آخرین اخبار

13. مرداد 1401 - 8:47   |   کد مطلب: 42938
بهرنگ دالوند با اشاره به وجود مشکلات شهر و شهرداری وعملکرد دو ماه خود، گفت: خبرنگاران شهرداری را تنها نگذارند و نقاط ضعف و مشکلات را با ما در میان بگذارند.

به گزارش آوای سیدجمال، اولین نشست خبری بهرنگ دالوند بعد گذشت دو ماه از عمر خدمتش در شهرداری شهر اسدآباد با اصحاب رسانه و فعالان مجازی در حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران واحدهای عمرانی، خدماتی، فضای سبز و روابط عمومی شهرداری این شهر در سالن اجتماعات برگزار شد.
بهرنگ دالوند، شهردار شهر اسدآباد ابتدا پای سؤالات خبرنگاران و فعالان مجازی نشست و سپس با اشاره به وجود مشکلات شهر و شهرداری به عملکرد دو ماه خود پرداخت.

 

مشکلات شهر اسدآباد از زبان خبرنگاران
خبرنگاران و فعالان مجازی سؤالات خود را پیرامون مشکلاتی چون عدم تکمیل یادمان شهدا، بی توجهی به سنگ مزار شهدای گلزار شهدا، بسته بودن سرویس بهداشتی پارک رجایی، بلاتکبلیفی پارک بانوان ، وجود سگهای ولگرد در سطح شهر و مزاحمت آنان برای مردم، تکلیف طرح تفضیلی، اخذ کرایه اضافی تاکسی‌ها از مسافران، عدم اجرای حکم تخریب یک سازه غیر قانونی، تکلیف دوربین پایش امنیت، بلاتکلیفی سوله بهشت‌زهرا،  بوی تعفن باکسهای زباله، اینکه آیا با ورود وی شهرداری بدهکاری به پیمانکار و یا محلی داشته؟، عدم شروع ساخت پردیس سینمایی مطرح کردند.

 

17 سال است اسدآباد در انتظار طرح تفضیلی است
بهرنگ دالوند، شهردار شهر اسدآباد هم با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه شهر و شهرداری از خبرنگاران خواست  شهرداری را تنها نگذارند و نقاط ضعف و مشکلات را با آنان در میان بگذارند.

 

وی ادامه داد: ۳۰ سال پیش طرح هادی شهر اسدآباد ابلاغ شده است و هنوز بعداز 17 سال که باید طرح بازنگری و تفصیلی آن در سال ۸۴ ابلاغ می‌شد، اعلام نشده است، این درحالی است که 30 سال پیش مجموعه شهر ۹۲۰ هکتار بوده و امروز به ۹۱۲ هکتار کمتر شده است.

 

تنها 10 مورد تغییر کاربری از عمومی به مسکونی است!
شهردار شهر اسدآباد با بیان اینکه در دیداری که با مسئولان راه و شهرسازی داشتیم، ۱۱۸ مورد پیشنهاد شهرداری و شورا تغییر کاربری بوده است که از این میزان ۱۰۹ مورد تغییر کاربری به عمومی و تنها ۱۰ مورد  تغییر کاربری از عمومی به مسکونی بوده است که متاسفانه ۷ مورد آن به دلیل مشکلاتی از سوی شرکت مشاور انجام نشده و در حق اسدآباد اجحاف شده است.

 

تنها40 هکتار فضای سبز در اسدآباد!
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اسدآباد تنها به میزان ۴۰ هکتار است، گفت: متأسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی در این حوزه کمتر به این فضاها پرداخته شده است.

دالوند کمبود نیروی انسانی در شهرداری را یکی از مشکلات اساسی خواند و گفت: قطعا" با نیروی کم ارائه خدمات هم کمتر خواهد بود.

کمبود نیرو در شهرداری مشکل اساسی است
وی یادآور شد: اسدآباد تنها یک چاه عمیق و یک حوزه ماهی برای پر کردن ماشینهای آب پاش و تانکرها دارد.

در صورت افتتاح ایستگاه دوم اتش نشانی به سازمان تبدیل می شود
شهردار شهر اسدآباد با اشاره به مشکلات عدیده شهرک خزایی، گفت: یکی از مشکلات این شهر وجود جاده خاکی است که برای حل این مشکلات وضع موجود با نقشه نمی‌خواند و یا باید در انتظار ابلاغ طرح تفصیلی بود یا مشکلات را حل کرد که در این صورت با آمدن طرح تفصیلی دوباره کاری خواهد شد.

 

وی با ارائه گزارشی از عملکرد 2 ماهه خود، گفت: ساختمان دوم ایستگاه آتش‌نشانی در هفته دولت  افتتاح خواهد شد که با افتتاح این ساختمان آتش نشانی به سازمان تبدیل می‌شود و در این صورت هم نیرو و ماشین آلات اضافه خواهد شد.

 

اخذ مجوز ۱۸ نیرو در شهرداری در حوزه خدمات شهری
دالوند اصلاح میادین آزادگان و مطهری ، تکمیل المان شهدای خلبان و موکت هواپیمایی برای نصب، موزاییک فرش بلواز آزادگان از دیگر اقدامات شهرداری در طی این دو ماه بوده گفت:  شهرداری اسداباد در حال حاضر درجه ۷ است که می بایست درجه 8 باشد.

 

وی از اخذ مجوز ۱۸ نیرو در شهرداری در حوزه خدمات شهری خبر اد و گفت: از سال آینده از آبیاری فضای سبز به صورت قطره ای انجام شود اگر چه در حال ضرر هم با آب غیر شرب درختان آبیاری می شوند.

 

قبل از شروع فصل سرما 10 هزار تن آسفالت ریزی خواهیم داشت
شهردار شهر اسدآباد با اشاره به آسفالت 3 هزار تن خیابان و کوچه های شهر اسدآباد در طول این مدت دوماه، گفت: قول ۱۰ هزار تن آسفالت در شهر را می‌دهیم
وی از عدم همکاری ادارات در پرداخت مطالبات شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان بدهکاری داریم که البته با همکاری و کمک خوب مردم شهرداری را مدیریت می کنیم.

 

تخفیفات 30 درصدی عوارضات شهرداری
دالوند از انجام ۳۰ درصدی تخفیفات عوارضات تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: در صورت همکاری جهاد کشاورزی و دانشگاه در محل میوه فروشان پارکینگ را ایجاد خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری اسدآباد درآمد پایدار ندارد، گفت: هرکسی درخواست ایجاد تلویزیون شهری دارد استقبال می کنیم، ساخت از سرمایه گذار باشد و آنقدرکه هزینه آن برمی گردد، به صورت رایگان در اختیارش خواهد بود.

 

اسدآباد نه هتل دارد نه درآمد پایدار!
وی از دیگر مشکلات اسدآباد را نبود هتل دانست و گفت: در ورودی شهر با وجود سرمایه گذار می توان یک رستوران وهتل و... ایجاد کرد.

 

شهردار شهر اسدآباد با اشاره به عرق و علاقه خود به ورزش گفت: ورزشکاران را در هر رشته ای کمک خواهم کرد کمااینکه قبلا در شهرداری دورود لیگ فوتبال را حمایت می‌کردم.

 

جانمایی پردیس سینما خوب نیست!
وی جانمایی پردیس سینمایی را جالب نداست و گفت: باید بیشتر در این زمینه مطالعات شود و البته با یک میلیارد اعتبار هم نمی‌توان پردیس سینما ایجاد کرد و در سفر رئیس جمهور درخواست 30 میلیون اعتبار دیگر از سوی ارشاد برای این امر مطالبه شد.

 

وی در خصوص پارک بانوان نیز گفت: جایی را برای آن در نظر گرفتند و بودجه و طرح محاسبه و انجام نشده است که به دنبال آن هستیم انجام دهیم.

برای جمع آوری سگ هی ولگرد همدان اعلام آمادگی نکرده است!
دالوند اتلاف سگهای ولگرد را ممنوع خواند و گفت: برای ایجاد محل برای جمع آوری سگها سخت است و نیاز به فنس کشی بلند و زمین و البته نیروی کار دارد که برای شهر اسدآباد امکانپذیر نیست، اما براساس مصوبه ای در استانداری قرار بوده این سگها در همدان تحویل گرفته شود که تاکنون ارگانی در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است.

 

وی خشک شدن درختان را مربوط به قبل از تصدی خود در شهرداری دانست و گفت: از زمان بنده آبیاری با تانکر به صورت مداوم انجام و با با غیر شرب انجام گرفته است.

 

با اینکه رفع سدمعبر برعهده شهرداری است اما برای رفع آن باید دیگر ارگانها کمک کنند
شهردار شهر اسدآباد در خصوص رفع سد معبر گفت: رفع سد معبر برعهده شهرداری است اما از توان ما تنها خارج است و می بایست نیروی انتظامی اصناف کمک کنند.

 

در ادامه فردین جمور و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران، از انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر در دومین سال دوره ششم اشاره کردند.

 

در پایان لوح تقدیر و هدایایی تقدیم خبرنگاران و فعالان مجازی و روابط عمومی شهرداری شهر اسدآباد شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal