آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 9:13   |   کد مطلب: 29499
نماینده دوره چهارم مجلس که یکی از مدافعان طرح «تصویب قانونی تعیین سالروز شهادت آيت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» بوده، گفت: شهید مدرس قبل از اقدام به طرح جمله «سیاست ما عین دیانت ماست»، آن را در عمل تمام احوالات و ابعاد زندگانی خود پیاده كرد و ان‌ها لازم و ملزوم یكدیگر می‌دانست و به بهانه شعار كهنه‌ استعمار پیر كه «سیاست پدر و مادر ندارد»، دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نكرد و سر موكلان خود را با كلاه گشاد «سیاست است دیگر» نپوشاند.

به گزارش آوای سیدجمال، به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس و روز مجلس بر آن شدیم تا با ورق زدن تاریخ  دلیل نامگذاری روز دهم آذرماه به عنوان روز مجلس را بررسی کنیم که با یکی از مدافعان «تصويب كليات طرح قانونی تعيين سالروز شهادت آيت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» آشنا شدیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی زادسرجيرفتی امام جمعه سابق اسدآباد، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در سه دوره مجلس شورای اسلامی و یکی از فعالان سیاسی کشور است که در دوره چهارم مجلس به عنوان مخبر(سخنران) كميسيون ارشاد و هنر اسلامی در آن زمان طرح «قانوني کردن تعيين سالروز شهادت آيت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» را از سوی كميسيون ارشاد و هنر اسلامی در مجلس شورای اسلامی  ارائه کرده است.

 

ایشان با سخنرانی که در آن دوره مجلس داشته، با دفاع از این طرح، آن را يكي از افتخارات مجلس چهارم دانسته و اظهار کرده است: از تاريخ تصويب اين قانون روز دهم آذرماه كه مصادف است با سالروز شهادت مجتهد و سياستمدار متعهد و مبارز، آيت‌الله سيدحسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری می‌شود.

 

زادسرجیرفتی ادامه داده: در اين روز ضمن معرفی جايگاه مجلس شوراي اسلامي و عملكرد سالانه مجلس و كميسيون‌هاي آن از خدمات و مجاهدات اين شهيد راه اسلام و مسلمين، تجليل خواهد شد و عده‌اي از نمايندگان مجلس، كه از طرف هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در مراسمي جهت بزرگداشت ايشان، در جوار مزار مقدس او تشكيل گردد، شركت مي‌نمايند.

 

وی همچنین با ایراد سخنانی در شأن و منزلت آن عظيم‌الشأن شهید مدرس، گفته است: آيت‌الله شهيد سيدحسن مدرس، مصداق «يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه» مي‌باشد، براي اين‌كه نفس مطمئنه‌اي چون او مي‌خواست كه در روزگار اختناق محض و ديكتاتوريي كه غير قابل تصور و توصيف است مردانه بايستد و در مقابل رضاخان ميرپنج فرياد بزند كه من ميخواهم تو نباشي و در مقابل آن كساني كه در مجلس آمده بودند، مزدوران جيره‌خواري كه چماقداران رضاخان بودند يك‌تنه ايستاد، و فرمود كه زنده باد مدرس و مرگ بر سپهسالار.

 

 نماینده دوره چهارم مجلس ادامه داد که آيت‌الله شهيد مدرس اسوه و الگوي هميشگي نمايندگي ملت‌ها و خصوصاً در جمهوري اسلامي بود و هست و خواهد بود و آيه شريفه «رجال لاتلهيهم تجاره و لا بيع عن ذكر الله» باز در شأن ايشان زيبنده است، از كلام زيبا و گهربار اوست كه فرموده است : «سياستنا، ديانتنا و يا سياست ما عين ديانت ماست»، و مرد مي‌خواهد كه در بازار سياست كالاي دينش را نفروشد و قدمي بر خلاف فرامين الهي بر ندارد و كلامي بر خلاف رضاي الهي حرف نزند.

 

 زادسرجیرفتی در ادامه سخنان خود با دفاع از این طرح از منزلت و شأن و جایگاه شهید مدرس می‌گوید: همين بس است كه قائد عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي، رهبر كبير انقلاب اسلامی حضرت امام خميني(ره) فرمودند: «استعمار از مدرس مي‌ترسيد، انگلستان از مدرس مي‌ترسيد، رضاخان از مدرس مي‌ترسيد، مدرس زنده است تا تاريخ زنده است» و حضرت امام در جايي ديگر خطاب به ملت فرمودند كه «سعي كنيد مثل مرحوم مدرس انتخاب بكنيد» و قطعاً ملت مسلمان ايران هميشه و در همه اوقات فرامين امامشان را اطاعت نمودند، انتخاب شما هم بر اساس فرمايش امام بوده و ان شاء الله همه شما مدرس‌گونه هستيد و بوده‌ايد و اينجا اجازه بدهيد من يك كلامي را از مرحوم مدرس (رضوان‌الله‌عليه) كه نوشته‌ام از باب يادآوري تقديم كرده و رفع نمايم.

 

 وی در جمع نمایندگان مجلس چهارم یادآور میشود که همگي واقف هستيم كه روح آن شهيد و روح پرفتوح و مطهر امام عظيم‌الشأن و همچنين خواست قلبي قائد عظيم‌الشأن انقلاب حضرت امام خامنه‌اي و مردم شريف ايران از مجلس‌ها و خصوصاً مجلس چهارم اين است كه همانند مرحوم مدرس زندگي كنيم و مانند او ره در تصويب لوايح و طرح‌ها عمل كنيم و اگر خداي ناكرده در جايي نارسايي يا بيعدالتي يا پارتي‌بازي يا خلاف اسلامي را مشاهده كرديم همانند او فرياد بزنيم.

 

 و این زادسرجیرفتی است که به عنوان یک مخبر در مجلس چهارم برای تصویب طرح در پایان سخنانش می‌گوید: اميدواريم كه مجلس با اتفاق آراء اين طرح را به تصويب برساند كه روز دهم آذرماه كه مصادف است با شهادت مظلومانه آن شهيد والامقام كه در 27 رمضان‌المبارك 1316 شمسي، ظاهراً بدست دژخيمان رضاخاني به شهادت رسيده است مجلس چهارم افتخاري ديگر اضافه كنند.

 

و همین بس امروز دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری می‌شود که در این زمینه به گفت‌وگویی با این فعالان سیاسی و نماینده ادوار مختلف مجلس نشستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی زادسرجيرفتی یاد و خاطره این شهید مجتهد و عالم را گرامی داشت و گفت: مدرس برای ما تنها یك اسم نیست، بلكه رسم است و او صرفاً یك فرد نیست بلكه یك ملت و فرهنگ بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می‌آید و ایشان به عنوان یك اسطوره تاریخی، سیاست‌مداری واقعی بود و هیچگاه در دوران حیات خود سیاسی‌كاری نكرد.

 

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله مدرس اسلام‌گرا بود و خدا‌سالار، نه حزب‌گرا و دشمن‌سالار، صداقت‌گفتار بود و درست‌كردار، نه ظاهرساز و دغل‌كار كه نمایندگان مجلس نیز باید با تأسی از این شخصیت برجسته در راستای خدمت به نظام و مردم آن اقدام كنند.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در ادوار مختلف مجلس خاطرنشان کرد: شهید مدرس قبل از اینكه اقدام به طرح جمله معروف «سیاست ما عین دیانت ماست» كند، آن را در عمل تمام احوالات و ابعاد زندگانی خود پیاده كرد و ایشان دیانت و سیاست را لازم و ملزوم یكدیگر می‌دانست و در راستای اجرایی شدن این اصل، به بهانه شعار كهنه‌ استعمار پیر كه «سیاست پدر و مادر ندارد»، دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نكرد و سر موكلان خود را با كلاه گشاد «سیاست است دیگر» نپوشاند.

 

وی ادامه داد: اما امروز با صد تأسف برخی مقامات تسلیم این تز كه سیاست پدر و مادر ندارد، شده‌اند و گاهی مواقع با دادن آمارها و گزارش‌های ساختگی و سر دادن شعارهای غیر عملی مخالف راه صحیح حركت می‌كنند.

 

 

زادسرجیرفتی معنای واقعی سیاست را تدبیر زندگی و از خاك به خدا رسیدن خواند و خاطرنشان كرد: بنده در ارزیابی‌های خود به جز امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب كمتر كسی از مقامات نظام را دیده‌ام كه به این شعار شهید مدرس اهمیت داده و در راستای اجرای كامل آن در هر شرایطی اقدام كنند.

 

امام جمعه سابق اسدآباد و این فعال سیاسی با بیان اینکه آيت‌الله شهيد مدرس اسوه و الگوی هميشگی نمايندگی ملت‌ها و خصوصاً در جمهوری اسلامی بوده و هست، افزود: این شهید والامقام یک بسیجی به تمام معنا بود که باید یک الگوی برای هر نماینده مجلسی باشد.

 

وی ابراز داشت: فاصله ما و نمایندگان ما با شهید مدرس از زمین تا آسمان است و ما توقع نداریم، نمایندگان ما مانند شهید مدرس سخن گویند، مثل او زندگی ساده‌ای داشته باشند، از مرگ نهراسند و یا مانند وی هر روز گزارش‌هایی درباره عملكرد خود به مردم داشته باشند، ولی به هر حال لازم است تا حدودی حركات و رفتار خود را به این مرد بزرگ و همیشه زنده شبیه و نزدیك كنند.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در دوره مختلف مجلس یادآور شد: شهید مدرس رانت‌خوار نبود و با اهل اختلاس كنار نیامد و  هیچگاه رفیق‌باز نشد و با شعار شایسته‌سالاری، قوم ‌و خویش گزینی نكرد.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شهید مدرس ضمن شناسایی مطالبات مردم برای دفع ظلم، رفع فقر و محو تبعیض، از هیچ تلاشی دریغ نكرد و  لازم است هر یك از نمایندگان مجلس با نزدیكی مواضع و رفتار خود به این مرد بزرگ و مؤثر در راستای دست‌یابی به اهداف متعالی نظام و خدمت‌رسانی به مردم فعالیت داشته باشند.

 

انتهای پیام/ن

 

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal