آخرین اخبار

22. مهر 1397 - 15:26   |   کد مطلب: 31440
روستای ترخین آباد ۶۰۰ هکتار باغ گردو، انگور، آلو، سیب درختی، بادام، زردآلودارد که ۸۰ درصد آن توسط اهالی به صورت سنتی فراوری می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، آقای بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت:: مهمترین محصولات تولیدی روستای ترخین آباد گردو، آلو، انگور و سیب درختی است که در فصل برداشت برای ۶۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

در این روستا در فصل برداشت محصول، بیکار وجود ندارد و هرکس گوشه‌ای از کار را گرفته و از پیر و جوان تا زن و بچه همه به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند تا سود بیشتری عایدشان شود.

اهالی روستا از پشت بام خانه‌های خود برای فرآوری محصولات خود به صورت سنتی استفاده می‌کنند که برای راه اندازی واحد‌های فرآوری استاندارد نیاز به حمایت دولت دارند.

لوله گذاری برای آبرسانی به باغ‌ها کار خوب جهاد کشاورزی بود که رضایت اهالی را بدنبال داشته است و باغ‌ها را از خشک شدن نجات داد.
امسال ۶۸ کیلومتر از باغ‌ها و اراضی لوله گذاری شدند که ۵۰ درصد آن مربوط به باغ‌ها بوده است.

دو هزار و ۵۰۰ بهره بردار در شهرستان اسدآباد چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی خود را به کشت ۱۰ نوع محصولات باغی اختصاص دادند که بیش از ۵۵ هزار تن محصوب برداشت کردند.

هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت گردو اختصاص یافت که هزار و ۵۰۰ بهره بردار امسال بیش از چهار هزار تن گردو برداشت کردند.

روستای ترخین آباد در ۴ کیلومتری اسدآباد و در پایین دست روستای هدف گردشگری ملحم دره قرار گرفته که شغل آن‌ها باغداری و دامداری است و به زبان شیرینی ترکی هم صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal