آخرین اخبار

1. تير 1400 - 12:47   |   کد مطلب: 39281
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از مهد تا لحد براساس رسالت عظیم در تبلیغ دین، نقش مهمی را بر عهده دارد.، گفت: آنچه در رسالت سازمان تبلیغات است، با ظرفیت و امکان آن برای انجام رسالت همخوانی ندارد که انتظار می رود دولت جدید به آن توجه کند.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به نامگذاری روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به فرمان امام(ره)، اظهار کرد: بزرگترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی این است که احکام و شریعت اسلامی را آنچنان که هست، معرفی کند، در این زمینه سازمان اقبال خوبی داشته و نمونه آن صدور فرهنگ انقلاب ناب محمدی است.

 

سازمان تبلیغات از مهد تا لحد رسالت سنگین دارد
 وی با اشاره به اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، تصریح کرد: از آنجایی که اسلام دینی است که از مهد تا لحد احکام و آموزه دارد، هرآنچه در زندگی بشر هست، می‌تواند جزء رسالت سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: چه در زمانی که انسان متولد شده و اذان و اقامه در گوش او زمزمه می‌شود، و چه در خاکسپاری او که تلقین انجام می شود،مبلغین دین هم نقش آفرین هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ اتفاقی در یک جامعه دینی نیست که رخ ندهد و سازمان تبلیغات در آن نقشی نداشته باشد، از جمله مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، قتصادی و سیاسی که سازمان در آن نقش دارد.

 

امکانات سازمان تبلیغات با وجود رسالت عظیم آن همخوانی ندارد/دولت جدید به امر ترویج تبلیغ توجه کند

رستمی یادآور شد: آنچه در رسالت سازمان تبلیغات است، با ظرفیت و امکان آن برای انجام رسالت همخوانی ندارد که البته امیدواریم با حضور دولت جدید به این مهم توجه شود.

 

وی یکی از آیتم‌های تبلیغات در راستای ترویج رسالت تبلیغ دینی را ابزار فضای مجازی و پیام رسان‌ها دانست وگفت: چه بسا با وجود این فضاها خارج از مرزهای کشور هم احکام و آموزه های دینی را انتقال بدهیم.

 

فضای مجازی تکلیف ورسالت تبلیغ دینی را بر روحانیون سنگین تر می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: با وجود فضای مجازی، تکلیف تبلیغ دینی بر ما سخت می شود چرا که یک فضای بهتر و بیشتر در اختیار ماست و کوتاهی برای انجام امر تبلیغ دین در آن پذیرفته نیست.

 

وی با بیان اینکه 45 روحانی فعال و مستقر در شهر  روستا در اسدآباد وجود دارد، افزود: اسدآباد یکی از شهرستان‌هایی است که به نسبت جمعیت از وجود روحانیون کافی برای انجام امر تبلیغ دینی برخوردار نیست.

 

اسدآباد 10 خانه عالم با 45 روحانی دارد
رستمی با بیان اینکه ما در کل شهرستان اسدآباد 10 خانه عالم داریم، گفت: این درحالی است که این شهرستان دارای 99 روستا است و می‌تواند روحانی در آن مستقر شود، البته امکان آن تنها به دلیل عدم وجود خانه عالم فراهم نیست.

 

وی تأکید کرد: روستاهای بالای 100 خانوار به بالا که در صورت تهیه خانه عالم برای روحانیون محدودیتی برای اعزام مبلغین و روحانیون آن روستاها نداریم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 10 خانه عالم است، گفت: با پیگیری های نماینده مجلس به دنبال ایجاد 5 خانه عالم دیگر هستیم که تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

 

وی یادآور شد: در صورت که 50 درصد ساخت خانه عالم را خیرین و یا فرمانداری متقبل بشود، قرارگاه سازندگی طی توافقنامه ای اعلام کرده که آنها می‌توانند 50 درصد عتبارات خانه عالم را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal