آخرین اخبار

7. تير 1400 - 11:18   |   کد مطلب: 39334
روز گذشته براساس تصمیمات شورای دوره پنجم شهر اسدآباد، فعله گری، شهردار اسدآباد به دلیل ایرادات غیرقابل اغماض در قراردادهای مالی پیمانکاران استیضاح و احمدعلی رضایی بار دیگر به عنوان سرپرست جدید این شهرداری انتخاب شد.

به گزارش آوای سیدجمال، در پی انتشار خبری مبنی بر استیضاح علیرضا فعله‌گری، شهردار اسدآباد و معرفی سرپرست جدید برای این سازمان، موضوع را از یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد پیگیر شدیم.

 

حسین رستمی، عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با تأیید خبر استیضاح شهردار اسدآباد، گفت: عصر روز گذشته جلسه استیضاح شهردار برگزار شد و با 5 رأی از 6 عضو حاضر منتج به عزل آقای فعله گری شد.

 

وی از دلایل استیضاح شهردار اسدآباد را تذکرات قبلی در امور مالی و قراردادهای پیمانکاران دانست و گفت: ما در گذشته تذکراتی را به شهردار داده بودیم و باتوجه به عدم توجه به تذکرات، وی را استیضاح کردیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: بعداز ارائه تذکرات به شهردار پاسخی از وی به ما رسید که قانع کننده و جالب نبود، پاسخ ها متقن و و مفید نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تذکرات را به صورت سوال از بپرسیم که وی در پی پاسخ به سؤالات هم یک سری جواب با اتهام زنی به اعضای شورا ارائه داد و اعضای شورا را قانع نکرد و ما با یک فرصت بیشتری به وی دوباره سؤالات را تکرارکردیم که باز هم پاسخ به آن ناکافی بود.

 

وی گفت: در یک عملیات خاکبرداری که نماینده شورا پرونده آن را بررسی کرد، ایرادات قابل توجهی در آن بود که حتی شهردار هم همان زمان بعداز سؤال شورا مبلغی از پیمانکار کم کرد، و چون این رویه های شهردار علی رغم تذکرات اصلاح نشد بود، تصمیم گرفتیم وی را استیضاح کنیم، البته ما به توصیه مسئولان جلسه استیضاح را به بعداز انتخابات موکول کردیم که وی نیز در جلسه حضور نیافت و مجبور به انتخاب سرپرست برای شهرداری شدیم.

 

رستمی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا این استیضاح در اواخر عمر خدمت شورا که در آستانه شورای دوره ششم هستیم، به صلاح مردم بود یا خیر؟، گفت: 4 ماه بود که پروژه های عمرانی تعطیل است و این درحالی است که نه بارندگی و نه شرایط نامناسبی در این شهر داشتیم و می شد کار شود، حتی یک قرارداد خرید هزار تن آسفالت هم از سوی شهرداری برای شورا نیامد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا اعضای شورا در طول این 4 ماه اقدامی برای سؤال از شهردار در پی عدم اجرای پروژه های عمرانی نکرده، گفت: این سؤال ماست که چرا کارها متوقف است، چراکاری انجام نمی‌شود، اما دلایل اصلی این استیضاح این بود که قراردادهای مالی و فرایندهای مالی ایراد و غیر قابل اغماض داشت.

 

عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد گفت: شهردار فعلی هم طول خدمتش با عمر خدمت شورا تمام می‌شود و شورای دوره ششم نیز باید به محض شروع به کار باید شهردار جدید انتخاب کند.

 

وی تأکید کرد: احمدعلی رضایی به عنوان سرپرست شهرداری اسدآباد تا آغاز دور جدید شوراها انتخاب شده است.

 

ناگفته نماند سخنان حمدالله مرادی، عضو دیگر شورای اسلامی شهراسدآباد در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در مورد ناموثق بودن خبر استیضاح شهردار با سخنان دیگر شورا تناقض دارد و البته وی اعلام کرده که فعلاً تا زمان تأیید و تصمیم کمیته انطباق و نظر فرمانداری، بهتر است درباره دلایل استیضاح شهردار موضوعی مطرح نشود.

 

البته انتظار می رود که باتوجه به دلایلی که حسین رستمی عضو شورای اسلامی شهر اسدآباد در زمینه مالی و قراردادهای عمرانی بیان کرد، بازرسی در امور مالی شهرداری اقدام و شفاف‌سازی صورت بگیرد و از طریق رسانه ها اعلام شود.

 

روز گذشته براساس تصمیمات شورای دوره پنجم شهر اسدآباد، فعله گری  شهردار اسدآباد استیضاح و احمدعلی رضایی بار دیگر به عنوان سرپرست جدید این شهرداری انتخاب شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal