آخرین اخبار

6. بهمن 1394 - 21:29   |   کد مطلب: 29977
افرادی که زمانی ایدوئولوژی نطق پوپولیستی را سلاح و ابزار دولت احمدی نژاد می دانستند، حال خود به استفاده از این سلاح روی آورده اند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  در سایت آناج، در تحلیلی دیگر به بخشی از سخنرانی جنجالی و چالش برانگیز حسن روحانی در اجلاس استانداران و فرمانداران پرداخته‌ایم. بخشی از سخنان وی را در ذیل مشاهده می‌کنید.

 روحانی: چرا در انتخابات آدرس غلط به مردم می‌دهیم ؛ صاحب این کشور مردم هستند و ولی نعمت ما مردم هستند ؛ هیچ مقامی بدون رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم مشروع نخواهد بود و همه رأی می‌خواهند.

من امروز نمی‌خواهم حرف تلخ بزنم، نگذارید امید مردم ناامید شود و همه تلاش کنید شور و نشاط و امید مردم افزایش یابد ؛ مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح ؛ این ملت بزرگ ایران است که پای صندوق‌های رأی می‌آید و مردمند که اصلح را برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند.

 همانطور که از جملات پیداست، سخنان ستایش آمیز در این اظهارات موج می زند. علاوه بر رئیس جمهور، چند تن از  افراد رد صلاحیت شده و جریان های هم سو با این افراد در اظهارات و متون منتشر شده ی خود، با مطرح کردن حق مردم  و آزادی انتخاب مردم به نوعی سعی در اجرای افکار پوپولیستی جهت تطهیر خود و فریب عوام ناآگاه داشتند.

 به طوری که با زیرپا گذاشتن اصول و بندهای صریح قانون اساسی، جایگاه شورای نگهبان و نهادهای نظارتی را غیرضروری و تحمیلی نشان می دهند و وجود این نهادها را خلاف جهت دموکراسی کشور ترسیم می کنند.

یکی از اهداف مهم دیگر این جریان، روبرو کردن مردم با نظام بوده و به نوعی دعواها و اغراض سیاسی خود را به سمت و سوی تقابل دو اصل جدایی ناپذیر مردم و نظام پیش می کشند. مطالبه گر نشان دادن مردم در مواجه با نظام می تواند وزنه‌ی سنگینی برای رد صلاحیت شده ها و گروه های منحله داشته باشد؛ لکن تجربه ی تاریخی 37 ساله نشان داده که در هر شرایطی از قبیل انقلاب و کودتاها تا جنگ تحمیلی و اغتشاشات و فتنه ها توان ایجاد جدایی  بین دو اصل را نداشته اند.

به ویژه مسئله ی تحریم که بزرگترین دسیسه ی استکبار در ایجاد تقابل بین مردم و نظام بود، نتوانست آرزوهایشان محقق کند و به اعتراف خود دولتمردان تدبیر و امید، مهمترین عامل اجرایی برجام، مقاومت و ایستادگی ملت ایران بود.

 جناح به اصطلاح معتدل که با استفاده از بی سروسامانی جناح‌های اصلاحات و به ویژه اصولگرایان و با ترویج شعارهای پوپولیستی و عوام گرایانه، موفق به پیروزی در انتخابات 92 شد. حال جهت تحقق خواسته قلبی شخص رئیس جمهور که حضور اعتدالیون است، اظهارات تکراری و کلیشه ای پوپولیستی را شروع کرده است. همین افراد که زمانی این ایدوئولوژی را سلاح و ابزار دولت مهرورز احمدی نژاد می دانستند، حال خود به استفاده از این سلاح روی آورده اند. سلاحی که مردم بصیر و هوشیار یقینا  آن را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal