آخرین اخبار

28. آبان 1394 - 17:36   |   کد مطلب: 29394
استاندار همدان با اشاره به برگزاری سالم و پرشور انتخابات گفت: دولت در کار خود صادق است و چیزی پشت پرده ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‎های مرکزی، همدان و لرستان در همدان با اشاره به اینکه مجریان انتخابات کارگزاران فرابخشی هستند خطاب به جمع، اظهار کرد: وظیفه شما در یک بخش خلاصه نمی‌شود و باید فرابخشی کار کنید.

وی خطاب به اعضای ستاد انتخابات، گفت: انتظارت مردم از شما به حق است چراکه شما نماینده حکومت و دولت هستید.

استاندار همدان ادامه داد: شما وابسته اداری وزارت کشور هستید و بخش‌های اقتصادی استان و شهرستان‌ها باید پاسخ شما را بدهند پس فراتر فکر کرده و تلاش کنید.

وی با بیان اینکه ما نماینده رئیس جمهور و دولت هستیم و باید بدانیم دولت چه وعده‌هایی را به مردم داده تا از دست‌اندرکاران بخشی بخواهیم آن را در استان اجرا کنند، گفت: احیای اخلاق، بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی از موضوعاتی است که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

*دولت در اجرای دستورات صادق‌ است

نیکبخت با تأکید بر ایجاد نشاط در جامعه افزود: به لطف خداوند، رهنمودهای رهبری و تدبیر دولت شاهد توفیقات خوبی در ابعاد خارجی و داخلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی روزی حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی‎شناخت اما امروز به عنوان حق ایران آن را مطرح می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی در مذاکرات هسته‌ای، ایران را از نبرد سنگین، سرافراز خارج کرد، افزود: امروز می‌بینیم نمایندگان آمریکا در کنگره به دلیل موفقیت‌های ایران به جان هم افتاده‌اند.

وی گفت: دولت در این جریان تنها از حقانیت خود دفاع کرد و این باعث شد همگان از خواسته بر حق ایران تمکین کنند.

نیکبخت با بیان اینکه این دولت در اجرای دستورات صادق‌ است و صادقانه با رهبری همراهی می‌کند، در ادامه افزود: در سیاست داخلی نیز دولت در وعده‌های معیشتی، رونق اقتصادی و کاهش تورم اقدامات موثری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در انعکاس خدمات دولت، خیلی از افراد توفیقات را بر نمی‌تابند، گفت: البته مردم خوب شرایط را تشخیص می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات اثرگذار دولت در کاهش تورم، گفت: باید همواره در کاهش این شاخص تلاش بسیار شود.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش تورم در اقتصاد، باید نقدینگی به منظور ایجاد رونق در بازار تزریق شود، خاطرنشان کرد: کار همزمان کاهش تورم و افزایش رونق بسیار سخت است اما دولت در این دو حوزه کار ارزشمندی انجام داد.

* تورم 40 درصد به کمتر از 14 درصد رسید

استاندار همدان با اشاره به اینکه اکنون تورم 40 درصد به کمتر از 14 درصد رسیده است، گفت: دولت طی 11 ماه رشد اقتصادی را به هشت درصد رساند.

وی با بیان اینکه 6.8 رشد منفی داشتیم، افزود: این یعنی  6.8 درصد زیر یخبندان صفر بودیم که دولت توانست آن را به کمتر از صفر برساند.

نیکبخت ادامه داد: باید دید در حالی که قبل از روی کار آمدن دولت 800 میلیارد دلار پول داشتیم چرا باید شاهد رشد منفی 6.8 درصد باشیم که لازم است پاسخ این مسائل داده شود!

وی با اشاره به اینکه دولت بیش از 2.5 تا 3 درصد، رشد را مثبت کرده اما برخی اینها را نمی‌خواهد ببیند، تأکید کرد: البته مردم می‌بینند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دولت با وجود خزانه خالی، طرح زیر بنایی تحول سلامت را اجرا کرد و تا به امروز بیش از 170 میلیارد تومان از محل این طرح به جیب مردم همدان کمک شده است.

وی با اشاره به بازسازی هتلینگ بیمارستان‌ها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود: قبلاً هتلینگ بیمارستانی آبرومندی در استان نداشتیم که از اعتبار طرح تحول سلامت توانستیم به توفیقات خوبی برسیم.

نیکبخت با بیان اینکه در سال‌های گذشته 800 میلیارد دلار پول داشتیم اما نمی‌‌توانستیم بدهی گندم‌کاران را پرداخت کنیم، گفت: در راستای بهبود اقتصاد و معیشت مردم طرح رفع موانع کسب و کار دولت، اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خطاب به جمع تأکید کرد: بخشداران و فرمانداران خدمات ارائه شده از سوی مردم را بگویند که اگر گفته نشود دیگران عکس آن را به مردم خواهند گفت.

استاندار همدان با اشاره به فروش 110 هزار خودرو طی چند روز اخیر گفت: گفته می‌شود که این موضوع به دلیل نجات خودروسازان از ورشکستگی است در حالی که باید گفت خودروساز کیست؟! آیا وظیفه ما صیانت از اشتغال نیست؟.

وی از وجود قطعه‌سازان خودرو در همدان و کیفیت کار آنها سخن گفت و ادامه داد: قبلاً بهترین قطعات در همدان ساخته می‌شد و از این شهر تولید قطعه به سفارش فرانسه را شاهد بودیم.

*مانع‎تراشی و صحبت‌های دست‌ساز، کارساز نیست

نیکبخت اضافه کرد: در همدان کسی نیست، قطعه‌سازی سینا را نشناسد اما امروز همه قطعه‌سازان استان بیکار شده‌اند.

وی ادامه داد: با عدم فروش خودروها اگر هزاران نفری که در خودروسازی فعال هستند، بیکار می‌شدند درصد بیکاری بالا می‌رفت.

استاندار همدان با تأکید به برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم، افزود: زمانی مردم پای صندوق‌های رأی حاضر می‎شوند که دولت صادق باشد و ما باید این باور را در آنها ایجاد کنیم، دولت صادق است و چیزی پشت پرده ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ نوع مانع‎تراشی و صحبت‌های دست‌ساز، کارساز نخواهد بود، تصریح کرد: امروز دولت برای سرمایه‌گذار خارجی شروطی دارد و این موفقیتی بوده که حاصل شده است.

نیکبخت با بیان اینکه هرجایی که مردم حضور داشته‌اند انتخابات به خوبی برگزار شده است، گفت: در این بین غیر از امانتداری در انتخابات چیز دیگری گفته نمی‌شود و تأکید وزیر و رئیس جمهور نیز به همین مسئله است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal