آخرین اخبار

14. فروردين 1395 - 13:50   |   کد مطلب: 30614
رئیس ‌میراث‌ فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از بازدید 45 هزار و 701 نفر مسافر از مراکز تاریخی، تفریحی و اقامت 27 هزار و 284 نفر اقامت‌کننده در طول ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از فارس؛ کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد از بازدید 45 هزار و 701 نفر مسافر و گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی اسدآباد در ایام نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش بازدیدکننده داشتیم.

 

وی تصریح کرد: این اماکن تفریحی و تاریخی شامل موزه، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، تالاب پیرسلمان، سراب کوانج، خنداب و قاسم‌آباد، دربند، منطقه شکار ممنوع آلمابلاغ، روستاهای هدف ملحمدره و حبشی و ویرایی، پارک جنگلی و پارک ملت است. 

 

رئیس ‌میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌ اسدآباد با بیان اینکه 27 هزار و 284 نفر در ایام تعطیلات نوروز امسال به صورت موقت و شبانه در اسدآباد اقامت داشتند، گفت: امسال نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشتیم.         

 

وی با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از 26 اسفند ماه پارسال تا 14 فروردین ماه امسال ادامه داشت، خاطرنشان کرد: امسال در ورودی و خروجی شهر برای استقبال و راهنمایی مسافران 11 بنر تبلیغاتی نصب شده بود.

 

اکبری‌شایگان از چاپ زندگینامه سید جمال‌الدین اسدآبادی به تعداد 3 هزار نسخه و نقشه راهنمای گردشگری شهرستان به تعداد 5 هزار نسخه خبر داد و گفت: این نقشه‎ها و زندگینامه سید جمال توسط جمعیت هلال احمر بین مسافران توزیع شده است.

 

وی مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و آثار تاریخی بازدیدشده از شهرستان، گزارش‌نویسی از آداب و مراسم اجراشده، مسابقه مخصوص دوره دبستان در خصوص قصه‌های مادربزرگ و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان را از دیگر برنامه‌های متنوع در ایام تعطیلات نوروز برشمرد.

 

رئیس ‌میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌ اسدآباد از 44 مورد بازدید و سرکشی به صورت اکیپی و انفرادی از واحدهای بین‌راهی، اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و دو مورد تشویق و دو مورد اخطار کتبی به این واحدها خبر داد و گفت: این واحدها شامل مهمان‌پذیر، مدارس، خوابگاه اداره ورزش و جوانان و نمازخانه شهرداری و پارک‎ها بوده است. 

 

وی سه مورد بازدید اکیپی از جایگاه‌های سوخت توسط پایانه‌ها، شرکت نفت و میراث فرهنگی، برپایی چادرهای هلال احمر با عنوان چادر سلامت، نماز، کودک و کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در مبادی ورودی شهر را از دیگر برنامه‌های خدمات سفر شهرستان دانست.

 

اکبری‌شایگان با قدردانی از مسئولان ادارات و دهیاران و شوراهای روستاهای هدف گردشگری، گفت: 265 نفر در ادارات مختلف در قالب عوامل اجرایی خدمات سفر شهرستان فعالیت و همکاری داشتند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal