آخرین اخبار

11. آبان 1394 - 8:05   |   کد مطلب: 29220
امام جمعه سابق اسدآباد نسبت به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:
لزوم منع قانونی نامزدهای انتخاباتی از وعده‌های توخالی ایجاد اشتغال و شعار اقتصاد
امام جمعه سابق اسدآباد اقتصاد مقاومتی را یکی از مباحث بسیار مهم و مغفول مانده از سیاست‌های تدوین شده خواند و گفت: نامزدهای انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری، از دادن شعارهای اقتصادی و اشتغالی منع بشوند و قانون تصریح بکند که این نامزدها فقط می‌توانند تعهد بدهند که به وظایف تعریف شده‌ قانونی خود به درستی عمل کنند، و طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی خود را با مبادی ذیربط در میان بگذارند و از آنها دفاع بکنند و اگر مقبول برنامه‌ریزان واقع شد که نعم المطلوب و چنانچه عکس آن شد، اصراری جهت عملی شدن آن‌ها نداشته باشند.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از مباحثی که رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس جمهور گوشزد کردند، مسئله اقتصاد مقاومتی بود که گشایش اقتصادی جز با تحقق این اقتصاد انجام نخواهد شد و بر اجرای آن تأکید کردند که در این زمینه با یکی از فعالان سیاسی که مدتی هم مسئولیت امامت جمعه سابق شهرستان اسدآباد عهده دار بودند، گفت‌وگویی داشتیم.

 

حجت‌اسلام و المسلمین علی زادسر جیرفتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مسأله ای است که در شرایط اضطراری و خاص چهار دهه‌ی اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مباحث بسیار مهم و بلکه اهم، و البته مغفول مانده از تصمیمات و سیاست‌های تدوین شده است، اظهار داشت: این مسأله چنانچه تا حداقل به مدت یک دهه، در مقام عمل و نه شعار، حاکمیت پیدا نکند، نباید امیدی به اصلاح اقتصاد بیمار جمهوری اسلامی ایران که هم از نظر جسمی کسالت مزمن و کهنه دارد، و هم از نظر روحی به مرض صعب‌العلاج سیاسی بودن، مبتلا شده است.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد حاکم در کشور ایران اولا"  و بالذات ضد اقتصاد استحاله، و سیاسی و ثانیاً و بالعرض بعضاً و به ندرت اقتصادی حرکت می‌کند.

 

امام جمعه سابق اسدآباد با اشاره به اینکه در کل جهان مقامات حاکم و تبلیغات آنان قبل و بعد از به قدرت رسیدن، بر اساس بنیه‌ی اقتصادی کشورشان، و مطابق با سیاست‌های مالی و پولی مدون توسط متخصصین مربوط، و با حساب و کتاب صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اما در جمهوری اسلامی، متخصصین مربوط، در کمال بهت و حیرت اهل فن تا کنون اقتصاد را بر مبنای تعهدات بی‌حساب و کتاب رؤسای جمهوری که به قدرت رسیدند، سیاستگذاری کرده‌اند و روزگار اقتصادی مملکت را سیاه ساخته‌اند.

 

وی اذعان داشت:  در 8 سال دولت سازندگی، مسئولین برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بازگانی و دیگر دستگاه‌های دخیل، اقتصاد کشور را مطابق قول‌ها و دیدگاه‌های اقتصادی شخص هاشمی‌ رفسنجانی که به تجربه با مسائل اقتصادی آشنا شد، تنظیم و تدوین کردند و اقتصاد را به سوی تعدیل پیش بردند، یعنی فقرا را حذف و اغنیا را پولدارتر ساختند، و فاصله‌ی طبقاتی را باعث شدند و امثال کرباسچی و فاضل خدادادی را تحویل دادند و ظرف یکی تا دوماه نرخ ارز را از 300 تومان به حدود 800 تومان رساندند و بنای رسمی تورم غیرقابل کنترل را گذاشتند.

 

زادسرجیرفتی ادامه می‌دهد: در روزگار سیاه اصلاحات که برنده‌ی انتخابات  2 خرداد 1376 حتی شم اقصادی هم پیدا نکرد و فرق میلیون ریال و میلیارد ریال را فی‌الواقع بدست نیاورد، طرح ساماندهی اقتصادی‌اش در گرداب پراز خس و خشاک توسعه‌ی سیاسی اصلاح‌طلبان کذایی و جامعه‌ی مدنی گویان امریکایی گم و گور و نابود شد، و امثال بابک زنجانی سرباز راننده‌ی مرحوم نوربخش رئیس کل اسبق بانک مرکزی، و شهرام خان جزایری به وجود آمدند، که بسیاری از مقامات سطوح مختلف خصوصاً مجلسیان و دولتیان را مستقیم و غیرمستقیم، دامن‌آلوده نمودند و شد آنچه که شد.

 

وی افزود: دورانی هم که به ناگه سازمان برنامه‌وبودجه منحل، و مدیران بانک‌ها یک شبه تغییر کردند و دیدگاه اقتصادی برنده‌ی انتخابات، ظاهراً نقطه‌ی مقابل دیدگاه تعدیل بود، گردن کج اقتصاد مریض کشور را در پیش قدوم ... طرح‌هایی چون واگذاری دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی، به بخش خصوصی با تمسک به اصل 44 قانون اساسی، احداث مسکن مهر در سراسر کشور، و اعطای یارانه 44000 تومانی به احاد ایرانی‌ها اعم از روستائیان فقیر تا میلیاردی‌های بس پولدار، سر بریدند، و حاصل آن دله دزدی‌های ده‌ها هزار میلیاردی بود که احمدی‌نژاد را به انفعال کشانید و هنوز که هنوز است مسئولان وقت سخن از اختلاس‌ها و ... میزنند و رئیس دولت‌های نهم و دهم را به باد فحش و ناسزا می‌گیرند.

 

این فعال سیاسی با وخیم خواندن وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر، گفت: رکود مفرط چنان چرخ اقتصاد را قفل زده، که وزیران چهارگانه و بانک مرکزی را، به فریاد و ناله مجبور نموده، و استمداد می‌طلبند و سخنگوی دولت و معاون اول و رئیس جمهور با لطایف‌الحیل، به رفوگری مشغول شدند و نتوانستند پارگی شدید شلوار اقتصادی دولت یازدهم را بخیه بزنند.

 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که برجامشان هم فرجامشان را بدتر بکند بهتر نخواهد ساخت. ضمناً کلید کذایی و انتخاباتی آشیخ حسن نیز، باز کننده‌ی قفل اقتصاد نشد و هر روز بدتر از دیروز، و مردم نیز منتظر تا شاید فرجی بشود که خدا کند بشود.

 

زادسرجیرفتی اقتصاد مقاومتی را مطمح نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، خواند و گفت: دو مطلب اهم که در زمینه گشایش اقتصادی در کشور و اقتصاد رخ بدهد آن است که نامزدهای انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، از دادن شعارهای اقتصادی و اشتغالی منع بشوند و قانون تصریح بکند که این نامزدها فقط میتوانند تعهد بدهند که به وظایف تعریف شده‌ی قانونی خود به درستی عمل کنند، و طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی خود را با مبادی ذیربط در میان بگذارند و از آنها دفاع بکنند. اگر مقبول برنامه‌ریزان و بودجه‌نویسان واقع گردید که نعم المطلوب و چنانچه عکس آن شد، اصراری جهت عملی شدن آن‌ها نداشته باشند.

 

وی مطلب دیگر در خصوص گشایش اقتصادی با تحقق اقتصاد مقاومتی، اینگونه دانست: قانونی به تصویب برسد که رئیس جمهور و منصوبین ایشان را، از تغییر و تعویض، عزل و نصب بدنه‌ی کارشناسی و متخصص برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بازگانی و دیگر دستگاه‌های دخیل، اقتصادی در سراسر کشور، منع بکند، تا آنان امنیت شغلی داشته باشند و بتوانند در مقابل تصمیمات غلط و خودخواهانه‌ی برخی از دولتی‌ها مقاومت کنند.

 

وی افزود: در یک کلام بساط اقتصاد جداً مریض و به شدت سیاسی جمهوری اسلامی ایران را، به اقتصاد مریض اقتصادی کشور تبدیل کنند و آنگاه با نیشتر اقتصاد مقاومتی مطمح نظر امام خامنه‌ای مدظله، بروند به سراغ جراحی اقتصاد نفتی کشور و دمل چرکین وابسنگی اقتصادی به نفت را از شکم متورم اقتصاد بیمار کشورمان خارج کنند، باشد که توان اعمال اقتصاد مقاومتی مزبور حاصل گردد و تیم توانمند اقتصادی که آلودگی‌های مختلف اقتصادی آنان را، به توجیه و تفسیر قدرتمندان ذینفع نکشانیده را پشتیبانی کنند تا طرحی نو دراندازند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal