آخرین اخبار

17. دى 1394 - 17:44   |   کد مطلب: 29790
یادداشتی در آستانه انتخابات خطاب به رأی دهندگان/
با انتخاب اصلح مقبول نظام از ورود کاندیدای جریان نفوذی بپرهیزیم
این نظریه که صندوق رأی را با صندوق صدقات یکی فرض کنیم و مدعی شویم چون نیتمان خیر است در هر دو صورت پیروزیم، اشتباه است؛ باید در میدان امتحان انتخابات یقین کردیم امکان رأی آوری فرد اصلح وجود ندارد، برای جلوگیری از شر کاندیدای جریانات معاند نظام و نفوذی، به انتخاب صالح مقبول قناعت کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، در تصمیم‌گیری قاعده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه همیشه عقلایی‌ترین راهکار بهترین راهکار نیست(همیشه بهترین راهکار ممکن ترین راهکار نیست)؛ پس آن راهکاری بهترین است که امکان تحقق داشته باشد.

 

در سیاست‌ورزی نیز برای تعریف بهترین گزینه مجموعه ای از عوامل و فاکتورها دخیل هستند و صرف برشماری یکسری از اخلاق حسنه که لازمه زیست اجتماعی است، برای حیات سیاسی کفایت نمی‌کند.

 

میدان سیاست ورزی یک رقابت کاملا حساس و هوشمند و شطرنج واره است؛ اگر بازیگران و کارگردانان از قدرت بازیخوانی طرف مقابل بی‌بهره باشند، شکست حتمی است.

 

 

این نظریه که صندوق رأی را با صندوق صدقات یکی فرض کنیم و مدعی شویم چون نیتمان خیر است در هر دو صورت پیروزیم، اشتباه است؛

 

رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات 92 که با تئوری تکلیف‌گرایی عده‌ای، اصولگرایان شکست خوردند، فرمودند حتما" باید به نتیجه نیز فکر کنیم، همیشه صحنه سیاسی به این شکل نیست که امکان تحقق صد در صدی آرمان‌ها که انتخاب اصلح است، به وقوع بپیوندد و اگر می‌شد خیلی عالی بود.

 

گاهی اوقات باید به صالح مقبول رأی داد، چون امکان رأی آوری اصلح نیست؛ گاهی اوقات باید دفع افسد به فاسد کرد؛

 

پس همان‌گونه که در احکام شرایط زمانی و مکانی تاثیرگذار هستند و گاه حتی اکل میته جایز می‌شود ولی صحت عمل ما منوط به درک واقعی شرایط و جستار کامل است و نه صرفا" تصور ذهنی؛

 

بعضی مواقع مجبوریم که از انتخاب اصلح غیر مقبول صرف نظر کنیم؛ معنی حرف این نیست که انتخاب اصلح را به عنوان یک آرمان، حقیقت و وضع مطلوب فراموش کنیم، نه به هیچ وجه؛

 

ولیکن باید با حفظ اصول و فارغ از توجیه‌گرایی و سیاست ورزی دنیامدار، هرگاه یقین کردیم امکان رأی آوری فرد اصلح وجود ندارد برای جلوگیری از شر کاندیدای جریانات معاند نظام و نفوذی، به انتخاب صالح مقبول قناعت کنیم.

 

بدانیم صالح مقبول در صورت پیروزی از خطوط قرمز ترسیمی نظام عبور نمی‌کند؛ بر ارزش‌ها و اصول تأکید دارد؛ قانون خلاف منافع ملی تصویب نمی‌کند؛ با جریان معاند و فتنه‌گر الحاق نمی‌کند؛ خلاف بین مطابق شرع و قانون انجام نمی‌دهد؛ خود را بازیچه دست اجانب نمی‌سازد؛.

 

همچنین کلامی بر خلاف عزت امت اسلامی و مصلحت نظام نمی‌گوید؛ هرگاه بزرگان مشفق او را بر اشتباهات صورت گرفته تذکر دادند، لجاجت نمی‌کند؛ اگر در عمل قدرت و توان لارم را ندارد حداقل در نیت دلسوز پابرهنگان و محرومان جامعه است و آن‌ها را در فکر و ذهن خود نادیده نمی‌انگارد و...

 

متأسفانه سیاست‌ورزی یک کارزار کاملا" جدی است با جنگ افزارهای مختص به این میدان؛ اگر در میدان‌های سخت قدرت زور و بازو و توان فیزیکی در بعضی مواقع حرف اول را می زند، در این میدان هوش و ذکاوت و تقوای سیاسی از ویژگی‌های بارز یک فعال سیاسی است.

 

طبیعی بحث به این شکل است که هر چقدر طیف نخبه جریان ساز و مرجع، نسبت به وظایف خود شناخت بیشتری داشته باشد و دید وسیع و عمیقی به صحنه پیدا کند و بتواند چیدمان و ارایش مناسب‌تری را طراحی کند امکان موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم اتفاقاتی مانند مجلس ششم و فتنه ی88 و بعض حوادث دیگر برگ برنده نظام جمهوری اسلامی که ایمان و اعتقاد قلبی مسئولین که رجوع به آرا مردم است، را می‌خواهند به پاشنه آشیل نظام تبدیل کنند و از نقطه قوت نظام ضربه اساسی وارد کنند.

 

تنها و تنها حضور فعال مؤثر و هوشمند انسان‌های متقی، دلسوز و عاری از دنیاطلبی می‌تواند در انتخاب کارامدان ذیصلاح مؤثر بوده و مانع ورود افراد ناصالح گردد.

 

 

و در یک کلام فرد اصلح کسی است که در طراز نظام اسلامی باشد و به امید به خدا و همت بلند ملت غیور و حماسه آفرین فرد طراز انقلاب اسلامی را معرفی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal