آخرین اخبار

2. آذر 1394 - 14:06   |   کد مطلب: 29435
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد با وجود 6 دانشگاه علمی و آموزشی تنها یک کتابخانه عمومی دارد، گفت: دانشجویان اسدآباد از وجود کتابخانه تخصصی بی‌بهره هستند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور فرماندار اسدآباد، معاون کتابخانه‌های عمومی همدان و اعضای کتابخانه‌های شهری و روستایی، از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

 

در این مراسم فرماندار اسدآباد یکی از مشکلات اساسی شهر اسدآباد را کمبود فضای کتابخانه‌ای خواند و اظهار کرد: بر اساس میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای در سطح کشور برای هر 100 نفر 3.5 متر مربع فضا وجود دارد که در شهر اسدآباد این موضوع به ازای هر یک‌هزار نفر 3.5 متر مربع است.

 

مسعود بکائی با بیان اینکه اسدآباد با وجود 6 دانشگاه علمی و آموزشی تنها یک کتابخانه عمومی دارد، افزود: در دانشگاه‌های اسدآباد بیش از 5 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند اما از وجود کتابخانه تخصصی بی‌بهره هستند.

 

وی با اشاره به ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ای در شهرستان اسدآباد، گفت: هم اکنون کتابخانه‌های استاندارد در شهر اسدآباد و یک کتابخانه‌ در روستای چنارسفلی در حال ساخت است.

 

فرماندار اسدآباد افزود: اسدآباد تنها شهرستان در استان همدان است که پروژه‌های در حال ساخت کتابخانه‌ای دارد به همین دلیل باید مورد توجه مسئولان برای تخصیص اعتبارات قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه در هشت روستای بالای یک‎هزار و 500 نفر را در برنامه داریم، افزود: البته در شهر آجین، روستاهای مزرعه‌بید، چنارعلیا، چنارسفلی، قاسم‌آباد و لک لک فضای کتابخانه‎ای وجود دارد.

 

بکائی یادآور شد: بنا داریم در روستاهای بین یک‌هزار تا یک‎هزار و 500 نفر نیز در اولویت بعدی کتابخانه ایجاد کنیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: تیراژ چاپ کتاب در کشور بین یک‌هزار تا 3 هزار جلد است که بعضاً کتا‌ب‌های خاص تیراژ بالای 5 هزار جلد دارند، اما این وضعیت برای یک کشور با جمعیت 70 میلیونی جای تأسف است.

 

فرماندار اسدآباد افزود: بسیاری از این کتاب‌ها هم در کتابخانه‌ها هستند، نه در منازل؛ البته نباید انتظار داشت همه مردم هزاران کتاب در سال را بخرند و بخوانند چراکه قدرت مالی و اقتصادی آنان اجازه نمی‌دهد.

 

وی دوران طلایی چاپ کتاب را اوایل انقلاب خواند و افزود: باید در توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص مطالعه کتاب، اهتمام بیشتری شود.

 

رئیس کتابخانه های عمومی اسدآباد هم با بیان اینکه سه باب کتابخانه در دولت تدبیر و امید به صورت مشارکتی ایجاد شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان پنج باب کتابخانه وجود دارد.

 

مهدی مرادیان به کمبود فضای کتابخانه شهیدرجائی شهر اسدآباد اشاره کرد و گفت: با ساخت طبقه فوقانی این کتابخانه مشکل فضای کتابخانه اسدآباد حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal