آخرین اخبار

22. مرداد 1402 - 7:03   |   کد مطلب: 45803
در حالی که رئیس کل دادگستری استان همدان در خبری اعلام کرده که پیش ثبت‌نام حقی برای اعلام عمومی نامزدی انتخابات ایجاد نمی‌کند، برخی نمایندگان فعلی مجلس، از ثبت‌ نام خود برای حضور در عرصه انتخابات آتی خبر میدهد، آیا این روند اعلام نام خود در شبکه اجتماعی پیش از تأیید صلاحیت‌ها قانونی است؟ دستگاه قضا پیگیری و پاسخ دهد.

به گزارش آوای سیدجمال، در یکی از رسانه‌های استانی آمده که محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان همدان در تشریح قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرده: مطابق ماده ۵۲ مکرر ۲، تنها کسانی که در نهایت تأیید صلاحیت شدند، اجازه دارند خودشان را به عنوان نامزد انتخابات اعلام عمومی کنند، بنابراین پیش ثبت‌نام هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و مجوزی برای اعلام عمومی نیست.

 

حال برخی نمایندگان فعلی مجلس که خود را قانونگذار این نظام می‌دادند و برای نشستن بر صندلی قانونگذاری دوره بعدی مجلس هم تلاش می‌کنند، بعداز انجام مراحل پیش ثبت‌نام در انتخابات این دوره مجلس، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خود اقدام به اعلام ثبت نام خود و حضورشان برای انتخابات آتی خبر داده‌اند، این درحالی است که طبق ماده قانونی این امر از جرائم انتخاباتی و غیرقانونی است و مجوزی برای اعلام این امر داده نشده.

 

حال باید دید که دستگاه قضایی برای برخورد با چنین نمایندگانی که خود به قانون احترام نمی‌گذارند و آن را راعایت نمی‌کنند، چه تکلیفی دارد؟  
و اما براساس گفته این مسئول دستگاه قضایی در استان و قانون انتخابات، در خصوص جرم بودن هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی، یک سؤال مطرح است که با توجه به فعالیت نمایندگان فعلی مجلس در عرصه شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی از عملکرد خود، آیا انعکاس اینگونه اخبار و اقدامات نمایندگان فعلی مجلس تبلیغاتی محسوب می‌شود یا خیر؟ اگر تخلف هست چه مجازات و برخوردهایی صورت خواهد گرفت؟.
دستگاه قضایی در این باره هم پاسخ و شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal