آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 1:12   |   کد مطلب: 28313
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری همدان
ارتقاء دهیاران پاره وقت به تمام وقت بر اساس جمعیت روستا و توانمندی آنان
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری همدان با بیان اینکه در بخش پیرسلمان هیچ کدام از دهیاران تمام وقت نیستند، گفت: بر اساس جمعیت بین هزار تا 1500 نفر در روستا و توانمندی دهیار آن روستا میتوان آنان را به تمام وقت ارتقاء داد .

به گزارش آوای سیدجمال، فریدون عربی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش پیرسلمان به برخی از مسائل امور دهیاری ها پرداخت و گفت: دهیاران حسابرسی امور حسابداری خود را تکمیل کنند چرا که در شهریورماه امسال یک نظارت و بازرسی بر حساب‌های دهیاری انجام می‌شود.
وی بر عدم ساخت و ساز در خارج از حریم روستا تأکید کرد گفت: دهیاران این مهم را پیگیری و نظارت کنند چرا که انجام آن خلاف قانون است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری همدان از برپایی نمایشگاه در تهران به مناسبت روز روستا خبرداد و گفت: این برنامه در 14 مهر ماه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه 14 مهرماه امسال به عنوان روز روستا نامگذاری شده است، افزود: در این روز نمایشگاهی در تهران با حضور استان‌ها برگزار می‌شود که هر شهرستان می‌تواند در این نمایشگاه غرفه دایر کرده و محصولات متنوع روستا را به نمایش بگذارند.
عربی از دهیاران خواست با کمک فرمانداری و بخشداران در این نمایشگاه مشارکت کنند و اقدام به معرفی و شناساندن روستاهای شهرستان کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش پیرسلمان هیچ کدام از دهیاران تمام وقت نیستند، گفت: بر اساس جمعیت بین هزار تا 1500 نفر در روستا و توانمندی دهیار آن روستا میتوان آنان را به تمام وقت ارتقاء داد .
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری همدان با بیان اینکه دهیاریهای بخش پیرسلمان تنها متکی به درآمد سرانه روستایی هستند، افزود: با مشارکت و همراهی مردم میتوان روستا را توسعه و آباد کرد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان پسماند در روستاها، گفت: دهیاران موظف هستند که محل دفع پسماند را مکان‌یابی کرده و با مشارکت مردم این معضل را حل و فصل کنند.
فرماندار اسدآباد  با اشاره به بحران آب در سراسر کشور، اظهار داشت: این بحران بی آبی در بخش پیرسلمان نیز وجود دارد.
مسعود بکائی با اشاره به مصرف هفت درصدی آب مصرفی مردم در بخش آب شرب، گفت: متأسفانه مصرف مردم در بحث آب بیشتر در بخش کشاورزی است که برای استفاده بهینه از آن نیاز به مدیریت و صرفه جویی دارد.
وی گفت: با وجود 45 درصد جمعیت شهرستان اسدآباد در روستاها و فعالیت بیشتر آنان در بخش کشاورزی و دامداری می‌طلبد که آنان مشارکت خود را در زمینه صرفه جویی در آب به خصوص در بخش کشاورزی بیشتر کنند.
فرماندار اسدآباد در ادامه سخنان خود به عدم بهسازی 30 روستای شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای 99 روستا است که برخی از آن‌ها بهسازی صورت گرفته است.
وی همچنین به بیمه روستائیان اشاره کرده و گفت: این بیمه می‌تواند آینده روستائیان را در زمان پیری و کهولت تضمین کند که باید استفاده از آن از سوی دهیاران و شوراها فرهنگ‌سازی شود.
بکائی در ادامه از وجود 18 دهیاری در بخش پیرسلمان گفت: این دهیاری‌ها متناسب با جمعیت‌شان سرانه دریافت می‌کنند و باید به نحو احسن از آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر توجه عمران روستایی از سوی دهیاری ها، ا ز آنان خواست عمران و آبادانی روستا را مورد توجه قرار دهند چرا که یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها همین موضوع است.
بخشدار پیرسلمان اسدآباد هم گفت: بخش پیرسلمان دارای دو دهستان و 30 روستا با 18 دهیاری است که 15 دهیار در این دهیاری‌ها فعالیت‌ها دارند.
یزدان آذرمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان همدان در چند روز آینده، گفت: اهالی روستاهای این بخش نیز با همکاری دهیاران و شوراها در مراسم استقبال از رئیس جمهور در مرکز استان اقدام می‌کنند.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal