آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1398 - 22:36   |   کد مطلب: 32424
نماینده مردم اسدآباد در مجلس از موافقت وزیر کشور با مصوبه شهر شدن دو روستای جنت آباد و مزرعه بید و عنوان شهر پالیز برای آن خبر داد و گفت: امتیازت روستایی برای شهر پالیز به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش آوای سیدجمال، چند سالی است که طرح شهر شدن دو روستای جنت آباد و مزرعه بید از توابع بخش مرکزی شهرستان اسدآباد با عنوان شهری به نام پالیز مطرح است؛

 

این دو روستا که در مسیر بزرگراه کربلا و در نزدیکی حاشیه جاده قرار گرفته و بارها موضوع تبدیل آنها به یک شهر عنوان شده اما اجرایی نشده است.

 

در پی این مطالبه به حق اهالی روستاهای جنت آباد و مزرعه بید نماینده مردم در مجلس پیگیر این موضوع بود و یکبار هم رئیس تقسیمات کشوری و کارشناسان را برای بررسی بیشتر به اسدآباد دعوت کرده بود.

 

اما انتشار سؤالی در فضای مجازی مبنی بر اینکه آیا با تحمیع و تبدیل شدن این دو روستابه شهر مشکل اشتغال و بیکاری و مهاجرت مردم مرتفع می گردد؟، ما را بر آن داشت که تا موضوع از نماینده مردم در مجلس پیگیری کنیم که در ادامه آمده است: 

 

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ از موافقت وزیر کشور با مصوبه شهر شدن دو روستای جنت آباد و مزرعه بید خبر داد و اظهار کرد: در راستای توسعه شهرستان با گذشت چندسال از طرح موضوع تبدیل روستای جنت آباد و مزرعه بید به شهری با عنوان شهر پالیز، این اقدام در دستور کار قرار گرفت و با موافقت وزیر کشور و و مکاتبه با معاون اول رییس جمهور جهت طرح در هیات دولت و اعلام رسمی ابلاغ شد.

 

وی گفت: برای طرح، ابلاغ و اجرای تبدیل روستا به شهر باید مراحل قانونی طی شود و تبدیل دو روستای جنت اباد و مزرعه بید به شهر  بعداز 8 ماه پیگیری و بازدید رئیس تقسیمات کشوری از این دو روستا انجام شده است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اذعان داشت: مهمترین مرحله تبدیل شدن دو روستا به شهر اخذ همین موافقت نامه بوده است که طی مرحله دیگر در هیأت دولت ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امتیازت روستایی برای شهر پالیز به قوت خود باقی خواهد بود، افزود: در قانون اشاره شده است که روستاهای زیر ده هزار نفر جمعیتی که به شهر تبدیل می‌شوند، علاوه بر اینکه دارای امتیازات شهری هستند، از امتیازات اشتغالزایی روستای محروم نخواهند شد.

 

رنجبرزاده تصریح کرد: با شهر شدن دو روستای جنت اباد و مزرعه بید، بهسازی و نوسازی درون شهری سرعت می‌گیرد و قطعا" قابل مقایسه با روستا نیست و این میتواند یک ازامتیازات شهر شدن باشد.

 

وی استقرار ادارات، شهرداری، ارائه خدمات مطلوب بهتر و بالا رفتن ارزش واحدهای مسکونی را از دیگر مزیت‌های شهرشدن دو روستای جنت اباد و مزرعه بید دانست و گفت:  این مطالبه به حق اهالی این روستاها بود که عملیاتی می شود.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس از پیگیری شهر شدن روستای چنار سفلی نیز خبر داد و گفت: درحال پیگیری این امر هستم و بزودی موافقت این مهم را اعلام خواهم کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

جناب نماینده و مسئولین اسدآباداز قانون به یکی همه چیز و به دیگری هیچ استفاده میکنن ْ شمس آباد باجمعیتی بیش از 1650 نفر به مدت سی سال هیچی نگرفت و دو سال پیش بصورت روستا در آمده و تاکنون حتی یک ریا ل بودجه بهش تعلق نگرفته است ْ ْ آیااین تعبیر جدید عدالت اجتماعی و حقوق افراد جامعه نیست ؟

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal