آخرین اخبار

22. بهمن 1402 - 14:52   |   کد مطلب: 47299
حاشیه‌نگاری جشن ۲۲ بهمن در اسدآباد؛
طرفداری هم از انقلاب و هم از نامزد انتخاباتی
امسال در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با چهل و پنج سالگی انقلاب، راهپیمایی باشکوه که رنگ و بوی انتخاباتی داشت در شهر اسدآباد برگزار شد که دارای حواشی جالبی بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، امروز همزمان با سراسر کشور مردم غیور، انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال حضور چشمگیر داشتند که این راهپیمایی دارای حواشی جالبی بود.

مردم دقایقی قبل‌تر از وعده شروع مراسم راهپیمایی که ساعت 10 صبح بود، به میدان روز مهم در ماه پیروزی انقلاب اسلامی آمده بودند و بسیاری از آنان تمثال شهدا، رهبر انقلاب و شهید مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و برخی هم پرچم ایران و بادکنک‌های رنگی در دست داشتند.

 

بسیاری از مسئولان که تصورشان نمی‌رفت، مردم با این اوضاع نامناسب اقتصادی و تورم و گرانی به میدان راهپیمایی بیاند، از حضور آنان هاج و واج مانده بودند، البته که این حضور نشان می‌داد، آنان انقلاب کرده بودند و پای آرمان آن هنوز مانده و خواهند ماند.

 

حضور خانوادگی مردم انقلابی اسدآباد نشان می‌داد که بنیان مستحکم خانواده را حفظ و به میدان آمده‌اند.

 

برخی از ارگان‌ها و نهادها و ادارات با لباس خدمت در میدان راهپیمایی روز مهم حاضر شده بودند، نیروهای ادارات خدماتی گاز، شهرداری، سپاه، انتظامی، آتش‌نشانی، هلال احمر و...که این حضور نمایی دیگر به این مراسم داده بود.

 

در این راهپیمایی چایخانه امام رضایی‌ها هم به راه بودند و در این روز سرد بهمن ماه که جشن پیروزی 45 سالگی انقلاب همراه بود، مردم را با چای پذیرایی می‌کردند.

 

امسال در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ که سالروز ۴۵ سالگی انقلاب همراه بود، رنگ و بوی انتخاباتی هم داشت، چراکه بسیاری از نامزدهای انتخاباتی که تأیید صلاحیت از شورای نگهبان گرفته بودند و چند روزی است تبلیغات غیررسمی خود را  آغاز کردند، امروز حضورشان پررنگ‌تر بود و در گوشه گوشه راهپیمایی دیده می‌شدند.

 

یکی از حواشی جالب این روز حضور طرفداران نامزدهای انتخاباتی در کنار نامزد مورد علاقه‌ و تأییدشان بود که در فضای رقابت‌گونه در جشن پیروزی انقلاب آمده بودند و گاهاً شعار حمایتی هم می‌دادند.

 

راهپیمایی 22 بهمن اسدآباد که امسال با حضور جوانان انقلابی در کمیته هماهگی برگزاری مراسمات شهرستان و برنامهع‌ریزی خوب آنان رنگ و بوی دیگر و نظم بهتری گرفته بود، اما به دلیل ازحام جمعیت از خیابان امام تا میدان غدیر متأسفانه همچنان شاهد نرسیدن صوت به جمعیت بودیم، اما ناگفته نماند برخی مردم بدون شنیدن صوت، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از زبان‌شان جاری می‌شد.

 

همچنین تنوع در نوع برگزاری این جشن که جدای از شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در  مسیر راهپیمایی با پخش کردن صداهای حماسی و انقلابی که مردم به خصوص نسل جوان بسیار مشتاق  همخوانی می‌کردند تا چیدمان منظم و زیبای دختران مدرسه‌ای برای خواندن سرود فرزندان وطن در میدان غدیر شهر اسدآباد بسیار شورانگیز و مردم پسند بود.

 

حضور دهه نودی و دهه هشتادی‌ها در مراسم جلوه‌ای خاص داده بود و همه با مادران و پدرشان و یا همکلاسی‌شان حضور داشتند.

 

آنقدر حضور مردم چشمگیر بود که مسئولان در بین جمعیت گم شده بودند و کمتر دیده می‌شدند.

حضور افراد ردصلاحیت شده در این راهپیمایی هم دیده می‌شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal