آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 9:57   |   کد مطلب: 29952
دهیار روستای ملحمدره از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ملحمدره در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگر ما  با بیان اینکه روستای ملحمدره به عنوان بهشتی پنهان در سطح استان همدان است، اظهار کرد: در این روستا 120 خانوار با جمعیت 389 نفر جمعیت وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستای ملحمدره در سال‌های گذشته بیشتر بوده، یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن این منطقه و نبود گاز در این روستا، روز به روز جمعیت این روستا رو به کاهش است.

 

دهیار روستای ملحمدره گفت: با وجودی که این روستا به عنوان روستای هدف توسعه گردشگری شهرستان شناخته شده اما متأسفانه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

وی یکی از نیازهای اساسی مهم روستای ملحمدره را گازرسانی خواند و افزود: نبود گاز شهری در این روستا موجب مهاجرت اهالی روستا به شهرها شده که اخیرا" با پیگیری‌های زیاد کلنگ زنی آن در دهه فجر امسال انجام می‌شود.

 

زارعی افزود: برای اجرای این پروژه تصمیم بر آن شد که لوله‌های گاز را از حریم جاده عبور کنند  که هم اکنون این لوله ها در روستا مستقر است و در هفته بعد عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: عدم مهاجرت مردم روستا به شهرها نیاز به توجه مسئولان به امر گازرسانی روستا را دارد.

 

دهیار روستای ملحمدره با اشاره به اینکه اهالی روستا هم اکنون از کپسول‌های گاز استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از این کپسول‌های گاز هم خطرات جانی و هم سختی بسیار برای تأمین آن دارد.

 

وی با اشاره به بافت روستای ملحمدره به صورت کوهپایه‌ای، گفت: وجود آب و هوای معتدل این روستا موجب جذب مسافران و گردشگران زیادی در ایام مختلف میشود و برای جذب بیشتر این مسافران توسعه آن باید مدنظر قرار گیرد.

 

زارعی ادامه داد: توسعه هر روستا نیاز به ایجاد امکانات رفاهی و زیرساختی دارد که البته این روستا از نعمت آب، برق، خانه بهداشت، مخابرات، مسجد، حسینیه و مجتمع تفریحی بهره‌مند است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal