آخرین اخبار

28. تير 1402 - 7:28   |   کد مطلب: 45578
آموزش و پرورش اسدآباد در قالب طرح شهید سلیمانی، برای احداث 4 زمین چمن مصنوعی فوتبال و یک سوله ورزشی، اعتباراتی را اختصاص داده که دو زمین احداث و چمن آماده بهره‌برداری است اما دو زمین دیگر که چمن و ملزومات آن خریداری شده، در انتظار زیرسازی زمین برای نصب چمن است و همت مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش آوای سیدجمال، ورزش؛ مقوله‌ای مهم در جامعه محسوب می‌شود که در اسلام هم بر آن تأکید شده، تاجایی که پیامبر اکرم(ص) فرمود  «پروردگارت بر تو حقی دارد، و بدنت هم بر تو حقی، و البته خانواده ات هم بر تو حقی»؛ این سخن پیامبر(ص) که نشان از توجه به سلامت جسم است، حق بدن را در کنار حق خداوند بیان کرده و زمانی انسان می‌تواند حق پروردگار و خانواده‌اش را به بهترین صورت ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد.

 

*توجه به ورزش در دنیای تکنولوژی یک امر ضروری است
حال توجه به ورزش در دنیای تکنولوژی امروز و البته در دوران کودکی و نوجوانی و دوران مدرسه از اهمیت بالاتری برخوردار است که در این زمینه رهبری از جوانان می‌خواهد در کنار تحصیل و تهذیب، ورزش کنند.

حال فراهم کردن امکانات و تجهیز برای امر ورزش در مدارس وظیفه مسئولان است که رهبری در این زمینه هم فرمود: وظیفه اصلى دولت و مسئولان ورزش، اشتیاق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند.

*ایجاد سالن و زمین‌های ورزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
حال در شهرستان اسدآباد با وجود 170 مدرسه، ایجاد امکانات ورزشی یک امر ضروری است که در یادگیری و سلامت دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند.

یکی از امکانات ورزشی که می‌تواند زمینه آسیب اجتماعی را در جامعه کاهش دهد، ایجاد سالن‌های ورزشی و زمین‌های فوتبال است.

*آموزش و پرورش اسدآباد تنها 5 سالن ورزشی در کل شهرستان دارد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با بیان اینکه متأسفانه در کل مدارس ما امکانات ورزشی مستقل نداشتیم، گفت: در حال حاضر در سطح این شهرستان، یک سالن ورزشی به نام شهدای آموزش و پرورش در اسدآباد، یک سالن در شهر آجین و یک سالن هم در روستای وندرآباد، و دو سالن سرپوشیده به نام شهید راحمی و شهید سیدجمال در شهر اسدآباد داریم.

 

سجاد محمدی‌شمیم با بیان اینکه در قالب طرح شهید سلیمانی اعتبارات 4 زمین چمن مصنوعی و یک سوله ورزشی را گرفته‌ایم، افزود: در این راستا سالن ورزشی در مدرسه نوآوران در بلوار کشاورز و منطقه محروم پیش‌بینی و در مرحله خریداری سوله هستیم و به بزودی تکمیل می‌شود.

*احداث 4 زمین چمن مصنوعی فوتبال در مناطق محروم
وی با بیان اینکه 4 زمین چمن مصنوعی در روستاهای رستم‌آباد و چنارسفلی، مدرسه شهید رنجبرزاده و مرحوم فیروزی پیش بینی شد، تصریح کرد:  دو مورد تا از زمین‌های چمن در رستم‌آباد و چنارسفلی تکمیل و قابل استفاده است که به صورت رسمی در هفته دولت به بهره‌براری خواهد رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد ادامه داد: برای احداث زمین فوتبال در دو مدرسه شهید رنجبرزاده و مرحوم فیروزی، چمن و ملزومات آن را از اعتبارات آموزش و پرورش خریداری و حتی حق الزحمه نصاب را پرداخت کرده‌ایم و تنها به زیرسازی نیاز دارد که در این زمینه همت مسئولان مدیریت شهری و همکاری شهرداری را می‌طلبد، البته نوسازی وشهرداری قول همکاری دادند.

*در صورت احداث دو زمین چمن فوتبال مجوز و اعتبارات 5 زمین دیگر را خواهیم گرفت

وی خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل این دو پروژه زمین چمن می‌توانیم 5 زمین دیگر را در شهرستان جذب کنیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

محمدی‌شمیم گفت: با وجود زمین چمن مصنوعی فوتبال در مدارس در ساعاتی ک مدارس باز هستند، دانش‌آموزان و در ساعات دیگر مردم استفاده خواهند کرد که با این اقدام هم به سرانه ورزشی دانش‌آموزی و هم شهرستان کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک چمن مصنوعی را در زمینی نصب کنیم، نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، افزود: حال این چمن خریداری و ملزومات ان آماده است، و تنها نیاز به 50 میلیون تومان برای زیرسازی زمین دارد که انتظار می‌رود مسئولان ما از جمله دهیاران و بخشداران کمک کنند.

 

*زیرسازی زمین فوتبال در مدرسه را شهرداری کمک دهد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یکی از وظایف مهم مدیریت شهری در شهرداری و شوراها را ایجاد قفضای ورزشی خواند و گفت: ما می‌توانیم بعداز انجام زیرسازی ایجاد زمین چمن این امکان ورزشی را طی تفاهم‌نامه‌ای در اختیار دیگر ارگان‌ها قرار دهیم.

*تا محروم نشدن دانش‌اموزان، مسئولان پای کار بیایند
وی با بیان اینکه 20 مدرسه ما ظرفیت ایجاد زمین چمن مصنوعی را دارد که در صورت وجود اعتبارات و البته کمک مسئولان نیاز است.

محمدی‌شمیم با بیان ینکه در صورت زیرسازی زمین فوتبال، یک هفته‌ای چمن را در زمین نصب می‌کنیم، افزود: تأخیر در اجرای این زمین چمن دانش‌آموزان را از وجود این امکان ورزشی محروم می‌کند، بنابراین می‌طلبد که شهرداری پای کار بیاید.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal