آخرین اخبار

13. آبان 1398 - 8:09   |   کد مطلب: 33909
طمئنینه و آرامش باطنی رهبری فقید در برهه های خطیر دوران طول عمر با برکتشان تا لحظه وداع با امت برهمگان آشکاربود، بدیهی است که با نگاه چنین رهبری به نظام ، جمهوری اسلامی می شود یک ودیعه الهی که سیزده آبان،۲۲ بهمن، ۹دی، روزقدس، ۱۲ بهمن و امثالهم می شوند یوم الله.

به گزارش آوای سیدجمال، امروز سیزدهم آبانماه در تاریخ انقلاب اسلامی آنقدر اهمیت دارد که بنیانگذار جمهوری اسلامی از آن به عنوان"یوم الله" نام برد.

 

دراین نوشتار قبل از اینکه به ابعاد سیاسی موضوع سیزده آبان بپردازم، در حد وسع بیان حضرت امام رحمه الله علیه را مورد توجه خوانندگان عزیزقرار می دهم؛

 

توجه به بعد معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی چیزی است که امروزه متاسفانه به آن کمتر پرداخته می شود،

 

آنچه که امروز باعث بی توجهی به این موضوع می شود از حوصله این گفتارخارج است، اما اشاره به بحث اقتصاد واوضاع اجتماعی،سیاسی سرفصلی است که مبحث معنوی انقلاب اسلامی را به حاشیه برده غافل از آنکه تشریح و فرهنگسازی زیربنای معنوی نظام جمهوری اسلامی میتواند مقوم سایر ابعاد آن باشد.

 

چرا "یوم الله"

اساس و پایه خیزش مردم مسلمان ایران برعلیه طاغوت به رهبری روحانیت مبارز و پیشرو در راس آن شخص حضرت امام خمینی(ره) بر محور اسلام بود.

 

کلام و بیان وعمل منحصربه فرد امام در راهبری نهضت اسلامی با طبعیت از احکام متعالی اسلام،اخلاق اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

 

شهامت و شجاعت آن مردبزرگ در مبارزه برعلیه استکبار زبانزد خاص و عام بود، در تقدیم فرزند برومندش به راه اسلام آن را از الطاف خفیه الهی دانست که اگر همین موضوع سرلوحه منش مسئولان باشد کافیست تا این انقلاب برای همیشه به دستان نامحرم نیافتد.

 

طمئنینه و آرامش باطنی آن رهبر فقید در برهه های خطیر دوران طول عمر با برکتشان تا لحظه وداع با امت برهمگان آشکاربود، بدیهی است که با نگاه چنین رهبری به نظام ، جمهوری اسلامی می شود یک ودیعه الهی که سیزده آبان،۲۲ بهمن، ۹دی، روزقدس، ۱۲ بهمن و امثالهم می شوند یوم الله..

 

به شهادت رسیدن تعداد زیادی از دانش آموزان انقلابی در ۱۳ آبانماه سال ۱۳۵۷ به دست عمال شاه و تصرف لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیروخط امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که امام از آن بعنوان انقلاب دوم یاد کردند بر عظمت این روز افزوده است.

 

بدون شک کاخ ستمشاهی زمانی فرو ریخت که طاغوت حضور حضرت امام ره را بعنوان یک روحانی حق طلب در ماجرای تصویب لایحه نکبت‌بار کاپیتولاسیون بر نتافت و اقدام به تبعید ایشان نمود.

 

امروز بر نثل جوان و غیرتمند ایرانی مطالعه زندگی امام خمینی رحمه الله علیه از هر زمان دیگری لازمتر است درود خداوند بر ایشان و تمامی شهدای گرانقدر ۱۳ آبان،انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم.

والسلام

صمد مرادی‌مهر

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal