های شهری در مسیر چند روستا قرار دارد و موجب شده شیرابه و زباله‌ها به همراه وزش باد در داخل روستاها پخش شود، افزود: برای جلوگیری از این امر نیاز به فنس‌کشی اطراف محل دفن زباله است که باید شهرداری در این زمینه اقدام کند.

 

فرماندار اسدآباد ادامه داد: شهرداری قصد دارد با ایجاد نهال‌کاری در اطراف محل دفن زباله‌های شهری فنس‌کشی ایجاد کند که این امر زمان‌بر بوده و سیستم آنجا نیز طوری است که جنگل‌کاری در مدت کوتاه جوابگو نیست.

 

وی با بیان اینکه شهرداری با پیشنهاد ایجاد نهال‌کاری و موضوع کمبود اعتبارات به دنبال بهانه‌جویی است تا زیر بار مسئولیت نرود، افزود: فنس‌کشی اطراف محل دفن زباله یک ضرورت است که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

 

بکائی در ادامه وجود فضولات حیوانی در برخی از روستاها را معضل بزرگ برای آلودگی محیط زیست و سلامت مردم خواند و گفت: باید دهیاران با توجیه مردم نسبت به سلامت و ایجاد فضا و محیط زیست سالم اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه در این شهرستان 97 روستا وجود دارد که 64 روستا دارای دهیاری است، گفت: دفع اصولی و متمرکز زباله در روستاها در یک مکان امکان‌پذیر نیست و این امر نیازمند مطالعه و شناسایی مکانی برای دفع زباله است.

 

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه روزانه بیش از سه تن زباله در روستاهای بزرگ تولید می‌شود، گفت: نمی‌شود در هر دهستان یک محل دفن زباله ایجاد کرد زیرا مدیریت آن با مشکل مواجه خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal