آخرین اخبار

10. شهريور 1394 - 0:22   |   کد مطلب: 28567
بخشدار پیرسلمان اسدآباد با اشاره به وجود محرومیت بخش پیرسلمان در زمینه های مختلف، گفت: برای رفع محرومیت از این بخش نیازمند مشارکت مردم روستاها هستیم و همین محرومیت‌زدایی در اولویت برنامه‌های ما است.

به گزارش آوای سیدجمال، بخش پیرسلمان به مرکزیت آجین در غرب شهرستان اسدآباد واقع شده و با وجود دهستان‌های تابعه پیرسلمان، کلیائی، جلگه و دربند رود 30 روستا را تحت پوشش خود دارد.
این بخش از لحاظ جعیت ایثارگری مجموعا تعداد 157 نفر جانباز، 55 نفر شهید و 3 نفر آزاده با احتساب ساکنین و مهاجرین از منطقه به این انقلاب اسلامی تقدیم نموده است.
یزدان آذرمی چند ماهی است که در بخشداری پیرسلمان اسدآباد مشغول خدمت است و یکی از اعتقادات راسخ ایشان به اصحاب قلم و رسانه است و معتقد است که در هر جامعه‌ای که خبرنگاری همگام و همراه با مسئولان در پیگیری به مشکلات و مسائل جامعه  قلم می‌زند، موجب تسریع در کار و انجام آن شده و انتقاد سازنده یک خبرنگار را تأثیرگذار در حل مسائل و مشکلات می‌داند.
او در چندین صحبت دوستانه با خبرنگاران، از ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه می‌گوید که خود را جدا از خبرنگاران در طول خدمتش ندانسته است.
ارتباطم با اصحاب رسانه یک افتخار است
هفته دولت بهانه ای شد تا به سراغ ایشان برویم و از فعالیت‌های چند ماهه ایشان و دولت در طول یک سال گذشته در بخش پیرسلمان جویا شویم.
یزدان آذرمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت، شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی، شکل‌گیری و پایداری آن نقشی مجاهدت‌گونه داشتند و اگر نبود رشادت و ایثار انسان‌های مخلص و متعهدی همچون شهیدان رجایی و باهنر این انقلاب تداوم نمی‌یافت و امروز آنان شایسته سپاس و قدردانی هستند.
وی با اشاره به فعالیتهای مختلف دولت تدبیر و امید در سطح کشور، گفت: بی‌شک تجلی افکار و دیدگاه های ارزشمند، تلاش صادقانه، بی ریا و مدیرانه این شهیدان والامقام ادامه راه دولت تدبیر و امید بوده و قطعا" مسیری الهام بخش، با اقتدار و سرافراز را به دنبال خواهد داشت.
بخشدار پیرسلمان در ادامه به اقدامات اخیر دولت تدبیر و امید در بخش پیرسلمان اشاره کرد و گفت: امروز یکی از اقدامات مهم این دولت در این بخش بهر ه‌مند کردن روستائیان از نعمت گازرسانی است و روستاهای صادق آباد، پیریوسف، سیردره، کوانج و بیتروان در هفته دولت از این نعمت بهره‌مند شدند.
بهره برداری از 5 پروژه گازرسانی در هفته دولت
وی با اشاره به اینکه عدم پوشش کامل شبکه های تلویزیونی در بخش پیرسلمان یک مشکل است، گفت: متاسفانه روستاهای این بخش از خدمات و پوشش تلویزیونی برخوردار نیستند و تنها شش کانال تلویزیونی در روستاهای این بخش پوشش داده شده و امید است این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
آذرمی با اشاره به تازه تأسیس بودن شهر آجین و نبود امکانات مناسبی در این شهر، گفت: از جمله نیازهای این شهر برای توسعه، اصلاح و تعویض شبکه آب شرب، تجهیز شهرداری به امکانات مورد نیاز، استقرار دستگاه های اجرای و بهره مندی مردم از نظام بانکی است که نیازمند همکاری و مساعدت  مسئولان می‌باشد.
وی استقرار دفاتر نمایندگی ادارات دولتی در آجین را یک ضرورت دانست و گفت: با محقق شدن این مهم، تردد مردم برای انجام امور اداری خود به دستگاه های اجرای در شهر اسدآباد کاهش می یابد.
بخشدار پیرسلمان اسدآباد با تاکید بر رفع محرومیت از روستاهای بخش پیرسلمان در زمینه های مختلف  ، گفت: این مهم یکی از اولویتهای برنامه های بنده است که در صورت تحقق اختصاص اعتبارات عمرانی تلاش برای رفع کمی ها و کاستی های بخش در سرلوحه فعالیت ها قرار خواهد گرفت.
وی همکاری مردم در توسعه روستاها را مهم ارزیابی کرد و گفت:مردم با پرهیز از اختلافات حاشیه ای و همکاری های با مسئولین می توانند در زمینه های توسغع و شکوفایی را شهر و روستاها فراهم نمایند.
توجه به سلامت و بهداشت روستائیان از دیگر اولویتهای بخشدار پیرسلمان
آذرمی در بخش دیگری از سخنان به بهداشت در روستا ها اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های کاری بخشداری رسیدگی به سلامت و بهداشت روستائیان است که زمینه های انجام این مهم فراهم شده است.
بخشدار پیرسلمان بحث گردشگری در روستاها یک منبع با ارزش در راستای ایجاد اشتغال و درآمد است، افزود: این مهم می تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع روستایی باشد و می توان با حمایت از این مهم علاوه بر تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی ، در جلوگیری از مهاجرت روستائیان کارآمد باشد .
 
امامزاده پیرسلمان از نعمت برق برخوردار می‌شود
وی در خصوص روشنایی امامزاده پیرسلمان گفت: با پیگیری های مستمر در آینده نزدیک این مکان زیارتی از نعمت روشنایی برخوردار خواهد شد.
آذرمی دهیاران مدیران روستا خواند و گفت:  نقش دهیاران در روستا یک نقش مهم و ضروری در روستا است که در تعامل با شوراهای اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و دامی زمینه عمران بیش از پیش روستاها را فراهم آورند.
وی در پایان سخنانش از مسئولین محترم استانی و شهرستانی خواست توجه بیشتری را در حوزه‌های مختلف ، فرهنگی ، عمرانی، اقتصادی و... به این بخش داشته باشند تا چهره روستاهای محروم تابعه و بخصوص شهر آجین به عنوان یک شهر جدید التاسیس بیش از پیش جلوه گر شود.

انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal