آخرین اخبار

9. مهر 1398 - 20:05   |   کد مطلب: 33680
جشنواره آلو به مدت یک هفته از ۹ تا ۱۵ مهرماه در روستای ملحمدره اسدآباد افتتاح شد.

به گزارش آوای سیدجمال، امروز همزمان با هفته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جشنواره آلو در روستای هدف گردشگری ملحمدره اسدآباد در استان همدان افتتاح شد.

 

در این جشنواره نمایشگاهی در قالب چند غرفه از محصولات باغی و گیاهی و کشاورزی تعدادی از روستاهای هدف گردشگری اسدآباد برپا شده است،

 

۱۸ غرفه از محصولات باغی، گیاهی کشاورزی روستاهای هدف گردشگری اسدآباد
در آئین مراسم افتتاحیه این مراسم معاون اقتصادی و مدیریت برنامه‌ریزی استان استانداری همدان، فرماندار، امام‌جمعه، تعدادی از رؤسای ادارات، اهالی روستای ملحمدره و خبرنگاران استان همدان حضور داشتند.

 

در حاشیه این مراسم رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استانداری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: روستای ملحمدره به‌عنوان یکی از روستاهای خوب گردشگری و بوم گردی است که پذیرای بالای مسافران و گردشگران زیادی است.

 

صیدایی گفت: فرهنگ بالای اهالی روستای ملحمدره زبانزد است و همراهی و همکاری آنان در کار گروهی قابل تقدیر و مثال‌زدنی است، گفت: در این روستا در دو سال اخیر زیرساخت‌های خوبی با همکاری میرا فرهنگی، استانداری، بنیاد مسکن فراهم است و سنگ فروش مناسبی انجام شده است.

 

همراهی و مشارکت مردم روستای ملحمدره مثالزدنی است
وی افزود: ما استعداد شهرستان اسدآباد به‌خصوص روستای ملحمدره را برای جذب گردشگر بسیار بالا می‌بینیم و تعداد ۵ بوم گردی که در این محل ایجاد شده نشان می‌دهد که فرهنگ با اصلت ، همت مردم است.

 

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استانداری استان همدان گفت: ما بنا را بر ای گذاشته‌ایم که حمایت ویژه‌ای از روستاهای هدف گردشگری به لحاظ اعتباری داشته باشیم و د جریان مشکلات آن مانند آنتن دهی مخابراتی، فاضلاب قرار گرفته‌ایم که پیگیری خواهیم کرد.

 

باغات اسدآباد همچون چاه نفتی برای درآمدزایی است
وی باغات ملحمدره روستاهای شهرستان را چاه نفتی برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی دانست و گفت: در شرایط تحریمی که قرار داریم استفاده از این امکان می‌تواند اقتصاد مقاومتی را به همراه داشته باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای ملحمدره به‌عنوان یکی از روستاهای پیشرو در هدف گردشگری است و زیرساخت‌های خوبی در این روستا انجام شده است.

 

علی مالمیر افزود: مشارکت مردم روستای ملحمدره موجب شده که بیشتر از گذشته مسئولان به این روستا توجه داشت باشند.

 

ملحمدره در ایجاد خانه بوم گردی در استان پیشرو است
وی تصریح کرد: ما بیشترین خانه بوم گردی را در روستای ملحمدره در سطح استان همدان داریم و این نشان از ظرفیت خوب روستا و مشارکت خوب مردم و اهالی این روستا دارد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در این زمینه گفت: با توجه به هفته میراث فرهنگی و گردشگری و روز روستا بهانه‌ای شد تا جشنواره آلو را برگزار کنیم.

 

مجید درویشی بابیان اینکه این جشن با همکاری فرمانداری، بخشداری، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی برپا شده است، افزود: در این جشنواره ۱۸ غرفه فعال شده که محصولات باغی و گیاهی و کشاورزی در آن دیده‌اش است.

 

استقبال مردم از جشنواره ما را برآن داشت تا روزهای جشنواره تا یک هفته افزایش دهیم
وی یادآور شد: این جشنواره به مدت یک هفته از ۹ تا ۱۵ مهرماه گشوده است که البته این جشنواره در سال‌های گذشته به‌صورت یک‌روزه بوده و امسال به دلیل استقبال خوب هم استانی‌ها این زمان را بیشتر کرده‌ایم.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در سطح شهرستان اسدآباد ۲۵۰ هکتار باغات آلو وجود دارد که البته به دنبال این هستیم صادرات آن را به دیگر کشورها به‌صورت مستقیم داشته باشیم تا درآمد آن در جیب کشاورزان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal