آخرین اخبار

13. اسفند 1397 - 16:14   |   کد مطلب: 32174
طی حکمی پیمان سبزه‌ای به عنوان شهردار جدید اسدآباد انتخاب و از خدمات شهرداران سابق قدردانی شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع،‌ حسن کرمی بعد از ظهر امرور در نشستی که با حضور مديرکل دفتر امور شهري و شورا ها استانداری همدان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از رؤسای ادارات و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری اسدآباد برگزار شد، با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: با اجرای این قانون و بازنشسته شدن آقای سعیدی شهردار سابق اسدآباد اعضای شورا برای انتخاب شهردار افرادی را مدنظر قرار دادند و تا انتخاب شهردار جدید از آقای رضایی به عنوان سرپرست استفاده کردیم.

 

وی افزود:بعد از بررسی چند گزینه آقای پیمان سبزه‌ای را به عنوان شهردار منتخب شورا به استانداری معرفی کردیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد  با اشاره به برخی خواسته‌های اعضای شورا از شهردار بیان کرد: اولین خواسته شورا از شهردار این است که برنامه عملیاتی را با توجه به بودجه پیشنهادی شورا در نظر بگیرد و پایبند به بودجه باشد.

 

وی ادامه داد: شهردار نباید انحرافی از بودجه شهرداری داشته باشد و در سالی که منتهی به انتخابات است، وارد صحنه‌های سیاسی نشده و خود را  درگیر برنامه‌های انتخاباتی نکند.

 

کرمی تأکید کرد: جذب و جلب مشارکت مردمی برای اداره شهر مهم است و شهردار باید این امر را مدنظر قرار دهد.

 

وی نیز از شهردار خواست برای فضای سبز و مبلمان شهری برنامه داشته باشد.

 

فرماندار اسدآباد هم در سخنانی به برخی از مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: آقای سعیدی مدیر سابق اسدآباد مدیر پاسخگویی بود.

 

کریم حمیدوند افزود: شهرداری باید با همکاری آموزش و پرورش نسبت به تغییر و تبدیل وضعیت برخی مدارس همکاری کند و با تجاری سازی آنها کمکی به اوضاع شهر داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: شهراری باید به جای آنکه دستش در جیب دولت باشد، ایجاد درآمد کند و البته ما نیز حمایت خواهیم کرد.

 

فرماندار اسدآباد با قدردانی از آقای رضایی سرپرست شهرداری اسدآباد گفت: وی در نبود شهردار امور شهرداری را در دست داشت و علی رغم اینکه می‌دانست معارفه در پیش است از کار دست نکشید.

 

شهردار سابق اسدآباد هم در ابتدای سخنانش به جای ارائه گزارشی از عملکرد خود، پیشنهاداتی را برای توسعه شهر داد و گفت: شهرداری اسدآباد نیروی متخصص ندارد و بهتر است استانداری مجوز نیرو را از طریق آزمون و به صورت قانونی در اختیار این شهرداری قرار دهد.

 

کاظم سعیدی افزود: بنده در طول تصدی خود یک نفر نیرو به کارگیری نکردم و حتی  35 نفر نیروی بازنشسته از سازمان جدا شدند.

 

وی گفت: در زمان آغاز به کار بنده در شهرداری بنا به گفته شوراها 6 میلیارد تومان شهرداری بدهی داشت که با ورود بنده این میزان را به یک میلیارد تومان رساندیم.

 

سعیدی با اشاره به اینکه یک ریال از مطالبات،حق و حقوق و حق مأموریت و اضافه کار کارکنان شهرداری باقی نمانده است، ادامه داد: بنده پاسخگوی تمام مسائل زمان تصدی خود هستم .

 

سرپرست شهرداری اسدآباد نیز اذعان داشت:  بنده تمام پروژه‌های نیمه تمام زمان آقای سعیدی را به اتمام رساندم.

 

احمدعلی رضایی با اشاره به آغاز سال نو و نوروز، گفت: گلکاری سطح میادین و بلوارها چند روزی است که شروع شده

 

وی همچنین از تحویل یک دستگاه ماشین زباله در دوره خدمت خود در تصدی شهرداری اسدآباد خبر داد.

 

در ادامه مديرکل دفتر امور شهري و شوراها استانداری همدان با اشاره به فرمایشاتی از حضرت علی(ع) خطاب به امام حسن(ع)، اظهار کرد: مردم به ما مسئولان اعتماد کردند و ما باید پاسخگوی مشکلات آنان باشیم.

 

سید حسین جعفری با اشاره به وضعیت غعلی جامعه و ناملایمات اقتصادی و درآمدی شهرداری‌ها، گفت: رویکرد دولت در خصوص شهرداری‌ها این است که باید برای خود درآمد ایجاد کرده و از متکی بودن به دولت پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه شهردار باید متخصص به مدیریت شهری باشد و شهر را به حد مطلوب برساند، گفت: شهردار باید از انتقاداتی که به عملکرد وی می‌شود، استقبال کرده و با پذیرفتن این انتقادات به مردم کرامت ببخشد.

 

مديرکل دفتر امور شهري و شورا ها استانداری همدان با تأکید بر شفاف‌سازی مسائل مالی در شهرداری، از شهردار جدید اسدآباد خواست که درحوزه اجتماع، فرهنگ و اقتصاد شهری برنامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه عمرانی محض در شهرداریها جواب نمی‌دهد، گفت: شهرداری‌ها می‌تواننند در زمینه ایجاد اشتغال هم منشأ اثر باشند.

 

جعفری با قدردانی از زحمات آقایان سعیدی و رضایی به عنوان شهرداران قبلی اسدآباد، و معرفی پیمان سبزه‌ای به عنوان شهردار جدید گفت: وی دانش آموخته رشته شهرسازی است و می‌تواند در مدیریت شهر صاحب نظر باشد.

 

وی افزود: شهردار جدید اسدآباد با سوابقی که دارد، از نظرات مسئولان ارشد شهرستان مشورت بگیرد و تعامل سازنده داشته باشد.

 

مديرکل دفتر امور شهري و شورا ها استانداری همدان تأکید کرد: آقای سبزه‌ای با قولی که به ما داده، با تمام توان خود پای کار است.

 

شهردار جدید اسدآباد هم با برشمردن سوابق کاری و مدارک تحصلی خود در حوزه شهری، گفت: بنده با سابقه 15 سال نظارت بر ساختمان‌های همدان و اسدآباد در نظام مهندسی مشغول کار بوده‌ام.

 

پیمان سبزه ای ادامه داد: تدریس در دانشگاه پیام نور را از سال 83 تاکنون برعهده دارم و به عنوان مشاور عمران فعالیت داشتم.

 

وی به سه عامل در شهرستان برای پیشبرد اهداف خود اشاره کرد و گفت: طرح بازآفرینی، فضای سبز و سیستم اطلاعاتی جغرافیایی در دستور کار بنده است.

 

شهردار اسدآباد تعامل با رسانه‌ها را برای امر تبلیغات و اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم مهم خواند و گفت: در زمینه بهبود مشکلات شهری رسانه‌ها اثربخش هستند و می‌توانند ما را کمک کنند.

 

وی با اشاره به میانگین پایین فضای سبز شهری اسدآباد بیان کرد: در حال حاضر فضای سبز شهری اسدآباد 3.5 مترمربع است که باید آن را دو برابر کنیم.

 

سبزه ای توجه به مبلمان شهری و فضای سبز را در روحیه مردم اثرگذار دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌هایی دارم که عملیاتی خواهد شد.

 

وی ایجاد یک کارشناس زیباسازی و واحد نقشه‌برداری را در شهرداری مهم خواند و خاطرنشان کرد: این دو واحد را در شهرداری اسدآباد ایجاد خواهیم کرد تا مشکلات پیش رو حل شود.

 

در پایان این نشست حکم آقای پیمان سبزه‌ای به عنوان شهردار جدید اهداء و با اهداء لوح سپاس و هدیه‌ای نیز از خدمات آقایان سعیدی و رضای قدردانی شد.
انتهای پیام/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal