آخرین اخبار

20. آبان 1401 - 14:12   |   کد مطلب: 43618
حجت‌الاسلام علی سیاح گفت: امروز افتخار ما این است که زکریای رازی، کاشف الکل، خوارزمی ریاضیدان و جغرافیدان، خواجه نصرالدین طوسی، فیلسوف و ستاره شناس، شیخ بهایی بزرگترین معمار اصفهان، شاعرانی چون حافظ و سعدی و مولانا همه از جامعه روحانیت بودند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام علی سیاح، امام جمعه موقت اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۰ آبان ماه، شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری گناهان، به نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی در ۲۴ آبان اشاره کرد و گفت: متأسفانه میزان مطالعه کتاب در جامعه و بین مردم کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی با بیان اینکه هرکس و جامعه ای کتاب و تاریخ گذشته را مطالعه نکند و نداند، قطعا آن را تجربه خواهند کرد، افزود: امروز جهالت بعضی جوانان و نوجوانان نسبت به مسائل دینی و سیاسی آنقدر است که آنان را به خیابان می کشانند، درحالی که با خواندن تاریخ کشورهای مختلف می‌توان به بسیاری مسائل پی برد.

 

امام جمعه موقت اسدآباد بااشاره به هجمه دشمن به روحانیت، سپاه، انتظامی که امنیت را مدیون آنان هستیم، گفت: هر شغلی منفعتی دارد، اگر پزشک نباشد، درد مردم به مخاطره می افتد، اگر کشاورز و دامدار نباشد تولید و اقتصاد در کشور می‌خوابد، و اما اگر روحانیت نباشد چه اتفاقی می افتد، شغل طلبگی هم منافعی در جامعه دارد، مثلا از زمانی که نوزادی دنیا می آید، اذان و اقامه در گوش او گفته می شود تا زمانی که فرد می‌میرد و با انجام امورات دینی به خاک گذاشته میشود، با مسائلی لست که توسط روحانیت آموزش داده می شود.

 

وی بابیان اینکه امروز اگر پزشکی در جامعه وجود دارد و پز آن را می‌دهیم، ثمره کار یک روحاتنی به نام بوعلی سینا است، افزود: البته که کاشف الکل، زکریای رازی، خوارزمی ریاضیدان و جغرافیدان، خواجه نصرالدین طوسی، فیلسوف و ستاره شناس، شیخ بهایی بزرگترین معمار اصفهان، شاعرانی چون حافظ و سعدی و مولانا همه روحانی بودند.

 

سیاح با تأکید بر اینکه جایگاه روحانیت در جامعه شیعه بالاست، افزود: به همین دلیل دشمن میداند کجا را هدف قرار دهد.

وی بااشاره به اینکمه دشمن نقطه قوتهای مردم را میداند و چه شده یک بسیجی که مدافع حریم نوامیس است، جوانان ایرانی به اینجا برسند که چنین آشوبی انجام دهد، افزود: این فتنه انگیزی ها ریشه تاریخی دارد و در قرآن به ان اشاره شده است.

 

امام جمعه موقت اسدآباد بااشاره دشمنی های دشمن در تاریخ اسلام و علیه امامان ، گفت: امروز تفکرات اینترنشال سعودی در جامعه خود را نمایش می دهد و اعتماد به رسانه خودی را گرفته اند. آنقد دروغ زیاد شده که راه تشخیص از راستگویی را گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز تاریخ در حال تکرار شدن است و همچنان دشمنی علیه دین اسلام وجود دارد، تنها این اسامی دشمنان است که از معاویه، ابوسفیان، یزید و شمر تغییر کرده است.

 

سیاح بااشاره به ترور ۱۷ هزار شهید توسط منافقین، گفت: روباهان مکار امروز با دست کومله و دمکرات جامعه را خاک و خون کشیدند و ندای زن زندگی ازادی سر می دهند، در عروسی کومله ۶ نفر از بسیجیان زیر ۱۴ سال را جلوی پای عروس قربانی می کنند، اینها آیا دفاع ازحقوق زن را دارند؟! بعضی منافقین را نمیشناسند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal